Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Röhrl se angažuje v Eifel Rallye Festivalu

Německá soutěž Rallye Eifel se do povědomí fandů zapsala hlavně jako Eifel Historic a letos se z ní stává Eifel Rallye Festival, který se uskuteční ve dnech 14. až 17. července v malém městečku Daun.

Na rychlostních zkouškách se tak opět objeví historické soutěžní automobily, přičemž patronát nad soutěží převzal dvojnásobný mistr světa v rallye Walter Röhrl. Během akce by měl usednout do takřka všech automobilů, s nimž během své sportovní kariéry startoval. Připomeňme, že u nás dvakrát vyhrál Rallye Vltava 73 a 74, ale už před tím v roce…také Rallye Wiesbaden, jenž se jezdila na našem území. Přitom se setká s mnoha bývalými kolegy, kteří rovněž budou pilotovat láskyplně zrestaurované nádherné exempláře svých aktivních časů. Účast mimo jiné přislíbil Jochi Kleint, mistr Evropy z roku 1979 nebo známý Hareald Demuth.
V současné době čítá startovní listina padesát posádek s vozy 22 různých značek. Diváci uvidí mj. tři vozy Renault Alpine, tři Lancie Startos, dále třeba Renault 5 Turbo, MG Metro, Lancii 037 atd.
Řada majitelů historických rallye automobilů je zároveň členy sdružení Slowly Sideways, které pod vedením fotografa Reinharda Kleina už deset let prezentuje při Eifel Rallye vozidla z historie automobilových soutěží.
„Se značkou Opel se nám podařilo získat partnera, který nás může svou vlastní rallye historií aktivně podpořit“, říká hlavní organizátor Peter Schlömer a těší se na spolupráci s Christianem Geistdörferem, dlouholetým spolujezdcem Waltera Röhrla, který vlastně „vyšlapal“ cestu k Opelu.
Osvědčená koncepce rallye zůstane zachována, ve čtvrtek 14. července se uskuteční shakedown v okolí Neichenu na okruhové rychlostní zkoušce Hilgerath, ale tentokrát se pojedou dva celé okruhy. V sobotu budou na programu mimo jiné i dvě dlouhé přestávky, aby fandové mohli v klidu navštívit servisní zonu přímo v Daunu. Tam také budou vystaveny poklady automobilového sportu v podobě čtyř vozů skupiny S, které bohužel nikdy nemohly startovat.


Proč se Walter Röhrl rozhodl převzít patronát nad Eifel Rallye Festival?
V první řade z lásky ke klasickým soutěžním automobilům. V posledních letech jsem se hodně pohyboval mezi historiky a zjistil jsem, jaká fascinace z těchto těžko řiditelných vozů ještě dnes vyzařuje. Dosud jsem se ještě osobně neangažoval v žádné rallye, ale Eifel Rallye jsem pozoroval a mohu konstatovat – to je úplně něco jiného než jen obyčejná soutěž. V Eifelu vyrůstá něco nového, a proto jsem se rozhodl převzít zodpovědnost za patronát.


Co si myslíte o novém formátu,s nímž by se mohla rallye v Německu prosadit?
Jel jsem Rallyelegend v San Marinu a Revival ve Valpanteně, což jsou dva moc pěkné podniky v Itálii. A něco takového může fungovat i v Německu.


Co si myslíte o rychlostních zkouškách v Eifelu?
Tratě jsou opravdová třída, pokud jde o náročnost, tak jsou v každém případě srovnatelné s ostatními známými podniky. V případě historických soutěžních automobilů je důležité, aby tratě nebyly na úkor materiálu, což asfaltové zkoušky v okolí Daunu zaručují.


Uvidí fandové Röhrla opět v Audi Sport Quattro E2?
Řekněme to tak. Vyhlídky jsou v každém případě lepší. Moji zaměstnavatelé u Porsche nemají žádný problém, když pojedu se starým autem z mé kariéry. Víte, Röhrl, to byl ale také Opel, Fiat, Lancia a Audi. Kromě toho jsem při Rallyelegend už startoval s Audi Sport Quattro E2 od Wolfa Dietera Ihleho.


Jaké nápady máte pro pořadatele Eifel Rallye Festivalu?
Důležité je,aby fandové měli možnost jak shlédnout rychlostní zkoušky, tak si auta v klidu prohlédnout v servisu. Taková soutěž žije právě z bezprostředního kontaktu s diváky. Pochopitelně je třeba dbát na dostatečné bezpečnostní zóny na rychlostních zkouškách, ale v servisní zoně jsou jakékoliv uzávěry rušivým elementem. Pokud potřebujeme dalekohled, bychom jezdce poznali, potom je něco špatně. V minulých letech si lidé mohli na náměstí v Daunu prohlédnout automobily zblízka, a tak tomu bude i letos.


JL, 29.3.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar