Retro Prague začalo u Národního muzea
Soutěže historických automobilů startovaly v Praze už z různých míst, ale z rampy Národního muzea na Václavském náměstí vůbec poprvé. A musíme říct, že nápad to byl skvělý a fotoaparáty nebo spíš mobilní telefony zahraničních turistů cvakaly naplno.
{*3]{*4] Padesát automobilů startovalo do jubilejní dvacáté Retro Prague Historic rally (několik posádek se vydalo na Slovensko vlastní silou), i když tak trochu netradičně. Od Národního muzea objely posádky nejdříve dvakrát Václavské náměstí a pak zamířily na Hlavní nádraží. Většinu veteránů odveze do slovenského Popradu totiž vlak, účastníci si zdřímnou a teprve zpátky pojedou po silnici.
Už v pátek dopoledne odstartují do první etapy z Tatranské Lomnice a přes Štrbské pleso dojedou do Liptovského Mikuláše, kde bude přestávka a dále do cíle v Bobotech. V sobotu je čeká další náročná etapa přes Rájecké Teplice do kúpele Nimnice a dále přes Zlín až do Kroměříže. Poslední etapa vede přes Boskovice a Poděbrady (tady budou na kolonádě ca od 14 hodin) do Prahy k Obchodnímu centru Arkády, kde jsou očekávány kolem 17 hodin.
Diváci podél tratě uvidí automobily věhlasných značek, především pak z první poloviny třicátých let minulého století, které patří mezi top ve startovním poli. Obrovitý Bentley 4,5 s nímž jede pak Tomáš Kalkus, jeden z hlavních pořadatelů nebo dvě Lagondy. Jednu řídí veteránský nadšenec Mirek Krejsa s manželkou Lenkou. Zatímco Mirek Krejsa se zasloužil o rozmach mílích, tak Tomáš Kalkus, společně s Mirkem Kotlaříkem a Jiřím Čápem pozvedli o sto procent Retro Prague Historic Rally. Ze stejný doby, jako britské skvosty pocházejí i české automobily Praga Alfa z roku 1936 nebo o dva roky mladší Škoda Popular.
Startovní pole je velice pestré, vždyť jen málokdy uvidíte na silnici americký Auburn nebo hned několik nádherných Jaguarů, od modelů SS po legendární E-type nebo XK 150.
Ovšem při pohledu na automobily už teď musíme vzdát obdiv manželům Standovi a Markétě Profeldovým, kteří vyrazili s vozem Nostalgie/ Bugatti 35 nebo Janu Täubelovi jr. se sportovním automobilem Gbelec Sport s motorem Wartburg z padesátých let.
JL 11.7.2019
Už v pátek dopoledne odstartují do první etapy z Tatranské Lomnice a přes Štrbské pleso dojedou do Liptovského Mikuláše, kde bude přestávka a dále do cíle v Bobotech. V sobotu je čeká další náročná etapa přes Rájecké Teplice do kúpele Nimnice a dále přes Zlín až do Kroměříže. Poslední etapa vede přes Boskovice a Poděbrady (tady budou na kolonádě ca od 14 hodin) do Prahy k Obchodnímu centru Arkády, kde jsou očekávány kolem 17 hodin.
Diváci podél tratě uvidí automobily věhlasných značek, především pak z první poloviny třicátých let minulého století, které patří mezi top ve startovním poli. Obrovitý Bentley 4,5 s nímž jede pak Tomáš Kalkus, jeden z hlavních pořadatelů nebo dvě Lagondy. Jednu řídí veteránský nadšenec Mirek Krejsa s manželkou Lenkou. Zatímco Mirek Krejsa se zasloužil o rozmach mílích, tak Tomáš Kalkus, společně s Mirkem Kotlaříkem a Jiřím Čápem pozvedli o sto procent Retro Prague Historic Rally. Ze stejný doby, jako britské skvosty pocházejí i české automobily Praga Alfa z roku 1936 nebo o dva roky mladší Škoda Popular.
Startovní pole je velice pestré, vždyť jen málokdy uvidíte na silnici americký Auburn nebo hned několik nádherných Jaguarů, od modelů SS po legendární E-type nebo XK 150.
Ovšem při pohledu na automobily už teď musíme vzdát obdiv manželům Standovi a Markétě Profeldovým, kteří vyrazili s vozem Nostalgie/ Bugatti 35 nebo Janu Täubelovi jr. se sportovním automobilem Gbelec Sport s motorem Wartburg z padesátých let.
JL 11.7.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout