Retro Classics - veteránský svátek ve Stuttgartu
Jedenáctý ročník veteránského veletrhu Retro Classic se bude konat 11. až 13. března příštího roku opět na novém výstavišti ve Stuttgartu. V letošním roce shlédlo přes 60 000 návštěvníků veletrhu přes 2000 historických vozidel na dvou a čtyřech kolech.
Inspirátor a iniciátor Ulrich Herrmann chtěl ve Stuttgartu vytvořit místo setkávání fanoušků veteránů, milovníků automobilů nostalgických tvarů a lidí, kteří mají radost z předchůdců dnešních značek automobilů či dvoukolých vozidel, zkrátka a dobře veletrh veteránů se stylem a atmosférou: zrodil se Retro Classics.
Důvod vzniku veletrhu veteránů ve Stuttgartu je zřejmý. V rodišti automobilu, ve vlasti Daimlera, Heinkela, Bosche a Porsche dosud neexistovalo nic srovnatelného. Po analýze trhu a lokalit byla vyvinuta koncepce, která zahrnuje veterány a youngtimery, klasické vozy, příslušenství k veteránům, sport, klasické motocykly, retro hračky a mnoho dalších.
„V Německu existuje zhruba 1500 veteránských klubů“, říká tiskový mluvčí Messe Stuttgart Axel Recht – „jen v Bádensku-Württembersku sídlí na pět set amatérských sdružení a zájmových spolků, tedy dostatečný potenciál pro slibný veletrh.“ Díky Retro Classics se uzavřela mezera v tržní nabídce a současně otevřelo fórum, na němž se setkávají obchodníci, sběratelé a ti, kteří se jimi chtějí stát, aby si vyměnili názory.
Velký význam má při Retro Classics také nákup a prodej, především mezi soukromníky, ale i na vlastních aukcích. „Chtěli jsme vytvořit kvalitní veletrh“, charakterizuje Axel Recht tehdejší cíl. „Přitom jsou nám i nadále stejně milá sdružení Maybach a Horch jako kluby Isetta a Topolino nebo příznivci Horexu a skútrů Heinkel. Jde nám o zachování veteránů jako kulturního statku, neboť jejich stav se, jak známo, již nezvyšuje.“ Vedle toho chce veletrh ukázat vývoj automobilu a ocenit jeho vynálezce, kteří utvářeli dějiny techniky a ekonomiky v oblasti Stuttgartu.
V letošním roce shlédlo přes 60 000 návštěvníků veletrhu přes 2000 historických vozidel na dvou a čtyřech kolech.
Důležitou součástí Retro Classics jsou jednostopá vozidla, jimž je spolu s oblastí závodního sportu věnována jedna hala. Zde bude představeno velké množství motocyklů od jejich prvopočátků až po aktuální a historické modely. Vrcholem bude zvláštní expozice na téma Custom Bike.
Magnetem pro veřejnost byly a jsou „těžké váhy“ v hale užitkových vozidel, do níž spoluorganizátor Konrad Auwärter umístí téměř 20 omnibusů-veteránů. V téže hale budou návštěvníkům předvedeny rarity z oblasti nákladních automobilů, tahačů a sklápěček Sdružení užitkových vozidel-veteránů. Počtvrté zde budou historické traktory a zemědělské stroje.
Součástí Retro Classics je vystoupení renomovaných muzeí Schlumpf (Mylhúzy) a Peugeot (Sochaux), která se v této podobě poprvé prezentovala veřejnosti za hranicemi Francie v roce 2004. A co by byl Retro Classics bez třídenní burzy náhradních dílů a příslušenství, kterou využije mnoho kutilů a amatérských opravářů ke shánění a nakupování?
Důvod vzniku veletrhu veteránů ve Stuttgartu je zřejmý. V rodišti automobilu, ve vlasti Daimlera, Heinkela, Bosche a Porsche dosud neexistovalo nic srovnatelného. Po analýze trhu a lokalit byla vyvinuta koncepce, která zahrnuje veterány a youngtimery, klasické vozy, příslušenství k veteránům, sport, klasické motocykly, retro hračky a mnoho dalších.
„V Německu existuje zhruba 1500 veteránských klubů“, říká tiskový mluvčí Messe Stuttgart Axel Recht – „jen v Bádensku-Württembersku sídlí na pět set amatérských sdružení a zájmových spolků, tedy dostatečný potenciál pro slibný veletrh.“ Díky Retro Classics se uzavřela mezera v tržní nabídce a současně otevřelo fórum, na němž se setkávají obchodníci, sběratelé a ti, kteří se jimi chtějí stát, aby si vyměnili názory.
Velký význam má při Retro Classics také nákup a prodej, především mezi soukromníky, ale i na vlastních aukcích. „Chtěli jsme vytvořit kvalitní veletrh“, charakterizuje Axel Recht tehdejší cíl. „Přitom jsou nám i nadále stejně milá sdružení Maybach a Horch jako kluby Isetta a Topolino nebo příznivci Horexu a skútrů Heinkel. Jde nám o zachování veteránů jako kulturního statku, neboť jejich stav se, jak známo, již nezvyšuje.“ Vedle toho chce veletrh ukázat vývoj automobilu a ocenit jeho vynálezce, kteří utvářeli dějiny techniky a ekonomiky v oblasti Stuttgartu.
V letošním roce shlédlo přes 60 000 návštěvníků veletrhu přes 2000 historických vozidel na dvou a čtyřech kolech.
Důležitou součástí Retro Classics jsou jednostopá vozidla, jimž je spolu s oblastí závodního sportu věnována jedna hala. Zde bude představeno velké množství motocyklů od jejich prvopočátků až po aktuální a historické modely. Vrcholem bude zvláštní expozice na téma Custom Bike.
Magnetem pro veřejnost byly a jsou „těžké váhy“ v hale užitkových vozidel, do níž spoluorganizátor Konrad Auwärter umístí téměř 20 omnibusů-veteránů. V téže hale budou návštěvníkům předvedeny rarity z oblasti nákladních automobilů, tahačů a sklápěček Sdružení užitkových vozidel-veteránů. Počtvrté zde budou historické traktory a zemědělské stroje.
Součástí Retro Classics je vystoupení renomovaných muzeí Schlumpf (Mylhúzy) a Peugeot (Sochaux), která se v této podobě poprvé prezentovala veřejnosti za hranicemi Francie v roce 2004. A co by byl Retro Classics bez třídenní burzy náhradních dílů a příslušenství, kterou využije mnoho kutilů a amatérských opravářů ke shánění a nakupování?
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















