Retro Classics - pestrá přehlídka veteránů
Na dva a půl tisíce automobilových veteránů nejrůznějšího stáří a kategorií zaplnilo osm hal nového stuttgartského výstaviště při osmém ročníku Retro Classics. Přestože se na veletrhu prezentovaly z automobilek pouze Peugeot a Škoda, tak měl poměrně vysokou úroveň, řekli bychom lepší než vloni.
Zřejmě současná situace nedovolila německým značkám, aby se pochlubily svými historickými unikáty a také proto, že dávají přednost prestižnější akci Techno Classica v Essenu. Cestu do Stuttgartu si tak našel pouze Peugeot, který představil svoji horkou novinku – kupé kabriolet 308 CC po boku modelu 402 Eclipse s elektricky skládající pevnou střechou. Z firemního muzea v Sochaux pak zapůjčil na výstavu ještě řadu dalších modelů včetně luxusního Typu 184, aby připomněl 120 let od výroby prvního automobilu.
Velkou plochou se mohla pochlubit také Škoda Deutschland, ovšem modely Felicia a Octavia byly jen slabou náplastí na bohatou minulost naší značky. Navíc šlo o automobily v držení německých majitelů, protože i v tomto případě dává Škoda přednost výstavě v Essenu.
Na galerii největší haly předvedlo Muzeum bratří Schlumpfů pět vozů Bugatti přibližující sté narozeniny této slavné značky. Na druhou stranu by si tyto nádherné kousky jako byly vzácný Roadster Typ 55, elegantní Coupe Typ 57SC, závodní 37A, technicky inovativní Coach Typ 64 nebo poslední pokus o závodní automobil – Typ 251 z roku 1955, určitě zasloužily důstojnější místo. Takhle bohužel vůbec nevynikly.
Aspoň takové místo jako se dostalo například vozům Mercedes Benz 500 K Cabrio nebo 380 K, jediný kus se střechou hardtop z roku 1934. Zapomenout nesmíme ani na Horchy – 853 SportCabrio nebo Coupe s karosérií Erdmann Rossi. Tyto automobily a mnoho dalších byly také určeny k prodeji, ovšem jen vážným zájemcům, a proto u nich nebyla uvedena ani cena.
Hodně času jsme strávili v hale 4, kde se nacházela expozice závodních automobilů a motocyklů, a také samostatná výstava vozů Ferrari. Zatímco pětadvacet skvostných modelů Abarth od nejstaršího typu Abarth 750 Berlima (1956) až po nejnovější „pětistovku“ bylo uspořádaných tak, aby si je každý mohl pěkně prohlédnout, případně vyfotit, tak Ferrari byly bohužel „naskládány“ jeden vedle druhého. Takhle krásna jednotlivých modelů nevynikla.
Díky těmto dvěma značkám jsme si připadali jako na výstavě někde v Itálie a nejinak tomu, bylo také na expozici německých značkových klubů Fiat, včetně klubu Topolino, kde byly k vidění nejrůznější karosářské varianty nejmenšího Fiatu. Pozornost vzbuzovala také závodní Alfa Romeo P3, s níž závodil Rudi Caracciola nebo Alfa Romeo 6C 2500 S Barchetta Competizione. Tradičně pěkný stánek se zajímavými automobily měly i kluby Citroën, Renault britských vozů MG, Rover nebo nejmenších automobilů BMW Isetta a Messerschmitt.
Nejstarší éru automobilismu zastupovaly vozy jako Peugeot Typ 3 (1892), Lux Tionneau (1900), Le Zebre (1900), Delage A C (1910), Peugeot Lion typ V C (1907) nebo Simplex.
Specialitou Retro Classics je také expozice autobusů, nákladních a hasičských automobilů a také traktorů a letos i nejrůznější zemědělské techniky. I tady bylo možné spatřit mnoho zajímavého a návštěva této haly rozhodně stála zato. Tolik starých traktorů, většinou v nádherném stavu, se prakticky na žádné jiné výstavě hned tak nevidí.
Tolik na úvod o letošní Retro Classics, v příštích dnech se budeme věnovat zajímavým automobilům samostatnými materiály.
Jindřich Lasík, 16.3.2009
Velkou plochou se mohla pochlubit také Škoda Deutschland, ovšem modely Felicia a Octavia byly jen slabou náplastí na bohatou minulost naší značky. Navíc šlo o automobily v držení německých majitelů, protože i v tomto případě dává Škoda přednost výstavě v Essenu.
Na galerii největší haly předvedlo Muzeum bratří Schlumpfů pět vozů Bugatti přibližující sté narozeniny této slavné značky. Na druhou stranu by si tyto nádherné kousky jako byly vzácný Roadster Typ 55, elegantní Coupe Typ 57SC, závodní 37A, technicky inovativní Coach Typ 64 nebo poslední pokus o závodní automobil – Typ 251 z roku 1955, určitě zasloužily důstojnější místo. Takhle bohužel vůbec nevynikly.
Aspoň takové místo jako se dostalo například vozům Mercedes Benz 500 K Cabrio nebo 380 K, jediný kus se střechou hardtop z roku 1934. Zapomenout nesmíme ani na Horchy – 853 SportCabrio nebo Coupe s karosérií Erdmann Rossi. Tyto automobily a mnoho dalších byly také určeny k prodeji, ovšem jen vážným zájemcům, a proto u nich nebyla uvedena ani cena.
Hodně času jsme strávili v hale 4, kde se nacházela expozice závodních automobilů a motocyklů, a také samostatná výstava vozů Ferrari. Zatímco pětadvacet skvostných modelů Abarth od nejstaršího typu Abarth 750 Berlima (1956) až po nejnovější „pětistovku“ bylo uspořádaných tak, aby si je každý mohl pěkně prohlédnout, případně vyfotit, tak Ferrari byly bohužel „naskládány“ jeden vedle druhého. Takhle krásna jednotlivých modelů nevynikla.
Díky těmto dvěma značkám jsme si připadali jako na výstavě někde v Itálie a nejinak tomu, bylo také na expozici německých značkových klubů Fiat, včetně klubu Topolino, kde byly k vidění nejrůznější karosářské varianty nejmenšího Fiatu. Pozornost vzbuzovala také závodní Alfa Romeo P3, s níž závodil Rudi Caracciola nebo Alfa Romeo 6C 2500 S Barchetta Competizione. Tradičně pěkný stánek se zajímavými automobily měly i kluby Citroën, Renault britských vozů MG, Rover nebo nejmenších automobilů BMW Isetta a Messerschmitt.
Nejstarší éru automobilismu zastupovaly vozy jako Peugeot Typ 3 (1892), Lux Tionneau (1900), Le Zebre (1900), Delage A C (1910), Peugeot Lion typ V C (1907) nebo Simplex.
Specialitou Retro Classics je také expozice autobusů, nákladních a hasičských automobilů a také traktorů a letos i nejrůznější zemědělské techniky. I tady bylo možné spatřit mnoho zajímavého a návštěva této haly rozhodně stála zato. Tolik starých traktorů, většinou v nádherném stavu, se prakticky na žádné jiné výstavě hned tak nevidí.
Tolik na úvod o letošní Retro Classics, v příštích dnech se budeme věnovat zajímavým automobilům samostatnými materiály.
Jindřich Lasík, 16.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















