Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Retro Classics oslaví desáté jubileum

Veteránský veletrh Retro Classics pokračuje i ve svém jubilejním roce 2010 osvědčenou koncepcí tématických hal. Během deseti let se stuttgartská automotoshow stala jedním z vrcholů a zároveň povinným termínem mezinárodní veteránské scény.

V každé z osmi výstavních hal je kladen důraz na jiné téma. Od předválečných automobilů přes youngtimery, od legendárních závodních vozů až ke klasice budoucnosti. Již ve východním vchodu spatří návštěvníci dvě mimořádné zajímavosti. Ve foyer vystavuje největší německé soukromé muzeum, Schörghuber Gruppe, půl tuctu skvostů, včetně Porsche typ 64 Rallye Berlín-Řím z roku 1939 a dalších klasických závodních vozů. Dále se podařilo přesvědčit Centrum designu Mercedes-Benz v Sindelfingenu, které v atriu představí neobvyklou výstavu studií, skic, modelů a koncepčních automobilů.
Hala 1 mj. uvítá velké automobilové výrobce a dodavatele jako Jaguar, Aston Martin, Ferrari a Peugeot; stejně tak i špičkové restaurátory a obchodníky jako jsou firmy Klaus Kienle, Horch Classic GmbH (Joachim Appel) nebo Mirbach. Zastoupeny jsou také společnosti Daimler AG včetně Mercedes Classic Center, Meilenwerk nebo Schwabengarage, které se uvedou působivou prezentací.
Dále budou přítomná již tradiční oddělení, například Bosch. Kromě toho plánují pořadatelé speciální výstavu s názvem „200 let Peugeotu“. Jedinečnou podívanou bude unikátní a poprvé v Německu veřejně vystavovaná sbírka 20 vzácných vozidel z Japonska. V rámci soukromé sbírky Frey se představí cca 20 automobilů Mazda od 50. let až do poloviny let 70. Kromě Mazda Classic Show se mohou fanoušci oldtimerů zúčastnit zvláštní aukce. Aukční síň Lankes bude vystavovat vozidla, automobilia a příslušenství, která budou vydražena.


Neo Classics a elektromobily
Další významné obchodní a renovátorské společnosti vybudují své stánky v hale 3, jejímž hlavním tématem je Neo Classics, trend, který se těší stále rostoucí popularitě. Jedná se o nejnovější luxusní limuzíny, ručně vyráběné vozy na objednávku a sportovní vozy, které z důvodu jejich omezeného počtu se už dnes řadí ke klasice.“ Důležitou roli hrají značky Lotus, Maserati , Lamborghini nebo Ferrari či kusově vyráběné či upravované vozy od firem Relux, Lorinser či Pagani. Jako kontrast ke klasice příštích desetiletí bude rovněž zřízena výstava „110 let elektromobility“, kde se představí asi 30 elektromobilů od roku 1900 do současnosti.


Sraz youngtimerů
Druhý a mnohem větší prostor pod střechou Retro Classics show se věnuje stále důležitějšímu tématu youngtimerů, tedy automobilů, které už mají za sebou nejméně 20 až 25 let. V rámci tohoto segmentu pořádá stuttgartský časopis „Youngtimer“ zvláštní soutěž, jakýsi „Concours de Nonchalance“, které se zúčastní na 30 vozů, jež vybrali čtenáři tohoto odborného časopisu. Zatímco rostoucímu segmentu yountimerů je v hale 5 poskytnut dostatek prostoru, jsou v hale 7, tzv. Mezinárodní hale, uvedeny nejen německé oldtimerkluby, ale také z Itálie, Velké Británie a Francie.


100 let Alfa Romeo
Premiéra haly Motosport si okamžitě získala srdce všech návštěvníků veletrhu. Jako vynikající událost je hala 4 opět věnována výhradně motoristickému sportu, tentokrát pod jménem Mythus Solitude. Na 10 000 čtverečních metrech naleznou příznivci všechny možné sportovní automobily, klasické motocykly a také pořadatele, specializující se na veteránské rallye. Nejvýznamnějšími událostmi jsou dvě zvláštní výstavy. Především světová premiéra představení slavné značky Alfa Romeo, která slaví své 100. výročí, s přibližně 50 unikáty ze sbírek soukromého sběratele Corrada Lopresto a muzea Alfa Romeo v Arese. Dále byl zdvojnásoben prostor pro vystavovatele motocyklů, kde se představí mj. okruh Hockenheimŕing, nebo značka BMW a další.


Burza vozidel
Další zážitek nabízí hala 6, která po letošním úspěchu bude otevřena už podruhé. Během premiéry tehdy změnilo vlastníka okolo 240 vozidel. Vznikne zde rušný trh s více než 350 vozidly, jejichž rok výroby nesmí být mladší než 1984. Tato už léta oblíbená burza, na které mohou nabízet či nakupovat nejen obchodníci, ale i soukromé osoby, přitahuje návštěvníky po všechny tři dny veletrhu. Poplatky za celou dobu trvání veletrhu jsou 180 eur za auto, za motocykl 75 eur.


Autobusy, nákladní automobily, požární vozy a traktory
Nové výstavní centrum nabízí výstavě Retro Classics dostatek prostoru pro zahrnutí i dalších speciálních témat. K tomu patří už potřetí show historických zemědělských traktorů v hale 8, která jsou věnována užitkovým vozidlům. Doplní je autobusy, nákladní auta, tahače a hasičské stříkačky. Výstavní halu doplní řada historických hasičských stříkaček a klasických autobusů. Už po osmé vystavuje Konrad Auwärter z dynastie Neoplanu dvě desítky mohutných svědků automobilových dějin. Přítomny budou klasické typy Kässbohrer / Setra, Mercedes-Benz, Saurer, Steyr, Büssing a samozřejmě také Neoplan. Tato vozidla pocházejí nejen z Německa, ale také z východní Francie, Rakouska a Švýcarska.


Příslušenství a trh s náhradními díly
V hale si přijdou na své kutilové a příznivci, kteří mohou na mezinárodním trhu hledat originální díly a příslušenství pro své veterány. Několik stovek prodejců se sejde pod střechou burzy a nabídne své poklady po celou dobu veletrhu. Menší zakoupené díly mohou být během otevírací doby uschovány v šatně.


JL,23.11.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar