Retro Classics nabídne skvostné klasiky i vzácné vozy
Retro Classics se bude i v jedenáctém roce svého konání 2011 držet osvědčené koncepce „tematických hal“ a představí slavné i zapomenuté klasiky automobilové historie. V každé z osmi veletržních hal, což je stejný počet jako loni, je kladen důraz na něco jiného.
Pro každého milovníka veteránů a každého nadšence motorismu je v nabídce něco mimořádného – od předválečného automobilu přes stále mladé youngtimery, od legendárních závodních vozů až po klasiky budoucnosti.
Aukce Lankes a předválečná auta
Ve východním vstupu přivítají návštěvníky dvě lahůdky. Jednak bude aukční dům Lankes v atriu vystavovat vzácná vozidla, včetně příslušenství a doplňků, které budou v pátek a v sobotu draženy na tamním aukčním pódiu. Svou první aukci na Retro Classics uspořádal Lankes letos v březnu. Podle vlastních údajů skončilo mezi milovníky a sběrateli 35 procent jeho nabídky. Na tzv. Prewar-Plaza se představí vzácná předválečná vozidla včetně příslušenství, jako jsou figury na chladiči.
Kromě jiných vrcholných událostí poskytne hala 1 o velikosti 20.000 metrů čtverečních přístřeší velkým výrobcům automobilů a dodavatelům, jako jsou BMW, Opel, Jaguar, Ashton Martin a Ferrari, a také prvotřídním mezinárodním prodejcům a světově uznávaným restaurátorům (Klaus Kienle a Horch Classic GmbH, Joachim Appel). Působivými prezentacemi bude zastoupena i společnost Daimler AG včetně Mercedes Classic Centra, Meilenwerk v Böblingenu nebo Schwabengarage, stejně jako různá tradiční oddělení, například firmy Bosch. Absolutní rarity nabídne půvabné setkání „Horch meets Ferrari“ ve velké hale veletrhu.
Neo Classics
Další vedoucí obchodní a restaurátorské firmy postaví své stánky v halách 1 a 3. Závažným tématem této haly bude navíc „Neo Classics“, které se těší vzrůstající oblibě. Podle ankety se o tuto oblast zajímá minimálně 11 % dotázaných. „Po přestěhování na nové stuttgartské výstaviště jsme pod zastřešením Retro Classics založili dvě důležité dílčí oblasti jako samostatné segmenty veletrhu“, říká organizátor Ulrich Herrmann. Obě oblasti budou v roce 2011 dále rozšiřovány. Jednak jde o oblast Neo Classics, k níž patří moderní luxusní limuzíny, vozidla z manufaktur a sportovní vozy, které jsou již dnes díky nízkému počtu kusů považovány za klasiky. Svou roli tady sehrají Lotus, Maserati, Lamborghini nebo Ferrari či pregnantní jednotlivé kusy od firem Relux, Lorinser nebo Pagani.
Motoristická hala 4 a custom bike
Tady, pod názvem Mythos Solitude, najdou příznivci na ploše 10.000 metrů čtverečních všechny myslitelné sportovní vozy, klasické motocykly i organizátory, kteří se specializovali na rallye veteránů.
Ústřední roli sehraje celosvětová promoční akce „Automobilové léto 2011“ s hlavním regionálním tématem Solitude Revival. Poprvé bude na Retro Classic prezentovat svá umělecká díla vybraný počet specializovaných motocyklových dílen, tzv. customizerů. Manufaktury na custom bike z celého Německa ukáží nejen své kreace motocyklů, ale budou též odpovídat na dotazy veřejnosti. Navíc budou publiku na předváděcím pódiu custom bike každý den představeny jednotlivé motocykly, historie motocyklů, výrobci a majitelé. V soboru 12. března se uskuteční Retro Classics Bike Night s živou hudbou.
Přehlídka modelů Dino
Zlatým hřebem bude exkluzivní Dino-Show hale čtyři. Když se 26. března 1932 jako syn Enza a Laury Ferrariových narodil Alfredo Ferrari, nikdo netušil, že to bude znamenat vznik legendy. Dino Ferrari studoval inženýrství v Modeně a napsal svou diplomovou práci o stavbě sportovních vozů. S šéfkonstruktérem Vittoriem Janem plánoval pro Ferrari neobvyklou koncepci šestiválcového motoru. Než Alfredo „Dino“ Ferrari zemřel roku 1956 ve věku 24 let na selhání ledvin, vyslal modelovou řadu V6 na úspěšnou cestu. Slavný model 156 vyjel poprvé v listopadu 1956, pět měsíců po Dinově smrti. Aby syn nikdy neupadnul v zapomnění, pojmenoval Enzo Ferrari všechny modely, do nichž byly zabudovány šestiválcové motory, Dino. Modely Fiat a Lancia se stejným šestiválcem se také jmenují Dino, zatímco Ferrari z něj ve vzpomínce na svého syna udělal vlastní značku auta. Existovaly vlastní dílenské cedule a světelné reklamy a k prodeji a údržbě modelu Dino 246 byly autorizováni jen vybraní obchodníci.
125 let značky Bosch a Solitude Revival
Speciální přehlídka – 125 let značky Bosch, pod zastřešením „Automobilového léta 2011“ bude představovat zvláštní lahůdku v hale motoristického sportu. V centru pozornosti bude závodní sport, např. zastoupený historickými a současnými vozidly mistrovství Německa cestovních automobilů DTM. Důležité místo zaujme i prezentace Solitude Revival, kdy na obyvatele Bádenska-Württemberska a jejich hosty bude příští rok čekat skvělá podívaná. Organizátoři Solitude Revivals, prestižní akce Automobilového léta, probudí ve dnech 22. až 24. července 2011 po 46-letém spánku Šípkové Růženky nejen legendární okruh Solitude, ale budou u příležitosti 125. výročí automobilu prezentovat i více než 600 vozidel na okruhu v Glemswaldu u Stuttgartu, který má délku 12,7 km. Bude se jednat o třídenní festival ve znamení motorů a karosérií v zemi, která je kolébkou automobilu, a to na historickém místě vůbec první soutěže vozidel v Bádensku-Württembersku.
Rarity s Wankelem
Unikátní seskupení vzácných vozidel s Wankelovým motorem v hale 5 bude více než jen pastva pro oči. Soukromá sbírka Frey z Augsburgu ukáže několik vybraných vozidel, motocykly i čluny poháněné tímto motorem. Motor existuje ve dvou verzích – Wankelův motor s rotujícím pístem (DKM 54) a Wankelův motor s krouživým pístem (KKM 57). Číslice znamená rok vzniku. U Wankelova motoru se energie uvolněná spalováním přeměňuje přímo na otáčivý pohyb, bez okliky v podobě zdvihového pohybu.
Ekonomického významu dosáhl jen Wankelův motor s krouživým pístem, dnes všeobecně označovaný jako Wankelův motor, který vyvinul Hanns Dieter Paschke. Wankelův motor KKM 250 poprvé poháněl NSU Prinz III v roce 1960. V roce 1963 byl na IAA prezentován NSU Wankel Spider a Mazda vystavila na motorové show v Tokiu testovací vůz s dvoupístovým motorem. V říjnu 1964 se NSU Wankel Spider začal vyrábět sériově. V květnu 1967 začala Mazda sériově vyrábět Cosmo Sport a jako první vyrobila auto s dvoupístovým motorem.
youngtimery
Nezbytná součást Retro Classics je v hale 5 věnována youngtimerům – tedy automobilům starším minimálně 20 až 25 let. „Youngtimerům poskytneme celou veletržní halu s plochou 10 000 metrů čtverečních“, říká Herrmann, „přičemž ústřední část budou kromě značek Mercedes, Porsche a VW zaujímat i modely jiných klubů“. Zatímco v hale 5 bude poskytnuta dostatečná plocha youngtimerům, bude v hale 7 možné narazit na kluby veteránů od A do Z a na cenné kousky z Itálie, Velké Británie a Francie.
Prodejní burza vozidel
Tady se opět rozvine dynamický trh s více než 350 vozidly, jejichž rok výroby nesmí být mladší než 1984. Po všechny tři dny veletrhu bude lákadlem oblíbená prodejní burza vozidel pro soukromé prodejce a obchodníky, na níž je možné nabízet či koupit vozidlo. Poplatky za celou dobu trvání veletrhu jsou 180 euro za vozidlo, za dvoukolové vozidlo 75 euro. Ve stejné hale si přijdou na své příznivci automobilových modelů „Automania“.
Omnibusy, nákladní vozidla a traktory
Nové výstaviště poskytne veletrhu Retro Classics dostatek místa, aby do portfolia zahrnul další speciální témata. Sem patří již čtvrtá přehlídka historických zemědělských strojů a traktorů. Tato speciální hala bude doplněna velkým počtem omnibusů, nákladních vozidel, tahačů a hasičských vozů.
Speciální přehlídka legendárních tahačů Kaelble
Zároveň v této hale bude zastoupeno Sdružení užitkových vozidel-veteránů (Nutzfahrzeug-Veteranen-Gemeinschaft) s historickými tahači a sklápěčkami. Přínosem bude speciální přehlídka s legendárními vozidly firmy Kaelble, která patřila mezi známé výrobce stavebních strojů, motorových a užitkových vozidel i tahačů pro silniční podvalníky, korbové sklápěče a buldozery. Chybět nebudou ani historická hasičská vozidla nebo klasické omnibusy. Konrad Auwärter z dynastie Neoplan představí v rámci Retro Classics již poosmé zhruba dva tucty mohutných svědků historie výroby automobilů. Dále zde budou různá klasická vozidla typu Kässbohrer / Setra, Mercedes-Benz, Saurer, Steyr, Büssing a samozřejmě Neoplan. Tato vozidla pocházejí nejen z Německa, ale i z východní Francie, Rakouska a Švýcarska.
Příslušenství a burza
V hale 9 si přijdou na své sběratelé, amatérští opraváři a znalci, kteří na mezinárodní burze náhradních dílů hledají příslušenství a originální součásti. Pod zastřešením burzy náhradních dílů se sejde několik stovek obchodníků, kteří budou po všechny dny konání veletrhu nabízet své cennosti. Zakoupené součástky je možné dát během otevírací doby do úschovy v šatně.
JL, 5.11.2010
Aukce Lankes a předválečná auta
Ve východním vstupu přivítají návštěvníky dvě lahůdky. Jednak bude aukční dům Lankes v atriu vystavovat vzácná vozidla, včetně příslušenství a doplňků, které budou v pátek a v sobotu draženy na tamním aukčním pódiu. Svou první aukci na Retro Classics uspořádal Lankes letos v březnu. Podle vlastních údajů skončilo mezi milovníky a sběrateli 35 procent jeho nabídky. Na tzv. Prewar-Plaza se představí vzácná předválečná vozidla včetně příslušenství, jako jsou figury na chladiči.
Kromě jiných vrcholných událostí poskytne hala 1 o velikosti 20.000 metrů čtverečních přístřeší velkým výrobcům automobilů a dodavatelům, jako jsou BMW, Opel, Jaguar, Ashton Martin a Ferrari, a také prvotřídním mezinárodním prodejcům a světově uznávaným restaurátorům (Klaus Kienle a Horch Classic GmbH, Joachim Appel). Působivými prezentacemi bude zastoupena i společnost Daimler AG včetně Mercedes Classic Centra, Meilenwerk v Böblingenu nebo Schwabengarage, stejně jako různá tradiční oddělení, například firmy Bosch. Absolutní rarity nabídne půvabné setkání „Horch meets Ferrari“ ve velké hale veletrhu.
Neo Classics
Další vedoucí obchodní a restaurátorské firmy postaví své stánky v halách 1 a 3. Závažným tématem této haly bude navíc „Neo Classics“, které se těší vzrůstající oblibě. Podle ankety se o tuto oblast zajímá minimálně 11 % dotázaných. „Po přestěhování na nové stuttgartské výstaviště jsme pod zastřešením Retro Classics založili dvě důležité dílčí oblasti jako samostatné segmenty veletrhu“, říká organizátor Ulrich Herrmann. Obě oblasti budou v roce 2011 dále rozšiřovány. Jednak jde o oblast Neo Classics, k níž patří moderní luxusní limuzíny, vozidla z manufaktur a sportovní vozy, které jsou již dnes díky nízkému počtu kusů považovány za klasiky. Svou roli tady sehrají Lotus, Maserati, Lamborghini nebo Ferrari či pregnantní jednotlivé kusy od firem Relux, Lorinser nebo Pagani.
Motoristická hala 4 a custom bike
Tady, pod názvem Mythos Solitude, najdou příznivci na ploše 10.000 metrů čtverečních všechny myslitelné sportovní vozy, klasické motocykly i organizátory, kteří se specializovali na rallye veteránů.
Ústřední roli sehraje celosvětová promoční akce „Automobilové léto 2011“ s hlavním regionálním tématem Solitude Revival. Poprvé bude na Retro Classic prezentovat svá umělecká díla vybraný počet specializovaných motocyklových dílen, tzv. customizerů. Manufaktury na custom bike z celého Německa ukáží nejen své kreace motocyklů, ale budou též odpovídat na dotazy veřejnosti. Navíc budou publiku na předváděcím pódiu custom bike každý den představeny jednotlivé motocykly, historie motocyklů, výrobci a majitelé. V soboru 12. března se uskuteční Retro Classics Bike Night s živou hudbou.
Přehlídka modelů Dino
Zlatým hřebem bude exkluzivní Dino-Show hale čtyři. Když se 26. března 1932 jako syn Enza a Laury Ferrariových narodil Alfredo Ferrari, nikdo netušil, že to bude znamenat vznik legendy. Dino Ferrari studoval inženýrství v Modeně a napsal svou diplomovou práci o stavbě sportovních vozů. S šéfkonstruktérem Vittoriem Janem plánoval pro Ferrari neobvyklou koncepci šestiválcového motoru. Než Alfredo „Dino“ Ferrari zemřel roku 1956 ve věku 24 let na selhání ledvin, vyslal modelovou řadu V6 na úspěšnou cestu. Slavný model 156 vyjel poprvé v listopadu 1956, pět měsíců po Dinově smrti. Aby syn nikdy neupadnul v zapomnění, pojmenoval Enzo Ferrari všechny modely, do nichž byly zabudovány šestiválcové motory, Dino. Modely Fiat a Lancia se stejným šestiválcem se také jmenují Dino, zatímco Ferrari z něj ve vzpomínce na svého syna udělal vlastní značku auta. Existovaly vlastní dílenské cedule a světelné reklamy a k prodeji a údržbě modelu Dino 246 byly autorizováni jen vybraní obchodníci.
125 let značky Bosch a Solitude Revival
Speciální přehlídka – 125 let značky Bosch, pod zastřešením „Automobilového léta 2011“ bude představovat zvláštní lahůdku v hale motoristického sportu. V centru pozornosti bude závodní sport, např. zastoupený historickými a současnými vozidly mistrovství Německa cestovních automobilů DTM. Důležité místo zaujme i prezentace Solitude Revival, kdy na obyvatele Bádenska-Württemberska a jejich hosty bude příští rok čekat skvělá podívaná. Organizátoři Solitude Revivals, prestižní akce Automobilového léta, probudí ve dnech 22. až 24. července 2011 po 46-letém spánku Šípkové Růženky nejen legendární okruh Solitude, ale budou u příležitosti 125. výročí automobilu prezentovat i více než 600 vozidel na okruhu v Glemswaldu u Stuttgartu, který má délku 12,7 km. Bude se jednat o třídenní festival ve znamení motorů a karosérií v zemi, která je kolébkou automobilu, a to na historickém místě vůbec první soutěže vozidel v Bádensku-Württembersku.
Rarity s Wankelem
Unikátní seskupení vzácných vozidel s Wankelovým motorem v hale 5 bude více než jen pastva pro oči. Soukromá sbírka Frey z Augsburgu ukáže několik vybraných vozidel, motocykly i čluny poháněné tímto motorem. Motor existuje ve dvou verzích – Wankelův motor s rotujícím pístem (DKM 54) a Wankelův motor s krouživým pístem (KKM 57). Číslice znamená rok vzniku. U Wankelova motoru se energie uvolněná spalováním přeměňuje přímo na otáčivý pohyb, bez okliky v podobě zdvihového pohybu.
Ekonomického významu dosáhl jen Wankelův motor s krouživým pístem, dnes všeobecně označovaný jako Wankelův motor, který vyvinul Hanns Dieter Paschke. Wankelův motor KKM 250 poprvé poháněl NSU Prinz III v roce 1960. V roce 1963 byl na IAA prezentován NSU Wankel Spider a Mazda vystavila na motorové show v Tokiu testovací vůz s dvoupístovým motorem. V říjnu 1964 se NSU Wankel Spider začal vyrábět sériově. V květnu 1967 začala Mazda sériově vyrábět Cosmo Sport a jako první vyrobila auto s dvoupístovým motorem.
youngtimery
Nezbytná součást Retro Classics je v hale 5 věnována youngtimerům – tedy automobilům starším minimálně 20 až 25 let. „Youngtimerům poskytneme celou veletržní halu s plochou 10 000 metrů čtverečních“, říká Herrmann, „přičemž ústřední část budou kromě značek Mercedes, Porsche a VW zaujímat i modely jiných klubů“. Zatímco v hale 5 bude poskytnuta dostatečná plocha youngtimerům, bude v hale 7 možné narazit na kluby veteránů od A do Z a na cenné kousky z Itálie, Velké Británie a Francie.
Prodejní burza vozidel
Tady se opět rozvine dynamický trh s více než 350 vozidly, jejichž rok výroby nesmí být mladší než 1984. Po všechny tři dny veletrhu bude lákadlem oblíbená prodejní burza vozidel pro soukromé prodejce a obchodníky, na níž je možné nabízet či koupit vozidlo. Poplatky za celou dobu trvání veletrhu jsou 180 euro za vozidlo, za dvoukolové vozidlo 75 euro. Ve stejné hale si přijdou na své příznivci automobilových modelů „Automania“.
Omnibusy, nákladní vozidla a traktory
Nové výstaviště poskytne veletrhu Retro Classics dostatek místa, aby do portfolia zahrnul další speciální témata. Sem patří již čtvrtá přehlídka historických zemědělských strojů a traktorů. Tato speciální hala bude doplněna velkým počtem omnibusů, nákladních vozidel, tahačů a hasičských vozů.
Speciální přehlídka legendárních tahačů Kaelble
Zároveň v této hale bude zastoupeno Sdružení užitkových vozidel-veteránů (Nutzfahrzeug-Veteranen-Gemeinschaft) s historickými tahači a sklápěčkami. Přínosem bude speciální přehlídka s legendárními vozidly firmy Kaelble, která patřila mezi známé výrobce stavebních strojů, motorových a užitkových vozidel i tahačů pro silniční podvalníky, korbové sklápěče a buldozery. Chybět nebudou ani historická hasičská vozidla nebo klasické omnibusy. Konrad Auwärter z dynastie Neoplan představí v rámci Retro Classics již poosmé zhruba dva tucty mohutných svědků historie výroby automobilů. Dále zde budou různá klasická vozidla typu Kässbohrer / Setra, Mercedes-Benz, Saurer, Steyr, Büssing a samozřejmě Neoplan. Tato vozidla pocházejí nejen z Německa, ale i z východní Francie, Rakouska a Švýcarska.
Příslušenství a burza
V hale 9 si přijdou na své sběratelé, amatérští opraváři a znalci, kteří na mezinárodní burze náhradních dílů hledají příslušenství a originální součásti. Pod zastřešením burzy náhradních dílů se sejde několik stovek obchodníků, kteří budou po všechny dny konání veletrhu nabízet své cennosti. Zakoupené součástky je možné dát během otevírací doby do úschovy v šatně.
JL, 5.11.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout