Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Retro Classics - BMW, Maserati, hasiči, autobusy atd

Zatímco Techno Classica v Essenu má své pevné místo na slunci, alespoň to tak vypadá, tak Retro Classics ve Stuttgartu o ně už deset let bojuje a celkem úspěšně. Letos se ale musel veletrh obejít bez firemních expozic, až na BMW, které zůstalo Retru věrné.

BMW sice nevystavovalo v prestižní hale jedna, ale o to větší prostor si mohlo dopřát. Expozici bychom mohli rozdělit na dvě části – jedna byla věnována historii trojkové řady, která vstupuje do šesté generace a které se od roku 1975 prodalo přes dvanáct milionů. V druhé části BMW připomnělo svůj návrat do německého šampionátu DTM, v němž ukončilo úspěšnou účast v roce 1995. Závodní historii připomněly cestovní vozy BMW 1800 TISA, BMW 2002, BMW 635 a BMW 320 STW, ale také McLaren STR, vítězný automobil z 24 hodin Le Mans.
Když už jsme u sportu, tak se posuňme ještě o několik desítek let zpátky, kdy v roce 1926 začala dobývat závodní tratě značka Maserati a vydržela do nich třicet let, než získala titul ve formuli 1.
Příznivci jedné stopy naopak potěšila expozice legendárních motocyklů NSU včetně několika automobilových milníků jako NSU Ro80 nebo NSU Princ. Nejstarším vystaveným strojem byl Neckarsulmer Motorrad z roku 1902, jehož jednoválec o výkonu 1,25 k umožňoval rychlost 40 km/h. Další raritou byl Typ Feldberg z roku 1905 a také NSU 6HP (1909) korunního prince Wilhelma Friedricha, syna posledního německého císaře.
Další monotematickou výstavou byly hasičské automobily přestavěné ve dvacátých a třicátých letech minulého století z osobních vozů značek Rolls Royce, Horch, Benz, Cadillac apod.
Automobilů nejrůznějších kategorií bylo ve Stuttgartu určitě méně, než v Essenu, ale i tak jsme mezi třemi tisícovkami vozidel objevili několik pěkných kousků jako třeba Hispano Suiza 6B z roku 1928 s karosérií Spohn. Byla na prodej za 570 tisíc eur. Nebo závodní vůz Alta, 2.0 Supercharged, jeden ze šesti vyrobených automobilů v roce 1936. Ne všechny vystavené automobily používaly benzin nebo naftu, příkladem je třeba parní Stanley Steamer z roku 1913.
Ani letos nechyběla expozice autobusů, nákladních automobilů, traktorů, zemědělských strojů a také jednoho obojživelného vozidla GMC používaného od roku 1942. Zvláště přehlídka převážně dálkových autobusů značek Mercedes Benz, Setra, Saurer, Borgward, švédského Harmeningu u kterého pořádně nevíte, kde je přední a zadní část, patřila k tomu nejlepšímu, co bylo ve Stuttgartu k vidění.
Během tří dnů navštívilo dvanáctý ročník Retro Classics zhruba 65 tisíc návštěvníků a 570 novinářů z dvaceti zemí.


J.Lasík, 30.3.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar