Retro Classics 2013 slibuje zajímavé oldtimery
I potřinácté zůstane stuttgartský veletrh historických vozidel věrný konceptu osmi „tematických hal“ v nichž se představí veřejnosti renomované i méně známé klasiky a legendy automobilové historie, stejně jako neoklasiky.
Od svého přestěhování do nových prostor v roce 2008 se stuttgartská přehlídka vozidel stala jednou z nejdůležitějších událostí a povinnou akcí pro mezinárodní i domácí automobilovou scénu. Na každou z hal je kladen zvláštní důraz. Od předválečných automobilů, přes oldtimery a youngtimery poválečného období, od legendárních závodních automobilů až po klasická auta budoucnosti – pro každého milovníka aut, každého nadšence motorového sportu je v nabídce něco velkolepého.
Historie Horch a 100 let Aston Martin
Vzrušující příběh automobilového vývoje ukáže výstava August Horch. Ve spolupráci s restaurátorem Joachimem Appelem, Horch muzeem Zwickau a Audi muzeem bude představeno dvacet automobilů německého výrobce luxusních automobilů od prvních vozů až ke vzniku značky Audi.
Návštěvníci si také připomenou 100 let od založení značky Aston Martin. Britský výrobce sportovních vozů Lionel Martin založil v roce 1913 svůj první podnik s cílem vyvinout závodní vozy. Dodnes jsou automobily značky Aston Martin vyráběny převážně ručně, takže existuje jen několik tisíc exemplářů značky.
Ameriky a rarity od Delahaye
Podruhé bude jedna hala věnována americkým vozům z let 1950 až 1980. Aby si nadšenci přišli na své, budou se prezentovat stejnou měrou prodejci i restaurátoři těchto speciálních modelů. Pohled do francouzské automobilové historie umožní přehlídka vozidel Delahaye.
Émile Delahaye, který se proslavil mimo jiné vývojem motoru V6 s objemem 2,6 l, patřil ve Francii k průkopníkům automobilové historie. V hale 4 se také představí exkluzivní italské rarity.
Klasici rakouské výroby
Absolutní rarity nabídne speciální přehlídka „Klasici z Rakouska“. Patří sem Puch Alpenwagen Typ VIII, léta výroby 1913 až 1923, jediný dochovaný exemplář s otevřenou kombi karosérií. Dalšími exponáty jsou Lehner & Dauber Elektromobil R1, rok výroby 1902, Steyr 120 Super Cabriolet, jehož bylo vyrobeno 1200 kusů. Limuzína Steyr 100 z let 1934 až 1936 s počtem 2850 kusů. Tento typ auta byl se speciální karosérií využíván jako inspekční při stavbě vysokoalpské silnice. Dr. Max Reisch projel tímto vozem jako první Zadní Indii a Čínu. K vidění bude také Steyr 50 / 55, přezdívaný „Steyr-Baby“. V letech 1936 až 1940 jich bylo vyrobeno 13 tisíc. Tento vůz byl rakouským lidovým vozem – dlouho před VW Broukem. Dalšími jedinečnými vozy jsou Steyr XX z roku 1929, jehož byly vyrobeny jen tři kusy. Lichtenštejnský princ urazil se dvěma těmito vozy – přestavěnými na malé náklaďáky – v roce 1929 12 tis. kilometrů napříč východní Afrikou z Mombasy do Alexandrie. K vidění bude i malý terénní nákladní automobil, Steyr Puch 700 AP – Haflinger, vyráběný od r. 1959 do r. 1974.
cukrovinkové společnosti Manner („Manner řezy“).
Po první světové válce byla poptávka po nákladních vozech velká; Austro Fiat proto v letech 1924 až 1936 vyráběl typ „AFN rychlých náklaďáků“ (AF jako Austro Fiat, N jako normální/standardní provedení). Austro Fiat 1001 pak byl první modelem osobního vozu.
Motocykly Hoffmann a Küchen
Kdo se zajímá o historii vývoje výkonnějších motocyklových motorů v Německu, ocení výstavu o Jakobovi Oswaldovi Hoffmannovi a Richardu Küchenovi, kteří se zabývali konstrukcí a výrobou motorů. Küchen se proslavil optickými návrhy motorů a motorem Küchen, závodním motorem V8 ze slitiny. S novou konstrukcí motocyklu „Hoffmann Gouverneur“, který původně zkonstruovali Richard Küchen a jeho bratr Xaver, vznikl díky Hoffmannovu inženýrskému umění s novým MP 250-2 po počátečních technických obtížích vyzrálý model.
Aukce Oldtimer Galerie Toffen
V sobotu 9. března se uskuteční aukce švýcarského prodejce klasiků ‚Oldtimer Galerie Toffen‘. SwissAuctioneers pořádá přes 20 let několik aukcí sběratelských vozidel ročně. Pro aukci je plánováno až 60 vybraných klasiků, například Aston Martin DB 5,Bizzarini 5300 GT a Cadillac Eldorado Biarritz Convertible rok výroby 1958. Aukce se dále zaměří na klasiky Porsche 911 2.7 RS 1973, Porsche 356 Carrera 2 GT a Porsche 944 Carrera GT 1981.
Během veletrhu bude jedna z osmi velkých hal vyhrazena výhradně prodejcům vozidel. V hale 6 proběhne komerční burza, zatímco soukromí prodejci dostanou vlastní prostor a vystaví vozidla na galerii v hale 1.
Vystavovatelé, včetně mezinárodních obchodníků, renomovaných restaurátorů a tradičních automobilových výrobců, stejně jako jejich kluby přijedou do Stuttgartu z mnoha evropských zemí. Vedle klasiků z předválečné a poválečné doby si na Retro Classics přijdou na své také milovníci autobusů, nákladních aut a traktorů. Navíc připravil veletrh jako charakteristický rys kategorii „Neo Classics“, klasiky zítřka, tedy koncepční vozy a ručně vyráběná auta z dnešní produkce v limitovaných kusových sériích. Retro Night bude setkáním účastníků automobilové scény, aukcí, prodejců a všech mezinárodních účastníků veletrhu. Stuttgartský veletrh historických vozidel se dávno stal místem setkání a povinným termínem pro národní i mezinárodní automobilovou scénu.
Otevírací doba
Retro Classics je otevřeno od čtvrtka 7. března od 15 do 19 h, v pátek 8. března od 10 do 19 h, v sobotu a neděli 9. / 10. března od 9 do 18 h. Ve čtvrtek při ukázkovém dnu budou haly otevřeny speciálně pro novináře a návštěvníky, kteří chtějí nákladné exponáty obdivovat v klidu. Ve stejný den se v hale 1 od 19 do 22 h uskuteční RETRO NIGHT®.
JL, 13.11.2012
Historie Horch a 100 let Aston Martin
Vzrušující příběh automobilového vývoje ukáže výstava August Horch. Ve spolupráci s restaurátorem Joachimem Appelem, Horch muzeem Zwickau a Audi muzeem bude představeno dvacet automobilů německého výrobce luxusních automobilů od prvních vozů až ke vzniku značky Audi.
Návštěvníci si také připomenou 100 let od založení značky Aston Martin. Britský výrobce sportovních vozů Lionel Martin založil v roce 1913 svůj první podnik s cílem vyvinout závodní vozy. Dodnes jsou automobily značky Aston Martin vyráběny převážně ručně, takže existuje jen několik tisíc exemplářů značky.
Ameriky a rarity od Delahaye
Podruhé bude jedna hala věnována americkým vozům z let 1950 až 1980. Aby si nadšenci přišli na své, budou se prezentovat stejnou měrou prodejci i restaurátoři těchto speciálních modelů. Pohled do francouzské automobilové historie umožní přehlídka vozidel Delahaye.
Émile Delahaye, který se proslavil mimo jiné vývojem motoru V6 s objemem 2,6 l, patřil ve Francii k průkopníkům automobilové historie. V hale 4 se také představí exkluzivní italské rarity.
Klasici rakouské výroby
Absolutní rarity nabídne speciální přehlídka „Klasici z Rakouska“. Patří sem Puch Alpenwagen Typ VIII, léta výroby 1913 až 1923, jediný dochovaný exemplář s otevřenou kombi karosérií. Dalšími exponáty jsou Lehner & Dauber Elektromobil R1, rok výroby 1902, Steyr 120 Super Cabriolet, jehož bylo vyrobeno 1200 kusů. Limuzína Steyr 100 z let 1934 až 1936 s počtem 2850 kusů. Tento typ auta byl se speciální karosérií využíván jako inspekční při stavbě vysokoalpské silnice. Dr. Max Reisch projel tímto vozem jako první Zadní Indii a Čínu. K vidění bude také Steyr 50 / 55, přezdívaný „Steyr-Baby“. V letech 1936 až 1940 jich bylo vyrobeno 13 tisíc. Tento vůz byl rakouským lidovým vozem – dlouho před VW Broukem. Dalšími jedinečnými vozy jsou Steyr XX z roku 1929, jehož byly vyrobeny jen tři kusy. Lichtenštejnský princ urazil se dvěma těmito vozy – přestavěnými na malé náklaďáky – v roce 1929 12 tis. kilometrů napříč východní Afrikou z Mombasy do Alexandrie. K vidění bude i malý terénní nákladní automobil, Steyr Puch 700 AP – Haflinger, vyráběný od r. 1959 do r. 1974.
cukrovinkové společnosti Manner („Manner řezy“).
Po první světové válce byla poptávka po nákladních vozech velká; Austro Fiat proto v letech 1924 až 1936 vyráběl typ „AFN rychlých náklaďáků“ (AF jako Austro Fiat, N jako normální/standardní provedení). Austro Fiat 1001 pak byl první modelem osobního vozu.
Motocykly Hoffmann a Küchen
Kdo se zajímá o historii vývoje výkonnějších motocyklových motorů v Německu, ocení výstavu o Jakobovi Oswaldovi Hoffmannovi a Richardu Küchenovi, kteří se zabývali konstrukcí a výrobou motorů. Küchen se proslavil optickými návrhy motorů a motorem Küchen, závodním motorem V8 ze slitiny. S novou konstrukcí motocyklu „Hoffmann Gouverneur“, který původně zkonstruovali Richard Küchen a jeho bratr Xaver, vznikl díky Hoffmannovu inženýrskému umění s novým MP 250-2 po počátečních technických obtížích vyzrálý model.
Aukce Oldtimer Galerie Toffen
V sobotu 9. března se uskuteční aukce švýcarského prodejce klasiků ‚Oldtimer Galerie Toffen‘. SwissAuctioneers pořádá přes 20 let několik aukcí sběratelských vozidel ročně. Pro aukci je plánováno až 60 vybraných klasiků, například Aston Martin DB 5,Bizzarini 5300 GT a Cadillac Eldorado Biarritz Convertible rok výroby 1958. Aukce se dále zaměří na klasiky Porsche 911 2.7 RS 1973, Porsche 356 Carrera 2 GT a Porsche 944 Carrera GT 1981.
Během veletrhu bude jedna z osmi velkých hal vyhrazena výhradně prodejcům vozidel. V hale 6 proběhne komerční burza, zatímco soukromí prodejci dostanou vlastní prostor a vystaví vozidla na galerii v hale 1.
Vystavovatelé, včetně mezinárodních obchodníků, renomovaných restaurátorů a tradičních automobilových výrobců, stejně jako jejich kluby přijedou do Stuttgartu z mnoha evropských zemí. Vedle klasiků z předválečné a poválečné doby si na Retro Classics přijdou na své také milovníci autobusů, nákladních aut a traktorů. Navíc připravil veletrh jako charakteristický rys kategorii „Neo Classics“, klasiky zítřka, tedy koncepční vozy a ručně vyráběná auta z dnešní produkce v limitovaných kusových sériích. Retro Night bude setkáním účastníků automobilové scény, aukcí, prodejců a všech mezinárodních účastníků veletrhu. Stuttgartský veletrh historických vozidel se dávno stal místem setkání a povinným termínem pro národní i mezinárodní automobilovou scénu.
Otevírací doba
Retro Classics je otevřeno od čtvrtka 7. března od 15 do 19 h, v pátek 8. března od 10 do 19 h, v sobotu a neděli 9. / 10. března od 9 do 18 h. Ve čtvrtek při ukázkovém dnu budou haly otevřeny speciálně pro novináře a návštěvníky, kteří chtějí nákladné exponáty obdivovat v klidu. Ve stejný den se v hale 1 od 19 do 22 h uskuteční RETRO NIGHT®.
JL, 13.11.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













