Retro Classic Stuttgart s rekordní návštěvností
Mám rád výstavy historických vozidel. Poměrně pravidelně jsem navštěvoval výstavy v Essenu, Stuttgartu, Paříži občas jsem zavítal do Rakouska, Anglie. Bohužel to ale díky covidu přede dvěma lety skončilo. Já vím, už loni se výstavy rozběhly naplno, ale nějak jsem ještě neměl náladu a výstavy jsem vynechal. Až letos. Paříž jsem sice nestihl, ale Stuttgart jsem si již nenechal ujít.
Tak nám opět uběhl kalendářní rok ve kterém se toho hodně událo. Pro někoho to byl rok skvělý, pro jiné už vůbec ne. Spíše naopak. Nicméně ale pro nás, veteránisty se opět otevřely brány Stuttgartského výstaviště se spoustou krásných automobilů a motocyklů. A nejen to, ale i náhradní díly, nářadí, oblečení, modely autíček, ukázky renovací atd.
Ve světě je každoročně spousta výstav, ale Stuttgart je nám Čechům tak nějak nejblíže. Nejen tím že je to relativně blízko, (z Prahy jste tam za čtyři hodiny – když nepojedete elektroautem), ale i oficiálním logem výstavy s maskou aerovky.
A tak jsem jel do Stuttgartu plný očekávání. Byli jsme tam s kolegy již ve čtvrtek v den zahájení výstavy. Má to své výhody, ale i nevýhody. První den je nejslabší návštěvnost, a tak máte možnost si vše v klidu bez tlačenice prohlédnout. Vystavovatelé jsou rovněž ještě plní síly, a tak vám vše ochotně vysvětlí a předvedou. Ale hlavní akce se však plánují na víkend, a tak o ně přicházíte.
Mě, kromě všeho. co se okolo historických automobilů točí, zajímalo i to, jaký bude o výstavu zájem a jaké budou ceny prodávaných vozidel. A domnívám se, že „svět je co se týče historických automobilů ještě v pořádku.
A co se týče cen nabízených vozidel musel jsem konstatovat že „vše je v pořádku“ … Ceny jako každý rok vysoké, někdy až nesmyslně. Neboli propad zájmu o historická vozidla v kontextu s děním ve světě neupadá. A to je dobře. V rámci výstavy byla provedena i aukce na kterou bylo přihlášeno sedmdesát dražebních položek. Nebyla mezi nimi sice žádná „bomba“, ale dá se říci, že jsou do aukce přihlášeny standardní a klasická vozidla jako je Mercedes Benz, Jaguar, několik BMW a podobně. Vše jsou vyvolávací ceny od patnácti do sto tisíc euro až na několik málo výjimek. Nejdražší byla vyvolávací cena na Jaguar E type kupé první série za 153.000 EUR. Jelikož většina prodejů historických vozidel se odehrává v cenových relacích kolem sta tisíc euro, tak mne budou výsledky, a hlavně úspěšnost sobotní aukce zajímat.
A jak se splnila má očekávání představy? Skvěle. Haly byly opět plné krásných automobilů a motocyklů, hala číslo devět již klasicky byla naplněna náhradními díly, nářadím a příslušenstvím. Vždy se rád podívám na novinky v renovacích vozidel, údržbě a ošetřování. A hlavně mne zajímají i ceny prodávaných krasavců. A musím konstatovat, že se oproti předchozím letům toho moc nezměnilo.
Ceny jsou pořád vysoké, někdy až nesmyslně. A to je dobře. Proč? Je vidět že nesmyslná nařízení Evropské unie ohledně zákazu spalovacích motorů, násilnému až hysterickému prosazování elektromobility, zdražování pohonných hmot a různá jiná omezování provozu běžných motorových vozidel na veterány vliv nemá. Alespoň zatím. A tak si toho užívejme plnými doušky.
Ještě dodejme, že za čtyři dny dorazilo na retro přes 80 000 návštěvníků, což je rekord.
Miroslav Kotlařík 1.3.2023
www.veterantrade.cz
Ve světě je každoročně spousta výstav, ale Stuttgart je nám Čechům tak nějak nejblíže. Nejen tím že je to relativně blízko, (z Prahy jste tam za čtyři hodiny – když nepojedete elektroautem), ale i oficiálním logem výstavy s maskou aerovky.
A tak jsem jel do Stuttgartu plný očekávání. Byli jsme tam s kolegy již ve čtvrtek v den zahájení výstavy. Má to své výhody, ale i nevýhody. První den je nejslabší návštěvnost, a tak máte možnost si vše v klidu bez tlačenice prohlédnout. Vystavovatelé jsou rovněž ještě plní síly, a tak vám vše ochotně vysvětlí a předvedou. Ale hlavní akce se však plánují na víkend, a tak o ně přicházíte.
Mě, kromě všeho. co se okolo historických automobilů točí, zajímalo i to, jaký bude o výstavu zájem a jaké budou ceny prodávaných vozidel. A domnívám se, že „svět je co se týče historických automobilů ještě v pořádku.
A co se týče cen nabízených vozidel musel jsem konstatovat že „vše je v pořádku“ … Ceny jako každý rok vysoké, někdy až nesmyslně. Neboli propad zájmu o historická vozidla v kontextu s děním ve světě neupadá. A to je dobře. V rámci výstavy byla provedena i aukce na kterou bylo přihlášeno sedmdesát dražebních položek. Nebyla mezi nimi sice žádná „bomba“, ale dá se říci, že jsou do aukce přihlášeny standardní a klasická vozidla jako je Mercedes Benz, Jaguar, několik BMW a podobně. Vše jsou vyvolávací ceny od patnácti do sto tisíc euro až na několik málo výjimek. Nejdražší byla vyvolávací cena na Jaguar E type kupé první série za 153.000 EUR. Jelikož většina prodejů historických vozidel se odehrává v cenových relacích kolem sta tisíc euro, tak mne budou výsledky, a hlavně úspěšnost sobotní aukce zajímat.
A jak se splnila má očekávání představy? Skvěle. Haly byly opět plné krásných automobilů a motocyklů, hala číslo devět již klasicky byla naplněna náhradními díly, nářadím a příslušenstvím. Vždy se rád podívám na novinky v renovacích vozidel, údržbě a ošetřování. A hlavně mne zajímají i ceny prodávaných krasavců. A musím konstatovat, že se oproti předchozím letům toho moc nezměnilo.
Ceny jsou pořád vysoké, někdy až nesmyslně. A to je dobře. Proč? Je vidět že nesmyslná nařízení Evropské unie ohledně zákazu spalovacích motorů, násilnému až hysterickému prosazování elektromobility, zdražování pohonných hmot a různá jiná omezování provozu běžných motorových vozidel na veterány vliv nemá. Alespoň zatím. A tak si toho užívejme plnými doušky.
Ještě dodejme, že za čtyři dny dorazilo na retro přes 80 000 návštěvníků, což je rekord.
Miroslav Kotlařík 1.3.2023
www.veterantrade.cz
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout