Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Retro Bavaria Classics ukončilo veteránskou sezonu

O víkendu se uskutečnil v Norimberku druhý ročník veteránského veletrhu Retro Classics Bavaria, jedna ze tří výstav, vedle Retro Classics ve Stuttgartu a v Kolíně nad Rýnem, pořádaná Karl Ulrichem Herrmannem.

První ročník jsme vynechali, a tak jsme byli zvědavi, zda se vyplatí cestovat do Norimberka na Bavaria Classics, která je vlastně nejbližší výstavou dosažitelnou z České republiky. Pravda není tak velká jako jarní Retro Classics, ale za zhlédnutí určitě stojí. Určitě každý objeví něco zajímavého.

Nás například uchvátil Ford Capri 2600 RS – LC, jenž v letech 1973 a 74 patřil ke špičce Mistrovství Evropy cestovních automobilů, a pamětníci si jej pamatují ještě z brněnského okruhu. Za jeho volant usedali tehdy Jochen Mass, Dieter Glemser nebo Hans Heyer.

Hned vedle stál originální tovární automobil Ford Capri 2400 GT v tzv.“lehké verzi Weslake“, s nímž v 70. letech závodili Dieter Glemser nebo Manfred Mohr. Bylo postaveno padesát těchto automobilů, ale jen čtrnáct mělo pod kapotou vidlicový šestiválec.
Abychom měli rodinu úspěšných vozů Ford Capri pohromadě, tak nesmíme zapomenout na Capri Zakspeed Turbo Gr.5, s nímž získal Klaus Ludwig v roce 1981 titul mistra Německa. Motor objemu 1,4 na bázi Cosworthu dosahoval výkonu 495 k a točivého momentu 410 Nm při 10 000 otáčkách za minutu. Pět metrů dlouhé monstrum, které ani za více než 30 let nezestárlo na kráse, váží jen 1015 kilogramů. Vidět tyto tři automobily jsou prostě zážitek.

Ale to samé platí o expozici automobilů značky Abarth, které shromáždila rodina Lea Aumüllera. Je sympatické, že automobily nejen vystavuje, ale předvádí je při nejrůznějších veteránských závodech. Do Norimberka přivezl desítku automobilů, mezi nimi například i Lufthansa Coupe z roku 1965 nebo Abarth 1300 OT Coupe z roku 1968. V expozici Abarthů jsme strávili opravdu hodně času a určitě se k nimi vrátíme.

Pojďme ale ještě dál do historie. Za zmínku stojí nádherně zrenovovaná Lagonda 3 Litre Open tourer, která byla v roce 1934 překarosována na verzi 2+2, aby se mohla zúčastnit závodů. V novodobé historii se představila například třikrát v Goodwoodu nebo na Mille Miglia 2007. Byla nabízena za 250 000 eur.

Na stánku německého autoklubu AvD byl k vidění závodní Chrysler Imperial postavený v roce 1928 a dodaný do Buenos Aires. V roce 1945 byl přestaven do závodní verze, jak jej můžeme vidět dneska. Pětilitrový objem motoru dosahuje výkonu 100 k při 3200/min.

Pokud jste měli zájem a dost peněz, potom jste si mohli zakoupit jeden ze závodních automobilů, jako například Chrysler racing car (1938, osmiválec, 4,0 l, 80 k), Ford Monoposte V8 Indy (1938, V8 4,2 l, 115 k) nebo Packard Super Eigh (1938, V8 5,4 l, 145 k).

Český automobil jsme tentokrát objevili jeden jediný, a to Aero 662 z roku 1933, které bylo, stejně jako většina exponátů, na prodej. Za kolik a jestli se prodala, nevíme, ale určitě bylo k mání mnohem více zajímavějších exponátů.

Velice pěkná byla i výstavka motocyklů značek Ardie, BMW, Zündapp, Triumph a Victoria. Zajímají vás autobusy nebo traktory? I na příznivce těchto vozidel pořadatelé pamatovali. Největší „atrakcí“ byl určitě největší obytný autobus na světě Neoplan s délkou 18 metrů, šířkou 2,5 metru a výškou 4 metry. Byl postaven v roce 1975 a uvnitř nabízí na svoji dobu neskutečný luxus.

Veteránská sezona definitivně skončila a my se můžeme těšit na polovinu března, kdy se ve stejné době uskuteční Techno Classica v Essenu a Retro Classics ve Stuttgartu.



JL 11.12.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar