Renault Novaquatre z vozového parku De Gaulle
Největší evropská veteránská burza v Mannheimu tentokrát žádnou extra zajímavou nabídkou historických automobilů neoplývala, na rozdíl od motocyklů. Přesto jsme v záplavě youngtimerů a Mercedesů vypátrali několik kousků, které stojí za zmínku, jako třeba Renault Novaquatre.
V tomto případě se jednalo o prodlouženou verzi Grand Luxe s odděleným zavazadlovým prostorem v originálním stavu včetně technického průkazu a jen s málo najetými kilometry. Model Novaquatre byl vyráběn v letech 1938 až 1939, pouhých patnáct měsíců, než vypukla druhá světová válka. Zadní kola pohání řadový zážehový čtyřválec o objemu 2383 cm³ a výkonu 48 k při 3000 otáčkách za minutu. Je vybaven jedním karburátorem Stromberg a třístupňovou převodovkou.
Podle prodávajícího měl být vůz v provozu do roku 1955 v oblasti Provence, u Marseille, a tři měsíce v letech 1944 až 45 byl údajně součástí vozového parku prezidenta De Gaulle. Poté skončil u synovce tehdejšího majitele ve stodole jedné horské vesnice u Grenoblu. Tam byl také teprve vloni objeven. Před rokem 1944 byl vůz pravděpodobně zkonfiskován wehrmachtem, jak dokazuje maskovací nátěr, který byl sundán pomocí vysokého tlaku páry.
Na vůz lze ve Francii ale i Německu poměrně dobře sehnat náhradní díly a nejsou drahé – zadní svítilna za 15 eur, klika dveří 10 eur nebo kloub zadní stěny rovněž za deset. V Mannheimu na Veteramě bylo možné vůz koupit za 3900 eur, což je méně než v rodné Francii.
J.Lasík, 12.10.2010
Podle prodávajícího měl být vůz v provozu do roku 1955 v oblasti Provence, u Marseille, a tři měsíce v letech 1944 až 45 byl údajně součástí vozového parku prezidenta De Gaulle. Poté skončil u synovce tehdejšího majitele ve stodole jedné horské vesnice u Grenoblu. Tam byl také teprve vloni objeven. Před rokem 1944 byl vůz pravděpodobně zkonfiskován wehrmachtem, jak dokazuje maskovací nátěr, který byl sundán pomocí vysokého tlaku páry.
Na vůz lze ve Francii ale i Německu poměrně dobře sehnat náhradní díly a nejsou drahé – zadní svítilna za 15 eur, klika dveří 10 eur nebo kloub zadní stěny rovněž za deset. V Mannheimu na Veteramě bylo možné vůz koupit za 3900 eur, což je méně než v rodné Francii.
J.Lasík, 12.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout