Renault Clio - krátce z historie
Během své 35leté historie byl model Clio vždy měřítkem ve své kategorii v Evropě a po pět generací zůstal nejprodávanějším modelem značky Renault. První model byl uveden na trh v roce 1990 a otřásl trhem tím, že nabídl úroveň kvality srovnatelnou s vyššími kategoriemi.
Clio představovalo vědomý posun v kvalitě a úplnou revoluci ve svém segmentu, což se odrazilo v přijetí skutečného jména namísto čísla, které navazovalo na éru Super-5.
V průběhu generací Clio neustále měnilo standardy ve svém segmentu, aby lépe uspokojilo nové potřeby zákazníků a vždy posunulo laťku v oblasti designu, komfortu, prostornosti, kvality, bezpečnosti, potěšení z jízdy a multimediálních funkcí, přičemž zároveň snížilo emise znečišťujících látek. Tyto snahy modelu dvakrát vynesly vysoce ceněný titul Evropské auto roku, a to v letech 1991 a 2006.
Clio vyvinulo v průběhu let řadu ikonických verzí, od luxusní verze Baccara (a slavného reklamního sloganu „Není dost drahé, synu“) a Initiale Paris, přes sportovní 16 S a Williams, až po neuvěřitelné Clio V6 s motorem vzadu uprostřed a vysoce sofistikovanou hybridní verzi E-Tech full hybrid, která byla uvedena na trh v páté generaci. Celkově se modelové řady Clio prodalo téměř 17 milionů kusů ve 120 zemích po celém světě, což z něj činí nejprodávanější francouzský vůz všech dob, oceňovaný spotřebiteli ve Francii, ale také ve Velké Británii a Turecku. I v letošním roce Clio pokračuje v čele žebříčků a v první polovině roku 2025 se stalo nejprodávanějším vozem v Evropě.
Tento všestranný městský vůz vždy měl „vše, co má skvělý vůz mít“ a nikdy se neodchýlil od karoserie typu hatchback. Navíc se stal kulturní ikonou, která po pět generací odráží závazek týmů značky Renault neustále zlepšovat standardy kvality a úroveň nabízených technologií. ¨¨
Pátá generace Renault Clio představila plně hybridní pohonnou jednotku E-Tech full hybrid o výkonu 145 k, která se těšila obrovské oblibě mezi spotřebiteli a tvořila 30 % prodejů v Evropě. Na trh byla také uvedena špičková verze Esprit Alpine, kterou si v Evropě vybralo 20 % zákazníků.
Renault 16.9.2025
V průběhu generací Clio neustále měnilo standardy ve svém segmentu, aby lépe uspokojilo nové potřeby zákazníků a vždy posunulo laťku v oblasti designu, komfortu, prostornosti, kvality, bezpečnosti, potěšení z jízdy a multimediálních funkcí, přičemž zároveň snížilo emise znečišťujících látek. Tyto snahy modelu dvakrát vynesly vysoce ceněný titul Evropské auto roku, a to v letech 1991 a 2006.
Clio vyvinulo v průběhu let řadu ikonických verzí, od luxusní verze Baccara (a slavného reklamního sloganu „Není dost drahé, synu“) a Initiale Paris, přes sportovní 16 S a Williams, až po neuvěřitelné Clio V6 s motorem vzadu uprostřed a vysoce sofistikovanou hybridní verzi E-Tech full hybrid, která byla uvedena na trh v páté generaci. Celkově se modelové řady Clio prodalo téměř 17 milionů kusů ve 120 zemích po celém světě, což z něj činí nejprodávanější francouzský vůz všech dob, oceňovaný spotřebiteli ve Francii, ale také ve Velké Británii a Turecku. I v letošním roce Clio pokračuje v čele žebříčků a v první polovině roku 2025 se stalo nejprodávanějším vozem v Evropě.
Tento všestranný městský vůz vždy měl „vše, co má skvělý vůz mít“ a nikdy se neodchýlil od karoserie typu hatchback. Navíc se stal kulturní ikonou, která po pět generací odráží závazek týmů značky Renault neustále zlepšovat standardy kvality a úroveň nabízených technologií. ¨¨
Pátá generace Renault Clio představila plně hybridní pohonnou jednotku E-Tech full hybrid o výkonu 145 k, která se těšila obrovské oblibě mezi spotřebiteli a tvořila 30 % prodejů v Evropě. Na trh byla také uvedena špičková verze Esprit Alpine, kterou si v Evropě vybralo 20 % zákazníků.
Renault 16.9.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout