Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye historiků v Českém Krumlově s dramatickým závěrem

Pětatřicet posádek se postavilo na start 50. Rallye Český Krumlov v historických automobilech. Domácí špičku doplnili dvě finské dvojice, jedna rakouská a jedna litevská s Volhou M24.

Chyběl pouze Mirek Janota, jehož Opel Ascona 400 je zatím bez motoru a dvorní motorář Tomáš Fuchs má o zábavu postaráno. Daleko nedojel, respektive ani první zkoušku nedokončil, Vojtěch Štajf s Toyotou, na vině byla opět technická závada.


Od první zkoušky udával tempo podle předpokladů Vlastimil Neumann s rychlým Mitsubishi Lancer Evo 3. Vyhrával jednu zkoušku za druhou a v okamžiku, kdy po osmé zkoušce, tedy první sobotní, vedl s náskokem půldruhé minuty, vysadil motor a bylo po nadějích.



Vedoucí pozici zaujal Jindra Štolfa se Zdeňkem Hawlem s Fordem Escort a postupně navyšovali náskok až na 43 sekund na Jana Freie se Škodou 130 LR. Ale dvě zkoušky před cílem nevydržela spojka a byl konec. Ale ani v tu chvíli vedoucí Frei se dlouho neradoval. Ačkoliv před posledním měřeným úsekem vedl o 23 sekund před Martinem Knížkem s BMW 318. V poslední zkoušce nevydržela u škodovky poloosa a vítězství spadlo doslova do klína dvojici Martin Knížek a Petr Šlegl. O dvě minuty porazili Libora Kotrmona s Fordem Escort Cosworth.



Na třetí příčku se i přes několik horkých chvil (jedna se udála na stejném skoku, kde havaroval Stříteský) probojoval Jiří Kašpar se Škodou 130 LR. Ale nebýt penalizace 40 sekund, tak by skončil druhý. Přesto navázal na skvělý výsledek z Rallye Vltava Historik, kdy vyhrál domácí šampionát a celkově skončil osmý. Skvěle rozjetá sezona.



Na osmém místě skončil Petr Pavlát, který si postavil Toyotu Celica. Mnozí jste už asi o něm slyšeli. Ale ne v souvislosti s historickými soutěžemi. Ale jde o dlouholetého stavitele tratí na Rallye Bohemia a zároveň o ředitele mladoboleslavské soutěže.



Soutěž dokončilo osmnáct posádek, včetně Alara Hermansona s Volhou M24 a se ztrátou takřka jedné hodiny na vítěze.



1.Knížek – ŠleglBMW 318 iS01:45:42.4
2.Kotrmon – PečenkováFord Escort RS Cosworth +01:57.0
3.Kašpar – AdámekŠkoda 130 LR+ 02:26.2
4.Pavlíček –StráskýFord Escort RS 1600+02:41.5
5.Šrámek – PochBMW 318 iS+03:33.4
6.Jurečka Petr- Jurečka PavelSubaru Impreza 555+05:22.6
7.Mihulka – SoumarFord Escort RS 2000+07:48.3
8.Pavlát – TrnkaToyota Celica GT Four+08:05.7
9.Hejhal P.- Hejhal M.Škoda 130 LR+09:24.0
10.Tejkal – HamšíkSubaru Impreza 555+ 11:23.2





JL 23.5.2023
Foto Jiří Rohlena, Daniel Folprecht a JL

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar