Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Rallye Wiesbaden po slavných rychlostních zkouškách

Na přelomu 60. a 70. let, respektive v letech 1969 až 71, se podstatná část Rallye Wiesbaden odehrávala v západních Čechách a na Šumavě, a tak není divu, že se příznivci historických automobilů vrátili už poněkolikáté na místo činu při obnovené soutěži, jejíž poslední ročník se uskutečnil v roce 1971.

Mezi vítězi najdeme mj. Waltera Röhrla s Fordem Capri (1971), Achima Warmbolda s Opelem Kadett (1970), Pauli Toivonena s Porsche 911 (1968) Hanse Schullera, Eugena Böhringerea a na předních místech třeba Sobieslava Zasadu, Jeana Piota, ale také Vladimíra Hubáčka. Ten v letech 69 a 70 obsadil vždy druhé místo s Renaultem 8 Gordini. V těžké konkurenci předních evropských jezdců dojel v roce 1968 na vynikajícím pátém místě za Toivonenem, Zasadou (oba Porsche 911), Piotem a Vinatierem (Renault Alpine). Hned za ním skončil Zdeněk kec s „osmičkou“.


Posledním vítězem se stal Walter Röhrl o necelé dvě minuty před Achimem Warmboldem s BMW 2002. Třináctý skončil Oldřich Horsák, a o tři místa za ním Jaroslav Jelínek, oba se Škodou 110. Bohužel z politických důvodů, kdy si komunisté nepřáli, aby na západní hranci závodili zahraniční účastníci, soutěž bohužel skončila.


Vítězem obnovené soutěže v roce 2011, už ale jako jízdy pravidelnosti, se stal Mathias Kahle, který také startuje letos s číslem jedna a Škodou 130 RS.


Stejně jako v minulých letech zavítaly posádky na Plzeňsko, oa Šumavu a v nejednom případě vedla trať po rychlostních zkouškách nejen Rallye Wiesbaden, ale i mnohem slavnější Rallye Vltava, jejíž éra bohužel skončila ze stejných důvodů, ale o tři roky později. Ani tentokrát nevynechaly klatovský okruh, o jehož současné podobě si asi už budeme moci nechat jen zdát.


Ve startovním poli převažují pochopitelně vozy Porsche od modelů 356 z roku 1957 přes 911 až k 911 RSR, roky výroby 1973. Ale při včerejší etapě mezi Přimdou a Plzní jsme viděli také Lancii Fulvia, Volvo PV 544, Alfu Romeo, Opel GT nebo Ascona, Peugeot 504, Ford Cortinu, Opel Kadett, BMW 2002 a mnoho dalších automobilů zašlé slávy Rallye Wiesbaden.


Rallye Wiesbaden se dnes už nejezdí na rychlost, ale pravidelnost. Nejlépe se na 1100 kilometrů dlouhé trase dařilo manželům Rolandu a Vere Wittmannovým s Mercdesem Benz 190, druzí skončili Jörg Pöhlemann a Andreas Schwalie s Porsche 924 a třetí Willy a Christa Eisinger s Porsche 911.



J.Lasík, 30.5.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar