Rallye Wiesbaden - Röhrl se vrátil na místo činu
Před 51 roky vyhrál Walter Röhrl svoji první větší rallye – Rallye Wiesbaden. To mu bylo 24 let a startoval s vozem Ford Capri. Tehdy soutěž vedla naposledy přes Českou republiku. Ale Walter Röhrl se do Klatov ještě třikrát vrátil. V letech 1973 a 74, aby vyhrál poslední dva ročníky Rallye Vltava a jednou s Austinem Healey na Rallye Vltava Historic.
Letos ale opět zavítal dlouhán z Řezna na místo činu, když startoval opět s Fordem Capri 2600 GT při Rallye Wiesbaden, ale více méně tak mimo soutěž. Ovšem do Klatov dorazil k radosti několika věrných nadšenců. Ani my jsme u této události nemohli chybět. Setkání s dvojnásobným mistrem světa a skromným člověkem je vždy příjemné a má pro nás, kteří jsme byli u dvou jeho vítězstvích, má svoje kouzlo.
Jubilejní rallye Wiesbaden, která se dva roky nemohla uskutečnit, vyrazily čtyři desítky německých posádek. Odstartovaly z městečka Enschenfelden a první etapu ukončily v Plzni. Druhá vedla z Plzně přes Klatovy, kde byla už tradiční přestávka na oběd do Regensburgu. A nakonec následoval dlouhý přejezd „přes půl Německa“ do Wiesbadenu. Klatovská část využívala zčásti úseky rychlostních zkoušek z rallye Šumava i Vltava. Místa jako Koráb, Hory Matky boží, Mokrosuky, Velhartice, Čínovský okruh atd se zapsaly zlatým písmem do historie českých rally.
Celá trať měřila1350 kilometrů a byla okořeněna pětadvaceti zkouškami pravidelnosti s délkou 350 kilometrů, které se pochopitelně jedou za normálního provozu.
Nejstarším automobilem bylo Volvo PV 544 z roku 1957 (druhý model bohužel nejen) a BMW 1800 TISA (1965). S tímto typem startoval kdysi Jan Trajbold. Bohužel jsme neviděli Porsche 356, MB 220 S, Ford Cortinu nebo Ford Escort MKI, ale i tak se po západočeských silničkách pohybovala řada pěkných automobilů jako například BMW 2002, Alfa Romeo 2000 GTV, Fiat 131 Stradale, Porsche 911 Carrera, Datsun 240 Z. Krásná byla i replika soutěžního Audi Quattro nebo Audi 80. Dalo by se říct, co automobil, to klenot.
Vítězství z roku 2019 ve 43. Rallye Wiesbaden obhájili manželé Willy a Christa Eisingerovi s Porsche 911 Carrera. Na druhém místě skončili Franz a Ralf Jungnickel s BMW 325 ix a třetí Martin Bonna Rolf Pedellini s nenápadným Fiatem 128 Speciale.
JL 27.5.2022
Jubilejní rallye Wiesbaden, která se dva roky nemohla uskutečnit, vyrazily čtyři desítky německých posádek. Odstartovaly z městečka Enschenfelden a první etapu ukončily v Plzni. Druhá vedla z Plzně přes Klatovy, kde byla už tradiční přestávka na oběd do Regensburgu. A nakonec následoval dlouhý přejezd „přes půl Německa“ do Wiesbadenu. Klatovská část využívala zčásti úseky rychlostních zkoušek z rallye Šumava i Vltava. Místa jako Koráb, Hory Matky boží, Mokrosuky, Velhartice, Čínovský okruh atd se zapsaly zlatým písmem do historie českých rally.
Celá trať měřila1350 kilometrů a byla okořeněna pětadvaceti zkouškami pravidelnosti s délkou 350 kilometrů, které se pochopitelně jedou za normálního provozu.
Nejstarším automobilem bylo Volvo PV 544 z roku 1957 (druhý model bohužel nejen) a BMW 1800 TISA (1965). S tímto typem startoval kdysi Jan Trajbold. Bohužel jsme neviděli Porsche 356, MB 220 S, Ford Cortinu nebo Ford Escort MKI, ale i tak se po západočeských silničkách pohybovala řada pěkných automobilů jako například BMW 2002, Alfa Romeo 2000 GTV, Fiat 131 Stradale, Porsche 911 Carrera, Datsun 240 Z. Krásná byla i replika soutěžního Audi Quattro nebo Audi 80. Dalo by se říct, co automobil, to klenot.
Vítězství z roku 2019 ve 43. Rallye Wiesbaden obhájili manželé Willy a Christa Eisingerovi s Porsche 911 Carrera. Na druhém místě skončili Franz a Ralf Jungnickel s BMW 325 ix a třetí Martin Bonna Rolf Pedellini s nenápadným Fiatem 128 Speciale.
JL 27.5.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout