Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Vltava Historik - první Erdi, skvělý Kašpar

Kdo se šel podívat na první dvě rychlostní zkoušky Rallye Vltava Historik udělal dobře. Protože hned potom skončil obhájce loňského prvenství Ital Zippo s Audi Quattro, náš Vojta Štajf s Toyotou Celica GT-Four a také rychlý Vlastimil Neumann s Mitsubishi Lancer.

Na třetí zkoušku, kterou byl zřejmě definitivně naposledy Klatovský okruh už nedojeli, stejně jako dalších jedenáct posádek a navíc po něm skončil ještě Fin Ville Silvasti s Lancií 037.A ve druhém kole musel pro technickou závadu odstoupit Mirek Janota s novým a krásným Opelem Ascona 400.



První zkoušku vyhrál Zippo před Erdim s Fordem Sierra Cosworth, Neumanem, Silvastim a Wagnerem s Porsche 911. Favorizovaný Lucky s Lancií Delta HF byl až sedmý. Na pověstném Korábu si pořadí vyměnil – 1.Erdi, 2.Zippo, 3. Lucky a vedení se ujal Erdi před Luckym a Wagnerem s Porsche 911.


Poslední zkouška páteční etapy vyšla nejlépe Luckymu, když třetímu Erdimu nadělil 26 sekundy a vedl celkově před maďarským soupeřem o 6,5 s, třetí Wagner ztrácel už minutu, čtvrtý Geist s Opelem Manta dvě minuty. Naši si drželi příčky hned za první desítkou – 10.Budil (BMW 2002), 11.Frei (Š 130 LR), 13.Kotrmon (Ford Escort Cosworth), 14.Kašpar (Š 130 LR) a 15. Štolfa (Ford Escort).
V soboru ráno začal nejlépe Lucky, ale už na další zkoušce, polokruhové se šotolinovým úsekem, se rozjel Erdi a svému soupeři s Frabrizií Pons ujel o 13,8 sekundy a šel do vedení s náskokem o 4,9 sekundy. V této zkoušce dal o sobě vědět také druhý Štajf ( do soutěže se vrátil)a čtvrtý Kašpar.


Štajf vyhrál i další zkoušku před Erdim a Luckym, ale na vedení se nic neměnilo. Ale když Erdi při druhém průjezdu Mlázovské zkoušky porazil o Luckyho o 24 sekund, tak bylo rozhodnuté o vítězi. Erdi si mohl dovolit v závěru zvolnit a „přenechat“ vítězství v posledních dvou zkouškách Štajfovi a Luckymu.


Na startu se objevilo opět několik vozů Porsche 911, ale na stupně vítězů dosáhl pouze Karl Wagner, kromě Michaela Puze na pátém místě buď nedojely nebo skončil v poli poražených za celou řadou škodovek.


Výborný výkon podal Jiří Kašpar, dvakrát čtvrtý, jednou pátý. Klobouk dolů. když se Škodou 130 LR skončil na osmém místě absolutně a vyhrál Mistrovství ČR před Jiřím Freiem, který se v umístil hned za ním. Po vypadnutí Janoty se rozjel souboj škodovkářů Jiří Kašpar a Jan Frei naplno. Na oleji, vyteklém z Ascony, se Kašpar roztočil a poškodil přední nápravu. Naštěstí nic vážnějšího a servis závadu opravil. V cíli byl Kašpar o tři sekundy rychlejší než Frei. Po takovém výkonu ale bylo jasné, že jeho Škoda 130 LR bude muset na závěrečnou technickou kontrolu. Čtyři hodiny technici FIA kontrolovali objem motoru s výsledkem, že vše odpovídá předpisům.

Další pořadí M ČR.

4. (celkově 10) Knížek – Šlegl (BMW 318), 5. (12) Kotrmon – Pečenková (Ford Escort Cosworth), 6. (13) Budil – Vejvoda (BMW 2002), 7. (14) Káňa – Slováček (BMW 318), 8. (15) Klepáč - Řeháček (Citroën ZX).


Premiéru s Fordem Escort RS 1600 si odbyli Jindra Štolfa se Zdeňkem Hawlem. Postupně zrychlovali, dvakrát zajeli devátý čas, jednou byli jedenáctí. Dvě zkoušky před cílem, v okamžiku, kdy se probojovali na 15.příčku je potrápila technika, což znamenalo tří minutovou ztrátu, ale ještě minutovou penalizaci. Tím se propadli bohužel na 21.místo.



1,Érdi –Kerék|Ford Sierra Cosworth|01:23:22.0
2.Lucky Battistoli – Pons|Lancia Delta HF Integrale|+ 00:00:25.8
3.Wagner – Zauner|Porsche 911 SC|+ 02:50.7
4.Geist – Otterbach|Opel Manta 400|+04:25.7
5.Putz M. – Putz E.|Porsche 911 SC|+05:58.3
6.Sainz A. – De La Puente|Subaru Legacy RS|+06:58.6
7.Jensen – Pedersen|Ford Escort RS 1800|+07:19.3
8.Kašpar – Adámek|Škoda 130 LR|+07:58.7
9.Frei – Maryška|Škoda 130 LR|+ 08:01.7
10.Knížek – Šlegl|BMW 318 iS|+08:54.2




JL 24.4.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar