Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Vltava Historic - Zippo s Audi Quattro obhájil

V loňské Rallye Vltava Historic až do poslední zkoušky vedl Karl Wagner na Porsche 911 před Italem Andreo „Zippo“ Zivianem s Audi Quattro. Rozuzlení přinesl až závěrečný úsek ve prospěch Zippa. A tak se očekával opět souboj těchto dvou jezdců.

Historie se ale neopakovala. Wagnerovi letošní Vltava nesedla, ale „Zippo“ měl jiného velice těžkého soupeř a tím byl Maďar Tibor Erdi jun. s Fordem Sierra Cosworth. Okruh ještě vyhrál Ville Silvasti s Lancií 037 před Erdim a Vlastimilem Neumannem s Fordem Escort Cosworth.

Druhou zkoušku sice vyhrál „Zippo“, ale do vedení šel Erdi s náskokem čtyř desetin sekundy. V další zkoušce bylo pořadí stejné, ale průběžné pořadí si prohodili. Poslední tři zkoušky prvního dne vyhráli Silvasti, Erdi a Wagner. Na první pozici nocoval překvapivě Erdi před Silvastim (+ 11,9), „Zippem“ (+12,9), Wagnerem (+ 15,9) a Neumannem (+46,3). To už byli mimo hru Švýcar Pascal Perroud (vítěz Rallye Costa Brava), který s BMW M3 havaroval hned v druhé zkoušce, v pátek odešel motor dalšího BMW M3 vltavského vítěze Jensena.


Bohužel první zkouška ukončila premiéru Vojtěcha Štajfa s Toyotou Celica (turbo), ale také Angličana Martina McCormaka s krásným Fordem Escort. Ještě, že jsme viděli jeho průjezdy na shakedownu, které byly opravdovým zážitkem.


Do sobotní etapy se vrátil Perroud, vyhrál úvodní zkoušku, ale jinak se na přední příčky neprosadil. Po soutěži byl navíc diskvalifikován, neboť jeho BMW M3 neodpovídal homologaci. Skvěle začal sobotu Erdi, vyhrál dvě úvodní zkoušky, ale v další skončil mimo trať. Ztratil minutu, která znamenala propad na čtvrtou příčku za „Zippa“ a Silvastiho. Se ztrátou 46 sekund se v tak těsném souboji už moc dělat nelze. „Zippo“ vyhrál další zkoušky, a když měl dostatečný náskok, tak si mohl dovolit poslední úsek „prodat“ a zajet až devátý čas.



Obhájil tak loňské prvenství s náskokem 23 sekund před Silvastim, který dostal penalizaci dvaceti sekund za pozdní příjezd do časové kontroly. Bez nich by ztrácel na vítěze pouhé tři sekundy. Erdi zachránil třetí příčku před naším Neumannem, který využil síly svého Fordu Escort Cosworth. Nenápadnou jízdou si vyjel páté místo Němec Geist s Opelem Manta.



Mezinárodní Rallye Vltava Historic sice přilákala na start čtyři desítky zahraničních posádek, ale v jejich výkonnostní rozdíl byl hodně velký. S největším nasazením jeli „Zippo“, Silvasti a Erdi, bohužel velice brzy se vytratil Němec Putzi s Porsche 911 a Wagner se v sobotu ráno propadl ze čtvrtého místa na 21. pozici, když ztratil přes sedm minut. V následujících zkouškách vystoupal pouze na jedenáctou příčku.



Klasifikaci mistrovství republiky vyhrál Neumann před Miroslavem Janotou, jehož Opel Kadett Coupe je o generaci starší proti třeba escortům. Třetí dojel Libor Kotrmon s Fordem Escort Coswoth. Nejlepším jezdcem na škodovce byl na třinácté pozici Jiří Kašpar se Škodou 130 LR.

1.Zippo – PicenoAudi Quattro01:28:46.1
2.Silvasti – PietiläinenLancia 037 Rally+00:00:23.8
3.Érdi – CsökőFord Sierra Cosworth+00:01:32.9
4.Neumann – HlavatýFord Escort RS Cosworth+ 00:02:37.1
5.Geist – KalinkeOpel Manta 400+00:03:01.9
6.Myrsell – JunttilaFord Sierra Cosworth+00:03:08.1
7.Janota – NovákOpel Kadett Coupe+00:04:12.3
8. A.Sainz – De La PuenteSubaru Legacy RS+00:04:18.2
9.Kotrmon – KrečmanFord Escort RS Cosworth+ 00:08:21.3
10.Pasutti – CampeisPorsche 911 RS+ 00:08:38.1





JL 8.5.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar