Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza
Alcar - Bezpečná kola pro radost

Rallye Praha Revival - vzpomínka na dobu dávno minulou

Automobilová soutěž Rallye Praha se jezdila v letech 1968 až 73 jako mistrovství ČSSR nebo ČSR za účasti nejlepších našich posádek včetně továrního týmu Škoda. Na tradici navázal před osmi lety pan Edda Patera a jeho přátelé mototuristickou akcí pro historické automobily Rallye Praha Revival.

Pořádá se takřka ve stejném termínu jako kdysi, to znamená v dubnu a na startu se objevuje více než 150 posádek s nejrůznějšími automobily, od zcela sériových až po soutěžní speciály, které pochopitelně patří vždy k nejzajímavějším. Letos se bohužel omluvily na poslední chvíli některé hvězdy, a tak mezi největší osobnosti patřili asi Polák Blažej Krupa a jeho spolujezdec Piotr Mystkowski, které si pamatujeme z Rallye Škoda nebo Rallye Tatry. Zajímavou postavou byl i Nor Svein Lund se svým Datsunem 2640 Z z roku 1971. V roce 2009 vyhrál Rallye Monte Carlo Historique, která ovšem není klasickou rallye, ale jízdou pravidelnosti.

Z našich předních bývalých jezdců přijeli mj. tři tovární jezdci Milan Zapadlo, Vladimír Berger a Josef Srnský, poprvé okusil atmosféru revivalů například příbramský Milan Dolák, s Fordem Sierra Cosworth dorazil opět Pavel Šofr. Ze současných stále aktivních jezdců jsme viděli například služebně nejstaršího soutěžáka Marcele Tučka nebo Vojtu Štajfa a tak bychom mohli pokračovat.

Je dobré připomenout, že slávu Rallye Praha zažili ze všech účastníků Josef Srnský, Petr Černohorský nebo Oldřich Gottfried.

Nejkrásnější automobil, Lancii 037, přivezl Alessandro Pasquale, ale na mokré trávě chuchelského parkoviště mu výkon vozu spíš překážel. Asi nejlepší průjezdy nejen tady, ale i na dalších tzv. SS předváděl Polák Grzegorz Olchawski s Audi Quattro, dále pak Rakušáci Thomas Hofko s Fordem Escort nebo Michael Ponzauer s Fordem Sierra Cosworth. Pěkná podívaná byla také na Francouze Bernarda Matheveta s Opelem Manta.

Letošní trať vedla z Prahy do Hradce Králové a dále pak až do Orlických hor a zpět do Radotína, měřila takřka 600 kilometrů a na čas se závodilo na uzavřených tratích ve Velké Chuchli, Milovicích, Kosicích, Czech Ringu, Ústí nad Orlicí, Rychnově nad Kněžnou a Dobřanech, a to jak na asfaltu, tak na šotolině.

Rallye Praha Revival je setkání bývalých závodníků a lidí, kteří milují automobilovou historii. Pohár za absolutní vítězství si odnesli Ladislav Hubálek a Ondřej Hašek s BMW 323, kteří nasbírali 1903 bodů. Druzí skončili Vojtěch Matoušek a Vladimír Janovský s Toyotou Starlet (1954) a třetí Vladimír Fišera a Petr Jirout s VW Golf (1966). Kategorii českých legend nevyhrál nikdo jiný než Marcel Tuček s Audi.

Rallye Praha Revival je setkání nejen bývalých a současných závodníků ze všech disciplín, ale všech lidí, kteří milují motoristickou historii.


JL 17.4.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar