Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Praha Revival - přípravy v plném proudu

Jarní Rallye Praha Revival startuje sice až o posledním dubnovém víkendu, ale už dnes víme, že půjde o úctyhodnou přehlídku, jak jezdeckých legend, tak historických automobilů – 185.

Dnes se mohou přihlásit pouze jezdci, kteří byli aktivní v autosportu před rokem 90, a také zahraniční posádky. Velkým posunem ve spolupráci s Autoklubem ČR, který je již tak s příchodem nového generálního sekretáře na výborné úrovni, je zapsání revivalů do kalendáře FASu a tím pádem zcela legální účast automobilů s “erkem” a zároveň účast technika AČR na jarním revivalu, aby případným zájemcům vůz zkontroloval, zda ho je možné otestovat na minimálně takzvané legendy.

Již druhým ročníkem pořadatelé nevyvíjí žádnou aktivitu k pozvání dalších posádek z řad legend našeho autosportu, jelikož prostě není možné více startovní listinu navyšovat, zejména s ohledem na ubytování a hladký průběh akce. Přesto ve startovní listině několik zajímavých nováčků najdeme. S velkým zájmem se čeká start dobové posádky Milan Zapadlo – Jiří Motal, kde právě Jiří bude absolutním nováčkem revivalů, a startovat by měla na jeho legendárním embéčku z Rally Londýn – Sydney. Jiří Motal se věnuje automobilovým soutěžím od roku 1967!!! Jeho prvním jezdcem byl legendární Oldřich Horsák. A již od počátku své kariéry startoval za tovární tým škodovky, s Milanem Zapadlo v ročnících 76-78.

Další velkou osobností, která bude mít na revivalu premiéru, je špičková německá spolujezdkyně Monika Eckardt, která usedne vedle Johna Hauglanda. S ním několikrát startovala v osmdesátých letech na podnicích mistrovství světa, u nás například s Gerhardem Kalnayem. Ovšem sedávala i vedle dalších velkých hvězd minulosti, např. Uwe Nittela, Larse- E. Torpha, Isolde Holderied.

Třetí velkou osobností, která zavítá do Prahy poprvé, by měla být ruská legenda Nikolaj Elizarov, ten měl přijet již tento rok, ale pozdě zjistil, že na pas SSSR to nepůjde, a vydání nového se protáhlo, tak to bohužel nevyšlo. Nikolaj začal svou karieru v motorsportu, když se koncem 60. let dostal na Gorkovský automobilový závod, kde se stal zkušebním řidičem a jak tomu bylo tehdy zvykem, skoro každý zkušební řidič automobilky byl zároveň závodníkem. S vozy GAZ-24 Volga závodil ze začátku hlavně na okruhových závodech, později i rallye. V roce 1975 přešel do VAZu a začal jezdit s vozy VAZ 21011, LADA VFTS a LADA SAMARA . Od té doby se účastnil hlavně v mezinárodních podnicích (občas až 25 závodů za rok), a v roce 1976 startoval např. i na Rallye Tatry, kde vybojoval 2. místo v Poháru míru. Velkým úspěchem bylo 2. místo ve třídě na Rallye Akropolis v roce 1979 s vozem VAZ 21011 a celkově devátý! V jednání je ještě několik zajímavých posádek ze zahraničí, ale bohužel to často naráží na finanční možnosti pořadatelů.



PR 28.12.2016





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar