Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Křivonoska s neopakovatelnou atmosférou

Historie mezinárodní Rallye Křivonoska se začala psát před 46 lety a tehdy její zakladatelé netušili, co tím způsobí. Z obyčejné akce se stal kultovní podnik, na kterém jsme nesměli chybět ani letos. Účast na Křivonosce je už povinností. Málokterá akce má v sobě tak neopakovatelné kouzlo.

Nejvěrnější majitelé historických automobilů a motocyklů, podotýkáme, že musí být vyrobeny do roku 1945 (s mladšími vozidly mohou jet pouze členové Českobudějovického Veteran Car Clubu), si podávají přihlášky prakticky hned, jak dojedou do cíle. Zájem je každoročně obrovský. Vůbec nejde o to, jak úspěšně budete plnit jednotlivé úkoly, ale hlavně projet se rozkvetlou jihočeskou krajinou a nikam nepospíchat. Letos počasí veteránistům opravdu přálo, snad už ani lépe být nemohlo.

Jedničku měl už tradičně domácí Petr Hošťálek se strojem Laurin Klement 1901 a hned za ním vyrazil autor mnoha publikací Libor Marčík a stroji Rösle Jauernig 3HP, rok výroby 1904.

V automobilech vyrazil jako první na trať Jiří Kalista s Hudsonem 20 Tourer z roku 1910, který byl také s Maxwellem Q2 paní Věry Geislerové nejstarším automobilem letošního ročníku. Její manžel Michal jel s Fordem T Fargues FR, vyrobeným v roce 1916. Nechyběl ani jeho kolega z jičínského klubu Jan Zápotocký s Renaultem EK nebo Vladislav Kučera, který vyměnil řemenáč za Pragu Baby v původním stavu.

Oba automobily přivezl i Václav Macháček, který jel sám s Cadillacem 55 (1917) a jeho dcera s vozem Laurin Klement/Škoda Sice někteří z přihlášených nedorazili, ale to vůbec nevadilo, protože startovní pole motocyklů i automobilů bylo i letos hodně pestré. Křivonosku si už ani neumíme představit bez hasičů, kteří dodávají soutěži správný „říz“.
Pěkné automobily, především například Willys Whippet nebo Willys Knight X87, přivezli němečtí a rakouští veteránisté. Ale krásných automobilů i motocyklů bylo pochopitelně mnohem víc. A nejen to. Na trase jsme potkali i krásné dvě dívky v dobovém kostýmu a na velocipédu někdy z druhé, poloviny třicátých let. Cenu za eleganci by u nás získala dívka v bílých šatech se slunečníčkem. Při pohledu na ni jsme zapomněli fotit i auta...

Trať vedla letos severně do Písku a po polední pause přes Putim a Protivín zpět na Křivonosku, celkem pětadevadesát kilometrů po slušných cestách. Jen tradiční jihočeské rybníky chyběly, zato se mohly posádky pohledem na Temelín. Úvodní i závěrečná část byla tentokrát shodná, ale pokaždé v jiném směru.



J.Lasík 10.5.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar