Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Křivonoska - ani déšť nezkazil náladu

Kultovní veteránský podnik Rallye Křivonoska má za sebe další, v pořadí už 51. úspěšný ročník. Tentokrát bohužel za deště a chladného počasí, ale přesto se skvělou atmosférou a dobrou náladou.

Zájem o Křivonosku každoročně převyšuje možnosti pořádajícího českobudějovického klubu a také stejnojmenného kempu. Letos sem dorazilo s předválečnými vozidly na osm desítek motocyklistů a takřka stovka automobilů. Ve velké míře se jedná o pravidelné účastníky, kteří si start zamlouvají rok předem.


Ke Křivonosce vždy patřilo několik hasičských automobilů, včetně Pragy N z roku 1915. K našemu smutku bohužel nedorazil ani jeden. Překvapivě nepřijel ani domácí Jan Med s vozem Laurin Klement, a tak nejstarší kategorie čítala pouze osm vozidel. Na poslední chvíli, zřejmě sledoval pečlivě předpověď počasí, vyměnil Tomáš Kalkus loukoťový Cadillac za Bentley. V této kategorii naopak potěšil Wolfgang Haizter s obrovitým American la France z roku 1917. Sledovat toto monstrum, postavené z hasičského automobilu, na úzkých jihočeských silničkách je velký zážitek. Vítězem kategorie Ancestor do roku 1918 se stal Michal Pomahač s nejstarším automobilem Renault VI, vyrobeným už v roce 1905. Pouhý jeden bod chyběl Jiřímu Pešánovi s Fordem T.


Také kategorie Vintage do roku 1930 prezentovala zajímavé automobily, jako třeba Zedel C8 (1922) a o rok mladší Berliet VI 7CV.V tomto případě šlo zřejmě o premiéru, minimálně pro nás, protože zatím jsme tyto automobily neviděli. Čtyřmi automobily byla zastoupena značka Dodge. Rakouští veteránisté, respektive část rodiny Hofstadlerů, se prezentovali dvěma Fordy A a Hudsonem T-Coupe. Mladý Vašek Geisler usedl do vozu Franklin 12B z roku 1928. Pokud byste měli zájem, tak šestiválec objemu 3,8 litru a výkonu 45 k je na prodej.


Při neúčasti Jana Meda byla nejstarším českým automobilem Praga Piccolo Phaeton z roku 1924. Její majitel Jindřich Synek patří léta k pravidelným účastníkům a zároveň je pořadatelem Studeneckých mílí, které se letos uskuteční 27. května.


Zajímavé automobily jsme objevili také v závěru startovní listiny. Vedle zmíněného vozu Bentley 4 ¼ Sport Saloon (1937) měly premiéru ještě Buick 80 Roadmaster (1938) Michala Geislera nebo Riley Kestrel Splite (1936) řízený Kateřinou Kupkovou, dcerou vydavatele Motorjournalu.



Na své si přišli i fandové jedné stopy. Tak bohatou přehlídku značek, napočítali jsme jich přes třicet, neuvidíte snad nikde jinde. Z osmi účastníků řemenových motocyklů byl neúspěšnější, stejně jako před týdnem v Petrovicíh pan Jan Týle na stroji Clyno 2 ½ HP z roku 1920.


Rozkvetlé jihočeské krajiny si účastníci letos neužili, naopak mokrých silnic s kalužemi bylo víc než dost. Po dlouhé době máme většinu automobilů s nataženými plátěnými střechami. Ale trasa byla velice pěkná, kolem rybníků, charakteristických jihočeských stavení, lemovaná kapličkami a křížky a v nejednom případě s pěknými výhledy do kraje. Bohužel po přestávce v Netolicích někteří účastníci vyrazili buď do druhé etapy se značným předstihem anebo si to zamířili rovnou domů či na zkrácenou trať. Ale s tím pořadatel nic nenadělá. Přesto musíme říct – Křivonoska opět neměla chybu.



A výzva na závěr. Prosím, pokud máte někdo fotografie ze startu, ozvěte se prosím Jiřímu Francovi – jfranc@volny.cz. Děkujeme.





JL 10.5.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar