Rallye Křivonoska aneb svátek veteránistů
Už 47.ročník mezinárodní veteránské soutěže Rallye Křivonoska odstartuje v sobotu 6. května v 11 hodin v autokempu Křivonoska u Hluboké nad Vltavou. A jako každý rok, i letos je bohatá účast zaručena. Přihlášeno je 127 motocyklů a 100 automobilů, pouze do roku 1940.
Letos tvoří ještě samostatnou skupinu motocykly značky Indian, kterých je 22 a na trati se budou pohybovat i „novější“ automobily a motocykly členů pořádajícího českobudějovického Veteran car Clubu.
V kategorii auto do roku 1918 je zapsáno deset vozidel, přičemž nejstarším je Buick 10 z roku 1907, Dále Hudson 20 (1910) nebo Ford T (1911). Nejstarší kategorií mezi motocykly jsou řemenové na čele se strojem Laurin Klement pana Petra Hošťálka. Byl vyroben už v roce 1901, o tři roky mladší je Rösler Jauernig, pana Libora Maršíka. Shodou okolností se jedná o autory mnoha publikací o historických motocyklech.
Ze zajímavých automobilových značek, kterých jsme v seznamu přihlášených napočítali pětadvacet (motocyklových 35), vzpomeňme například Riley, Chevrolet, BMW, Lagondu, Renault, Peugeot. Pochopitelně, že převažují předválečné škodovky, tatrovky nebo pragovky.
Atmosféru Křivonosky tradičně dotvářejí hasičské automobilky na čele s Pragou R z roku 1915, dalšími jsou pak Praga L, Tatra 17, Steyr 12N z konce dvacátých let minulého století nebo Walter Lord, rok výrovy 1935.
Trasa dlouhá 78 kilometrů vede opět malebnou rozkvetlou jihočeskou krajinou s přestávkou ve Vodňanech a tradičním cílem na Hluboké nad Vltavou kolem 16.hodiny.
JL 3.5.2017
V kategorii auto do roku 1918 je zapsáno deset vozidel, přičemž nejstarším je Buick 10 z roku 1907, Dále Hudson 20 (1910) nebo Ford T (1911). Nejstarší kategorií mezi motocykly jsou řemenové na čele se strojem Laurin Klement pana Petra Hošťálka. Byl vyroben už v roce 1901, o tři roky mladší je Rösler Jauernig, pana Libora Maršíka. Shodou okolností se jedná o autory mnoha publikací o historických motocyklech.
Ze zajímavých automobilových značek, kterých jsme v seznamu přihlášených napočítali pětadvacet (motocyklových 35), vzpomeňme například Riley, Chevrolet, BMW, Lagondu, Renault, Peugeot. Pochopitelně, že převažují předválečné škodovky, tatrovky nebo pragovky.
Atmosféru Křivonosky tradičně dotvářejí hasičské automobilky na čele s Pragou R z roku 1915, dalšími jsou pak Praga L, Tatra 17, Steyr 12N z konce dvacátých let minulého století nebo Walter Lord, rok výrovy 1935.
Trasa dlouhá 78 kilometrů vede opět malebnou rozkvetlou jihočeskou krajinou s přestávkou ve Vodňanech a tradičním cílem na Hluboké nad Vltavou kolem 16.hodiny.
JL 3.5.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout