Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Rallye Historic Vltava - Lucky pokořil šumavské hvozdy

Na poslední čtrnáctý ročník Rallye Vltava v roce 1974 navázala v roce 1990 Rally Historic Vltava. V dalším rozvoji uznávané evropské soutěže zabránil tehdejší politický režim, který usoudil, že není radno pouštět posádky ze západní Evropy do blízkosti západní hranice.

Také Historic Vltava je už několik součástí evropského šampionátu, a tak se v Klatovech každým rokem objeví nějaká ta špičková posádka. Letos to byla italská dvojice Lucky a Fabrizia Ponsová s výkonnou Lanciií Delta. Zatímco Lucky startoval v Klatovech poprvé, tak Ponsová má na kontě už vítězství z roku 1991.

Ačkoliv startovní listina slibovala zajímavé souboje, tak hned v úvodu přišla rallye o několik favoritů. Už na shakedownu se zakouřilo z Fordu Sierra španělského jezdce Daniela Alonsa. Na okruhu skončil Nor Gunderssen s BMW M3 a záhy jej následoval trojnásobný vítěz Jensen, rovněž s BMW M3. K radosti diváků nastoupil do soutěže ještě v sobotu, stejně jako Tomáš Enge se sestrou Luckou a Fordem Escort Cosworth. Kdyby ve stejném stylu, jako jeli oba druhou etapu, zakončili i páteční etapu, tak mohli bojovat o hodně vysoké příčky. Jinak po úvodním okruhu skončila soutěž pro 17 posádek z devadesáti odstartovaných.

Lucky se ujal vedení hned na okruhu a po celou soutěž dokazoval, že i v 69 letech je stále hodně rychlý, a vyhrál deset zkoušek. Nestačil mu ani Silvasti s Lancií 037.Ten místy působil dost vlažným dojmem.

Naopak výborný dojem zanechal Vlastimil Neumann s výkonným Fordem Escort Cosworth, který jako jediný vyhrál dvě zkoušky a dojel druhý se ztrátou dvě a půl minuty. Nebýt problému s turbem, tak mohl o stupně vítězů klidně bojoval také Ital „Zippo“ s Audi Quattro, jenž v sobotu zajel čtyřikrát druhý čas!


Ve startovní listině se objevila i dvě zajímavá jména. Antonio Sainz, starší bratr Carlose, se Subaru Legacy 2.0 Turbo a stejně jako vloni Jari Latvala, otec Jari Matti Latvaly, s Toyotou Celica. Ale ani jeden z nich na přední místa nepromluvil. Po pátém v pořadí Jiřím Káňovi s Ivo Vybíralem byly třetí nejlepší posádkou a nejlepší se škodovkou Jan Krejča a Pavel Šárka.

1.Lucky – PonsLancia Delta1:27.50,5
2.Neumann – HlavatýFord Escort Cosworthw+2.33,6
3.Wagner – ZaunerPorsche 911+3.09,2
4.Silvasti – PietlainenLancia 037+3.14
5.Káňa – VybíralFord Sierra Cosworth+6.26,8
6.Veikkanen – JaakkolaPorsche 911+7.11,6
7.Kirvesmäki – JämsenToyota Corolla+7.16,2
8.Klik – FreiLada VFTS+8.34,8
9.Mekler – MeklerAlfa Romeo Gulia+8.58,7
10.Krejča – ŠárkaŠkoda 130 LR+9.06,6



JL 6.5.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar