Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Český Krumlov - historici na startu

Ve 40. ročníku Rallye Český Krumlov budou startovat vedle soudobých automobilů také historická vozidla, a to hmned ve dvou kategoriích. Za hlavním startovním pole vyjedou na trať posádky bojující o body do mistrovství repubilky. Kromě toho se na vybraných zkouškách představí ještě tzv. legendy,.

Příznivce rallye jistě potěšila zpráva o účasti Miroslava Janoty z Hájek Historic Czech National Rally Teamu. Původně měl v plánu pouze jeden start v ČR, kterým byla Rallye Vltava. Jako jediná na českém území je zařazena do FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel. Po technických problémech, jenž vedly nakonec až k odstoupení se tým rozhodl, že se nakonec objeví ještě v Rallye Český Krumlov. „Celý tým se velmi připravoval na stěžejní závod roku a přes všechnu přípravu jsme bohužel museli odstoupit. To je ale motorsport a museli jsme počítat s tím, že se něco může přihodit. V týmu nebyla příliš povzbudivá nálada a FIA navíc z politických důvodů přesunula Rally Akropolis až na podzim. Měli bychom velkou pauzu mezi závody, a tak jsem rozhodl, že tým odstartuje na Rallye Český Krumlov. Tato soutěž je pro posádky přívětivá a pořadatelé nám vyšli maximálně vstříc. Rádi závodíme tam, kde nás chtějí vidět a chceme se přeci jen i trochu předvést našim fanouškům, kteří si nás na Vltavě příliš neužili,“ vysvětluje majitel týmu Ctirad Hájek.
Účast na šotolinové Řecké rally tedy zatím padla a hned po Rallye Český Krumlov se celý tým přesune do Maďarska na Mecsek Rally. „Do Krumlova můžeme jet díky tomu, že máme v týmu připravené dva Opely Kadett C-GT/E, takže v případě nějakého problému můžeme použít druhé auto. Jsme připraveni na vše možné i nemožné…,“ dodává Ctirad Hájek.
Samotná Rallye Český Krumlov ale bude jistě mnohem náročnější a zrádnější. „Českokrumlovskou rally mám moc rád. Před lety nás tady zastavil technický problém v první etapě, ale s mechaniky jsem ležel pod autem dlouho do noci, abychom jenom mohli startovat ve druhé etapě. Seznam přihlášených vypadá skvěle, a já se těším na souboje s naší špičkou, ale samozřejmě hlavně s Ernstem Harrachem, který je náš dobrý známý z evropských závodů“, dodává s úsměvem na tváři Mirek Janota.
Kromě Harracha s Mitsubishi Lancer, jenž bude chtít také odčinit neúspěch z Vltavy patří k hlavním aspirantům na čelní umístění ještě např. Navrátil (Ford Sierra Cosworth), ale počítat musíme také na Jana Krejču se Škodou 130 LR. Mezi devatenácti posádkami se objeví také Jindřich Štolfa (Škoda 130 L) nebo Milan Blahout (Lada), z Rakouska přijede Jensch (BMW 2002) a z Finska pak Hämäläinen (Chevrolet Monza V8).

Stejný počet posádek se vydá na vybrané zkoušky v rámci Rallye Legend, v níž by se měli objevit Italové Volta (Lancia 037) a Tordi (BMW M3) nebo bývalý vynikající spolujezdec Karel Jirátko (BMW 2002). Po mnoha letech se za volant Škody 130 RS vrací domácí Jiří Urban, v 80. letech vynikající jezdec továrního týmu Škoda nebo Barum.


JL, 24.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar