Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Český Krumlov Revival - vydařený začátek nové tradice

Až na výjimky se Rallye Český Krumlov soudobých automobilů jezdila v polovině května. Také letos ji měli českokrumlovští pořadatelé v plánu ve stejné době, ale vzhledem k situaci s kovidem, už v zimě změnili tradiční termín na podzimní (proslýchá se, že by mohla být v listopadu). Místo toho se rozhodli „na poslední chvíli“ uspořádat první Rallye Český Krumlov Revival.

Nejde o klasickou soutěž historických automobilů, ani setinovou rallye nebo něco podobného, ale soutěž zařazenou do seriálu FIA Regularity. Ke stále nejisté situaci s cestováním a pořádání akcí nebylo startovní pole tak početné, jak by si představovali. Ale jak se říká radši něco než nic. S podobným typem soutěží mají trošku zkušenosti, když pomáhali zajišťovat holandský Winter Trial, kterého se zúčastnil mj. i Karel Mach s Janem Bláhou.



Revival zavedl posádky na současné, ale především bývalé nádherné rychlostní zkoušky (chyběla snad jedině Kleť), kde se psala padesátiletá historie českokrumlovské rallye. Itinerář trasy dlouhé zhruba 375 kilometrů zahrnoval dvanáct zkoušek pravidelnosti na různých úsecích s délkou od devíti do čtyřiceti kilometrů. Zkoušky se jely za běžného silničního provozu na méně frekventovaných komunikacích. Rychlostní průměr předepsaný pro jednotlivé měřené úseky nepřesáhl 50 km/h a jeho dodržování sledoval profesionální GPS systém španělského zpracovatele výsledků.


Část páteční odpolední i sobotní etapy jsme si projeli a jedním slovem musíme říct nádhera. Jeho se často po úzkých lesních silničkách, mezi nejkrásnější patřil například úsek od Mnichovic u Studánek přes Spáleniště až k lipenské přehradě. Na své si přišly posádky i na kultovní zkoušce Malonty atd. Šipkový itinerář ale dělal mnohým spolujezdcům problémy, často sledovali jen tvar křižovatek a nikoliv vzdálenosti. Hned úvod kolem Stříteže nebyl pro některé oříškem, ale spíš ořechem. Posádky jezdily z nejrůznějších směrů. Také rozcestí u Schwarzenberského kanálu byl pro některé neřešitelný. A to i pro tak zkoušenou dvojici, kterou jsou Petr a Tomáš Fialové se zkušenostmi ze zahraničních soutěží.


Na startu se objevilo několik krásných soutěžních automobilů, z nichž vynikala Lancia Stratos, dva Fordy Escort RS 1600 a MK II nebo dvě Škody 130 RS. Největší hvězdou byl Václav Blahna, pro kterého byl revival novou zkušeností. V zapůjčené Škodě 130 RS jej navigoval František Poláček. S jedničkou se vydal na trať další soutěžák Stanislav Fošum s Lubošem Šalátem, ředitelem klasické Rallye Český Krumlov.


Obdivovali jsme známého dakaristu Dušana Randýska s obrovitým Pontiacem Bonneville. Projet některé úzké úseky vyžadovalo opravdové řidičské umění a fígle, jak se všude vejít.
Po první etapě vedli Michal Pavlíček s fotografem Ondrou Kroutilem s Fordem Escort RS160é před dvojí Patrik a Jan Skálovi s Austinem Healey, na třetím místě přenocovali Petr a Tomáš Fialovi s Porsche 911.


V sobotu se pokračovalo za krásného počasí směr Lipno, na programu bylo dalších šest úseků. Vedení si udrželi Pavlíček s Kroutilem, stejně jako druhé místo Skálové. Na třetí místo ale poskočili ze šestého Josef Šedivý a Vladimír Lošek s krásnou Lancií Stratos. Naopak třetí Fialové se propadli až na devátou příčku.

První Rallye Český Krumlov Revival 2021 byla kvalifikačním podnikem do finálového klání FIA trofeje v rallye pravidelnosti historických vozidel (druhou bude zářijová Oldtimer Rallye Bohemia), které se uskuteční na podzim v polském Krakově. Rajd Polski Historyczny budou mít právo jet posádky umístěné v první třetině výsledkové listiny jihočeské soutěže.


Českokrumlovský revival, první akce svého druhu v České republice je za námi a myslím, že všichni odjížděli spokojeni, stejně jako my. Trať postavená Pavlem Kacerovským byla krásná nejen díky vybraným úsekům, ale i okolní ještě nedotčené přírodě. Na některých místech jsme byli poprvé v životě a nikdy bychom se asi do míst, kde dávají lišty dobrou noc nedostali. Díky všem, kteří se o revival zasloužili.


1.Pavlíček – KroutilFord Escort ES 1600w4141
2. P. Skála – J.SkálaAustin Healey8172
3.Šedivý – LošekLancia Stratos17 147
4.L.Schmied – KaňákováBMW E30 31817 967
5.J.Schmied – ŘepaŠkoda 1000 MB18 085




JL 24.5.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar