Rallye Berounka Revival - setkání legend
Už sedm let pořádá Edda Patera soutěže pro historické automobily, tzv. revivaly. První byla Rallye Berounka Revival v roce 2010, a hned v následujícím roce ještě jarní Rally Praha Revival. Přihlásit se může prakticky každý majitel vhodného historického automobilu, na letošní Berounku dorazilo 120 posádek.
Nejde o rallye v pravém slova smyslu, ale spíše o sportovně společenskou akci, kdy posádky jedou podle klasického šipkového itineráře za dodržení předepsaného průměru. Obě etapy jsou pak zpestřeny zvláštními zkouškami, většinou v uzavřených areálech. Letos se závodilo na čas na motokárové dráze v Písku, v kasárnách v Rožmitálu, v lomu v Kožlí a v Sedlčanské kotlině.
Stalo se tradicí už od prvního ročníku, že nejnižší startovní čísla jsou vyhrazena především bývalým jezdcům a spolujezdcům, lidově řečeno legendám. A tak jedničku měl Václav Blahna s Opelem Kadett, trojku Pavel Šofr s Fordem Escort Cosworth, čtyřku Vladimír Berger se škodou 130, sedmičku Jaroslav Rajchman s Fordem Escort, desítku Milan Zapadlo se Škodou Rapid, a z dalších jmen jmenujme třeba Jana Macha, Václava Polívku, Tomáše Fuchse, Rudu Chlada, Jana Veselého s Jiřím Moskalem, Petra Vojáčka, Pavla Janebu s Janem Krečmanem, a tak dále.
Většina z nich patří už i inventáři revivalů. Z bývalých soutěžáků se dostali ve výsledkové listině tentokrát nejvýše Tomáš Fuchs s Josefem Stočesem, kteří dovedli Mercedes Benz 190 do cíle na osmém místě.
Účastníky revivalů bychom mohli rozdělit na dvě skupiny, jedna bere soutěž vážně a usiluje o co nejlepší výsledek, druhá a ta je podle nás i početnější, se jede hlavně pobavit a pozdravit s kamarády, s kterými se potkávali v minulosti na závodních tratích.
Vítězství tentokrát vybojovali Ladislav Hubálek a Ondřej Hašek s BMW 320 před Josefem Čermákem s Janem Švermou na Autobianchi s rozdíle čtyřiceti trestných bodů.
Kdyby se udělovala cena elegance, tak tu by podle nás získal Josef Kukelka za krásnou repliku Audi Quattro, s níž předváděl také pěknou jízdu v Sedlčanské kotlině.
J.Lasík 31.10.2016
Stalo se tradicí už od prvního ročníku, že nejnižší startovní čísla jsou vyhrazena především bývalým jezdcům a spolujezdcům, lidově řečeno legendám. A tak jedničku měl Václav Blahna s Opelem Kadett, trojku Pavel Šofr s Fordem Escort Cosworth, čtyřku Vladimír Berger se škodou 130, sedmičku Jaroslav Rajchman s Fordem Escort, desítku Milan Zapadlo se Škodou Rapid, a z dalších jmen jmenujme třeba Jana Macha, Václava Polívku, Tomáše Fuchse, Rudu Chlada, Jana Veselého s Jiřím Moskalem, Petra Vojáčka, Pavla Janebu s Janem Krečmanem, a tak dále.
Většina z nich patří už i inventáři revivalů. Z bývalých soutěžáků se dostali ve výsledkové listině tentokrát nejvýše Tomáš Fuchs s Josefem Stočesem, kteří dovedli Mercedes Benz 190 do cíle na osmém místě.
Účastníky revivalů bychom mohli rozdělit na dvě skupiny, jedna bere soutěž vážně a usiluje o co nejlepší výsledek, druhá a ta je podle nás i početnější, se jede hlavně pobavit a pozdravit s kamarády, s kterými se potkávali v minulosti na závodních tratích.
Vítězství tentokrát vybojovali Ladislav Hubálek a Ondřej Hašek s BMW 320 před Josefem Čermákem s Janem Švermou na Autobianchi s rozdíle čtyřiceti trestných bodů.
Kdyby se udělovala cena elegance, tak tu by podle nás získal Josef Kukelka za krásnou repliku Audi Quattro, s níž předváděl také pěknou jízdu v Sedlčanské kotlině.
1.Hubálek – Hašek | BMW 320 | 1151 |
2.Čermák jr. – Šrema | Autobianchi 112 | 1191 |
3.Reiss - Pocar | Škoda 130 | 1193 |
4.Kolář – Kolář | Š 1000 MB | 1218 |
5. Krotil – Cihák | Lada 2105 | 1222 |
J.Lasík 31.10.2016
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout