Rally Sanremo Storico - Janota patnáctý
Přesně podle týmové strategie se do rally vrhl Miroslav Janota, který jel jednu z nejtěžších asfaltových rally potřetí.Tým si jasně stanovil strategii, která nebrala do úvahy žádné taktizování. Opel Kadett C/GT – E se vracel k týmovým mechanikům vždy jen pro běžnou údržbu.
Posádka se tak mohla soustředit na svůj výkon a výsledkem bylo několik časů na hranici první desítky, což byl v nabité startovní listině obdivuhodný výsledek. Jako z říše snů se pak jeví dva skvělé časy na dvou posledních zkouškách, které se jely za tmy. Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem zajeli čtvrtý a pátý čas absolutně, což v celkovém součtu znamenalo, že po první etapě vedli třídu C3, byli druzí v kategorii 2, kde obhajují titul mistrů Evropy, a současně i na devátém místě absolutně.
Lukáš Vyoral zhodnotil etapu slovy: „Vše nám fungovalo bez problémů. Rozpis jsme měli napsaný dobře, seděl nám, a neměli jsme žádný krizový moment. V úvodu jsme trochu dopláceli na ne úplně ideální volbu pneumatik, které se nám na zadní nápravě přehřály. Za tmy jsme využili naší výhody, dobře napsaného rozpisu, a zaútočili jsme.“
I v sobotní etapě neponechali nic náhodě, dál se soustředili na svůj výkon a nepolevovali v nasazení. Ve třech zkouškách se jim podařilo zajet dva desáté časy absolutně a jeden jedenáctý, čímž si upevnili pozici v kategorii 2, a celkově se drželi na devátém místě absolutně.
Na trati měla česká posádka velkou diváckou podporu. Není divu, když Janota dohání výkonový a technický handicap vozu obrovským nasazením, které sebou přináší divácky vděčný jezdecký styl. Před startem poslední zkoušky už vše vypadalo, že si z Itálie poveze velkou porci bodů. Zhruba na desátém kilometru závěrečné RZ bylo vše jinak. Jeden z projíždějících vozů vytáhl na silnici za zatáčkou do cesty kámen, o který posádka prorazila pravou přední pneumatiku. Únik vzduchu byl tak masivní, že bylo nutné zastavit a pneumatiku přezout. Z toho pramenila zhruba tří minutová ztráta, která jinak skvěle jedoucí, českou posádku srazila na 15. místo absolutně a čtvrté v kategorii 2. Vítězství ve třídě C3 posádce Janota – Vyoral zůstalo.
Hájek Historic Czech National Rally Team se vrací jen s deseti body do hodnocení kategorie dvě. Nálada v týmu je ale dobrá, protože jezdec i spolujezdec podali skvělý výkon, který sklidil ohlas nejen u fanoušků, kterých bylo kolem trati požehnaně, ale pochvalně mluvili o výkonu mladíků z České republiky i soupeři. Týmový Opel Kadett C/GT – E, 16V fungoval během celé soutěže bezchybně, na čemž má kromě skvělých mechaniků, kteří byli v místě konání soutěže, obrovskou zásluhu i dvorní motorář Tomáš Fuchs, který svým přístupem a nasazením v posledních dnech týmu velmi pomohl.
Miroslav Janota v cíli řekl: „Máme za sebou hodně náročnou soutěž, kde už jsem věřil, že vše dopadne podle našich představ. Bohužel jsme na poslední rychlostní zkoušce trefili kameny na trati a udělali defekt. I díky tomu, že rozestupy mezi soupeři byly relativně malé, jsme se propadli až na patnácté místo. To mě samozřejmě mrzí. Cítím ale, že jsme podali hodně dobrý výkon. Sám cítím, že po sportovní stránce to je jeden z mých nejlépe odjetých závodů. Defekty ale k rally patří, s tím se nedá nic dělat. Radost mám z toho, že auto funguje bezvadně, a už se nemohu dočkat na start na domácí Rallye Vltava v Klatovech.“
První místo vybojoval da Zanche s Porsche 911 RS, vlastně jen díky tomu, že druhý Pedro s Lanciií 037 byl zatížen desetisekundovou penalizací. V cíli tak měli oba shodný čas. To jen svědčí o vyrovnanosti rallye. Škoda jen, že z první desítky je na Rallye Vltava Historic pouze Dán Jensen, který s Lancií 037 skončil osmý.
PE, 3.4.2012
Lukáš Vyoral zhodnotil etapu slovy: „Vše nám fungovalo bez problémů. Rozpis jsme měli napsaný dobře, seděl nám, a neměli jsme žádný krizový moment. V úvodu jsme trochu dopláceli na ne úplně ideální volbu pneumatik, které se nám na zadní nápravě přehřály. Za tmy jsme využili naší výhody, dobře napsaného rozpisu, a zaútočili jsme.“
I v sobotní etapě neponechali nic náhodě, dál se soustředili na svůj výkon a nepolevovali v nasazení. Ve třech zkouškách se jim podařilo zajet dva desáté časy absolutně a jeden jedenáctý, čímž si upevnili pozici v kategorii 2, a celkově se drželi na devátém místě absolutně.
Na trati měla česká posádka velkou diváckou podporu. Není divu, když Janota dohání výkonový a technický handicap vozu obrovským nasazením, které sebou přináší divácky vděčný jezdecký styl. Před startem poslední zkoušky už vše vypadalo, že si z Itálie poveze velkou porci bodů. Zhruba na desátém kilometru závěrečné RZ bylo vše jinak. Jeden z projíždějících vozů vytáhl na silnici za zatáčkou do cesty kámen, o který posádka prorazila pravou přední pneumatiku. Únik vzduchu byl tak masivní, že bylo nutné zastavit a pneumatiku přezout. Z toho pramenila zhruba tří minutová ztráta, která jinak skvěle jedoucí, českou posádku srazila na 15. místo absolutně a čtvrté v kategorii 2. Vítězství ve třídě C3 posádce Janota – Vyoral zůstalo.
Hájek Historic Czech National Rally Team se vrací jen s deseti body do hodnocení kategorie dvě. Nálada v týmu je ale dobrá, protože jezdec i spolujezdec podali skvělý výkon, který sklidil ohlas nejen u fanoušků, kterých bylo kolem trati požehnaně, ale pochvalně mluvili o výkonu mladíků z České republiky i soupeři. Týmový Opel Kadett C/GT – E, 16V fungoval během celé soutěže bezchybně, na čemž má kromě skvělých mechaniků, kteří byli v místě konání soutěže, obrovskou zásluhu i dvorní motorář Tomáš Fuchs, který svým přístupem a nasazením v posledních dnech týmu velmi pomohl.
Miroslav Janota v cíli řekl: „Máme za sebou hodně náročnou soutěž, kde už jsem věřil, že vše dopadne podle našich představ. Bohužel jsme na poslední rychlostní zkoušce trefili kameny na trati a udělali defekt. I díky tomu, že rozestupy mezi soupeři byly relativně malé, jsme se propadli až na patnácté místo. To mě samozřejmě mrzí. Cítím ale, že jsme podali hodně dobrý výkon. Sám cítím, že po sportovní stránce to je jeden z mých nejlépe odjetých závodů. Defekty ale k rally patří, s tím se nedá nic dělat. Radost mám z toho, že auto funguje bezvadně, a už se nemohu dočkat na start na domácí Rallye Vltava v Klatovech.“
První místo vybojoval da Zanche s Porsche 911 RS, vlastně jen díky tomu, že druhý Pedro s Lanciií 037 byl zatížen desetisekundovou penalizací. V cíli tak měli oba shodný čas. To jen svědčí o vyrovnanosti rallye. Škoda jen, že z první desítky je na Rallye Vltava Historic pouze Dán Jensen, který s Lancií 037 skončil osmý.
1.da Zanche – Belfiore | Porsche 911 RS | 1:46:50 |
2.Pedro – Mattanza | Lancia 037 Rally | +0:00 |
3.Brazzoli – Arena | Porsche 911 RS | +1:03 |
4.Giombini – Cirillo | Lancia 037 Rally | +3:46 |
5.Musti – Biglieri | Porsche 911 SC | +3:48 |
6.Comas – de Barbieri | Lancia Stratos | +3:51 |
7.Savioli – Failla | Porsche 911 | +3:52 |
8.Jensen – Pedersen | Lancia 037 Rally | +4:54 |
9.Riolo – Canova | Audi Quattro | +4:56 |
10.Sainz A. – Cattaneo | Porsche Carrera RS | +5:25 |
PE, 3.4.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout