Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Rally Praha Revival ve středních Čechách

Startovního pole letošního devátého ročníku Rally Praha Revival, který včera začal v Radotína a oficiálně odstartoval z Václavského náměstí, připomínal Pohár míru v dobách jeho největší slávy. Minimálně pokud jde o jezdecké obsazení.

Poláci Andrzej Jaroszewicz, Blazej Kupa, Tomasz Ciecierzynski, Litevec Stasys Brundza – tak nějak to vypadalo na Poháru míru. K tomu Nor John Haugland, Fin Jani Paasonen, to byly největší zahraniční hvězdy. Všichni až na Ciecierzynskiho (Toyota MR2) startovali s vozy zapůjčenými od hlavního pořadatele Eddy Patery – Jaroszewicz (Mercedes Benz), Blazej Krupa (Renault 5), Brundza (Lada 1600), Haugland (Škoda 130 LR), Paasonen Porsche 944).


Z tratí Rally Škoda a Barum rally si pamětníci ještě pamatují na Jana Sellholma, který na SS ve Velké Chuchli předvedl s Opelem Ascona velice pěknou dravou jízdu, stejně jako Thomas Hofko s kopií Fordu Escort „Makkinen“ nebo Sven Lund s Datsunem 240. To byly také asi jedny z nejhezčích vozů startovního pole, připomínající slávu automobilových rally 70. a 80.let.


Většinu startovního pole pochopitelně tvoří domácí posádky, nejnižší čísla jsou vyhrazena pro bývalé nebo i současné aktivní soutěžáky. Poprvé zavítal na pražský revival Milan Dolák a jak jinak než se svým spolujezdcem Jaroslavem Palivcem s Toyotou Celica, po pause se vrátila další legendární dvojice Václav Pech a František Šimek (BMW 325), nechyběli ani Pavel Šofr s Pavlem Ryšánkem s Fordem Sierra Cosworth nebo manželé Jan a Pavlína Trajboldovi s Fordem Sierra 4x4 a Vladimír Berger se Zdeňkem Peterou se Škodou 130 LR.

Revival si nenechal ujít ani Rudolf Chlad s Jiřím Kolovrátkem, mistři republiky v Trabantech. Na horké sedadlo usedl Pavel Šlemín vedle Jiřího Černého s pěkným Peugoetem 309 a bývalý tovární spolujezdec Jiří Kotek navigoval syna Dana ve Škodě 130 LR. Nejdéle závodícím jezdcem současné doby je domažlický Marcel Tuček s Audi coupe. Vojta Štajf oprášil „mexické“ Subaru Leone a vedle posadil Vladimíra Zelinku.


Roli předjezdce se opět ujal Tomáš Pour s dakarským Liazem, s nímž startoval Jiří Moskal, který opět vytvořil s Jiřím Veselým „formulovou“ posádku.


Ale největší atrakcí byl Boris Kotello, který na start přijel s Pobědou Sport z roku 1956 po ose až z Moskvy. Starší automobil zatím na revivalu nestartoval.


Dnes odpoledne a zítra dopoledne můžete posádky vidět na několika speciálních uzavřených úsecích, které najdete na www.edda.cz



JL
13.4.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar