Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Praha Revival ve středních Čechách

Startovního pole letošního devátého ročníku Rally Praha Revival, který včera začal v Radotína a oficiálně odstartoval z Václavského náměstí, připomínal Pohár míru v dobách jeho největší slávy. Minimálně pokud jde o jezdecké obsazení.

Poláci Andrzej Jaroszewicz, Blazej Kupa, Tomasz Ciecierzynski, Litevec Stasys Brundza – tak nějak to vypadalo na Poháru míru. K tomu Nor John Haugland, Fin Jani Paasonen, to byly největší zahraniční hvězdy. Všichni až na Ciecierzynskiho (Toyota MR2) startovali s vozy zapůjčenými od hlavního pořadatele Eddy Patery – Jaroszewicz (Mercedes Benz), Blazej Krupa (Renault 5), Brundza (Lada 1600), Haugland (Škoda 130 LR), Paasonen Porsche 944).


Z tratí Rally Škoda a Barum rally si pamětníci ještě pamatují na Jana Sellholma, který na SS ve Velké Chuchli předvedl s Opelem Ascona velice pěknou dravou jízdu, stejně jako Thomas Hofko s kopií Fordu Escort „Makkinen“ nebo Sven Lund s Datsunem 240. To byly také asi jedny z nejhezčích vozů startovního pole, připomínající slávu automobilových rally 70. a 80.let.


Většinu startovního pole pochopitelně tvoří domácí posádky, nejnižší čísla jsou vyhrazena pro bývalé nebo i současné aktivní soutěžáky. Poprvé zavítal na pražský revival Milan Dolák a jak jinak než se svým spolujezdcem Jaroslavem Palivcem s Toyotou Celica, po pause se vrátila další legendární dvojice Václav Pech a František Šimek (BMW 325), nechyběli ani Pavel Šofr s Pavlem Ryšánkem s Fordem Sierra Cosworth nebo manželé Jan a Pavlína Trajboldovi s Fordem Sierra 4x4 a Vladimír Berger se Zdeňkem Peterou se Škodou 130 LR.

Revival si nenechal ujít ani Rudolf Chlad s Jiřím Kolovrátkem, mistři republiky v Trabantech. Na horké sedadlo usedl Pavel Šlemín vedle Jiřího Černého s pěkným Peugoetem 309 a bývalý tovární spolujezdec Jiří Kotek navigoval syna Dana ve Škodě 130 LR. Nejdéle závodícím jezdcem současné doby je domažlický Marcel Tuček s Audi coupe. Vojta Štajf oprášil „mexické“ Subaru Leone a vedle posadil Vladimíra Zelinku.


Roli předjezdce se opět ujal Tomáš Pour s dakarským Liazem, s nímž startoval Jiří Moskal, který opět vytvořil s Jiřím Veselým „formulovou“ posádku.


Ale největší atrakcí byl Boris Kotello, který na start přijel s Pobědou Sport z roku 1956 po ose až z Moskvy. Starší automobil zatím na revivalu nestartoval.


Dnes odpoledne a zítra dopoledne můžete posádky vidět na několika speciálních uzavřených úsecích, které najdete na www.edda.cz



JL
13.4.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar