Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Costa Brava Hist - Budila zradila technika

První „R“ značící nedojetí do cíle se v rámci tabulky evropského šampionátu historických vozů objevilo u Stanislava Budila s Petrem Vejvodou v zápisu z Rally Costa Brava. Pocit z velmi dobrého začátku soutěže jim zhatila technika.

„Když jsme mluvili před startem katalánské Rally Costa Brava o dalším plánovaném dobrodružství, takhle jsme to rozhodně nemysleli,“ drbe si hlavu štětkovický pilot Stanislav Budil a vysvětluje: „Při loňské premiéře jsme se hodně natrápili s technikou a letos jsme na stejné místo dorazili s tím, že jsme mnohem lépe připraveni – vždyť v celém zbytku loňské sezóny nás auto ani jednou nezklamalo. Katalánsko mu ale asi nesvědčí, tentokrát jsme dokonce museli poprvé ze soutěže odstoupit.“

Začátek soutěže se Středočechům vydařil. I když byli mírně překvapeni počasím a faktem, že nad ránem na trať oproti všem předpovědím zapršelo, dokázali na úvodní rychlostní zkoušce zajet druhý čas ve své třídě, když jejich BMW 2002ti překonal pouze mistr Evropy Jensen. Toto postavení pak udrželi ještě jednu vložku, pak se před ně o pár desetin vteřin posunul Ir McCormack s dalším rychlým Fordem Escortem RS1800, nicméně jak Maďar Mekler s vozem Alfa Romeo, tak také Francouz Guignard se zajímavým Alpine A310 zůstávali daleko v pomyslných zpětných zrcátkách. Třetí příčku ve třídě pak Budil s Vejvodou bez potíží drželi až do páté rychlostní zkoušky, po které je nadále dělilo od druhého McCormacka ´hratelných´ třináct sekund, před dalšími soupeři si naopak vypracovali víc jak minutový náskok. Pak už ale pro našince bezproblémové závodění skončilo.


„Už v dlouhé servisní přestávce po RZ3 jsme řešili první problém. Ten sice ještě nebyl zásadní a navíc se jej podařilo vyřešit za pomoci naší ´spojky´ u konkurence. Totiž objevili jsme prasklý držák motoru, což asi mělo být znamení, že právě agregát bude tentokrát naším osudem,“ vysvětluje Budil. Právě on pak osobně držák svařil v zázemí týmu Itala ´Zippa´, závodícího se startovním číslem 1. Před šestou rychlostní zkouškou ale přišly další komplikace, které již znamenaly časovou ztrátu.



„Přihnal se mrak a u moře začalo pršet, tentokrát už důkladně. My samozřejmě právě v onu chvíli neměli k dispozici mokré pneumatiky,“ popisuje smolnou chvilku spolujezdec Petr Vejvoda: „Rychlostní zkoušku jsme proklouzali, ztratili jsme na soupeře minutu, třetí příčku ve třídě jsme nicméně drželi nadále. Motor ale začínal mít trochu potíže se spalováním a nebyli jsme si jisti, zda to souvisí jen s vlhkostí. Ve večerním servisu tak došlo na jeho částečné rozebrání. Mechanici objevili poškozený závit na jedné ze svíček a bylo zřejmé, že další pokračování bude trochu loterie. Bohužel už na první sobotní vložce komplikace zesílily a zřejmě se přidaly potíže s elektrikou, auto se nám několikrát zastavilo a naše časová ztráta opět narostla. Hned v úvodu následující rychlostní zkoušky pak technika definitivně vypověděla poslušnost a bylo po nadějích...“


Přesto Stanislav Budil nachází mnohá pozitiva: „Přestože jsme cíl neviděli, posbírali jsme další zkušenosti a ověřili jsme si, že jsme se stali pro evropské soupeře už ´zavedenou firmou´. Po odstoupení jsme měli navíc možnost sledovat jejich jízdní styl a myslím, že i v tomto směru se nemáme za co stydět, k vidění navíc byla mnohdy velmi zajímavá vozidla. Zkrátka jsme si ověřili, že už do této společnosti patříme a asi si budeme muset ještě někdy udělat do Španělska další výlet a konečně tuto soutěž zvládnout bez potíží.



1.Saunier – Ratier,Porsche 911, 01:51.04.100
2.Lombardo – Campes, Porsche 911 Carrera, +00.59.60
3.Argenti – Giraldo, BMW M3, +01.16.900



K.Špaček 25.3.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar