Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia slaví pětatřicetiny (III)

Ve třetím díle se listováním knihou Dana Porazila Rallye psaná srdcem, přesuneme do žhavé současnosti, které bez diskuze dominoval rekordman a dnes už šestinásobný vítěz Roman Kresta.

1998

Jubilejní pětadvacátý ročník se stal kořistí domácího Ladislava Křečka. Cestu za druhým vítězstvím mu znepříjemňovali Polák Gieruszczak s Toyotou Celica, Španěl Caňellas, člen továrního týmu Seat a především Pavel Sibera s Octavií Kit Car. Druhá tovární Octavia s Jaroslavem Starým se zastavila až příliš brzy na to, aby stačila promluvit do celkového pořadí.
1. Křeček – KrečmanCZFord Escort RS Cosworth2:09:31,3
2. Sibera – GrossCZŠkoda Octavia Kit Car2:11:15,6
3.Caňellas – LorzaESeat Ibiza Kit Car2:13:30,5



1999

Tovární tým Škoda představil poprvé ve své historii vůz s přeplňovaným motorem a s pohonem všech čtyř kol nejvyšší možné specifikace WRC. Za volantyŠkody Octavia WRC seděli Němec Schwarz a příbramský Emil Triner. Po odstoupení do té doby jasné vedoucího Schwarze se o vítězství přetahovali Triner a Dolák s Toyotou Celica. Více štěstí měl Triner a získal pro boleslavské WRC premiérové vítězství. Cíl soutěže byl netradičně v Praze.
1.Triner – HůlkaCZŠkoda Octavia WRC EVO I2:06:48,3
2.Křeček – KrečmanCZFord Escort RS Cosworth2:09:02,4
3.Arazim – GálCZMitsubishi Lancer EVO V2:12:15,0



2000

Start a cíl soutěže byl opět v Praze. S obrovským náskokem zvítězila nová akvizice továrního týmu Škoda Roman Kresta. Naopak bývalí členové Sibera (Octavia Kit Car) a Triner (Nissan Pulsar GTi – R) do cíle nedojeli, stejně tak Hrdinka se Subaru Impreza WRC. Naposledy byla soutěž pořádána Autoklubem Škoda.
1.Kresta – TománekCZŠkoda Octavia WRC EVO I2:15:48,3
2.Křeček – KrečmanCZFord Escort RS Cosworth2:18:13,8
3.Trajbold – TrajboldováCZFord Escort RS Cosworth2:18:33,9



2001

Osmadvacátý ročník měl být soubojem dvou jezdců Belgičana Thiryho a Romana Kresty na Octaviích WRC druhého evolučního stupně. Velkou část první etapy tomu tak skutečně bylo, a diváci měli možnost vidět kvalitní představení. Přítrž všemu učinil dvojitý defekt Belgičana, který nakonec dojel třetí. Parádní výkon předvedl celkově sedmý Martin Křeček s Fordem Escort.
1.Kresta – TománekCZŠkoda Octavia WRC EVO II2:08:16,4
2.Triner – HůlkaCZŠkoda Octavia WRC EVO I2:09:18,4
3.Thiry – PrevotBŠkoda Octavia WRC EVO II2:09:29,7



2002

Krestův hattrick byl završen, navíc Octavia WRC se počtvrté za sebou zapsala do listiny vítězů. Slavná éra WRC pokračovala, a tak na druhém, třetím, a čtvrtém místě byla další wéercéčka. Za démona Bohemie označili diváci Brita Pattisona, který s letitým Fordem Escort skupiny A dojel pátý. Na startu se objevila početná skupina mladých norských jezdců, které vedl John Haugland.
1.Kresta – TománekCZŠkoda Octavia WRC EVO II1:56:08,9
2.Pech – UhelCZFord Focus WRC1:57:58,0
3.Hrdinka – GrossCZSubaru Impreza WRC1:58:35,7



2003

Neuvěřitelných a rekordních 18 vozů WRC stálo na startu třicátého ročníku Rallye Bohemia. Znovu dominoval Roman Kresta, tentokrát s Peugeotem 206 WRC. Událostí byl start mistra světa produkčních vozů z roku 2001 Argentince Gabriela Pozzo s Octavií WRC nebo atraktivní dvojice Křeček – Kulhánek na stejném voze. Epocha, označená třemi magickými písmeny WRC, končí...
1.Kresta – TománekCZPeugeot 206 WRC1:54:02,6
2.Valoušek – Houšť CZToyota Corolla WRC1:57:02,6
3.T. Vojtěch – PalivecCZPeugeot 206 WRC1:57:26,2



2004

Dle nových předpisů FIA bylo startovní pole rozděleno na dvě části s tím, že vozy skupiny A8, tedy včetně WRC, byly bez nároku na vítězství. Po zásluze a skvělém výkonu zvítězil Peták s Peugeotem 306 Maxi, povedený závod jeli také Šín nebo Barvík. Mezi wéercéčky dominoval Kopecký před Krestou, Pechem a norským mistrem Schie.
1.Peták – BenešováCZPeugeot 306 Maxi2:28:37,2
2.Arazim – GálCZMitsubishi Lancer EVO VII 2:28:40,2
3.Pattison – MolyneuxGBMitsubishi Lancer EVO VII2:29:12,8



2005

V historii boleslavské soutěže není mnoho překvapivých vítězů, nicméně Vojtěch Štajf je jedním z nich. Na bílé Subaru vítěze nestačili například Slovák Béreš, Němci Gassner a Burkart nebo domácí Prokop, Valoušek. Zajímavostí byl start Švéda Sandella s Renaultem Clio, který se o rok později stal mistrem světa v kategorii JWRC. Ve vloženém závodě pro vozy WRC zvítězil Kopecký před Pechem.
1.Štajf – ČernochCZSubaru Impreza STi2:19:14,6
2.Béreš – StarýCZ/SKSubaru Impreza STi2:19:33,4
3.Peták – BenešováCZRenault Clio S16002:21:13,9



2006

Krásný souboj o vítězství mezi Martinem Prokopem a Václavem Pechem rozhodl defekt prvně jmenovaného. Černý kůň soutěže Patrik Flodin ze Švédska inkasoval v prologu pět trestných minut a celou soutěž mocně dotahoval. Po odečtení trestu by byl v cíli pravděpodobně druhý. Pochvalu si vysloužil Barvík, Arazim i Landa. V soutěži pro WRC startovalo jen minimum posádek, mezi nimi i Fin Paasonen nebo Nor Schie. Nejrychlejší byl opět Jak Kopecký na tovární Fabii WRC.
1.Pech – UhelCZMitsubishi Lancer EVO IX2:30:40,9
2.Barvík – MynářováCZMitsubishi Lancer EVO IX2:31:42,2
3.Prokop – TománekCZCitroën C2 S16002:32:46,8



2007

Páté vítězství Romana Kresty a česká premiéra vozu nové kategorie Super 2000, byly hlavní události loňského ročníku. Talentovaní Seveřané Flodin a Brynildsen neuspěli, skvělé představení připravili Pech, Prokop a Votava. Po skončení vydařené soutěže se pořadatelé nechali slyšet, že Rallye Bohemia 2008 více přiblíží Mladé Boleslavi.
1.Kresta – GrossCZMitsubishi Lancer EVO IX2:30:31,3
2.Pech – UhelCZMitsubishi Lancer EVO IX2:30:50,6
3.Prokop – TománekCZCitroën C2 S16002:32:48,4



2008

Až do předposlední rychlostní zkoušky se odehrávala nádherný souboje mezi Václavem Pechem a Romanem Krestou na vozech Mitsubishi Lancer. Po celou dobu se přetahovali doslova o desetiny sekundy. Definitivní rozuzlení udělala bohužel technická závada Pechova vozu, a tak na druhou příčku poskočil Pavel Valoušek a pro životní výsledek si dojel Jaromír Tarabus s Fiatem Punto 2000. Podruhé se v rámci soutěže uskutečnily demonstrační jízdy soutěžních automobilů minulých let (viz Historie).
1.Kresta – GrossMitsubishi Lancer2:10.36,6
2.Valoušek – HrůzaMitsubshi Lancer+3.18,8
3.Tarabus – TrunkátFiat Grande Punto 2000+2.14.34,5



Zdroj: Daniel Porazil, Rallye psaná srdcem
JL, 11.7.2208

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar