Rally Bohemia slaví pětatřicetiny (III)
Ve třetím díle se listováním knihou Dana Porazila Rallye psaná srdcem, přesuneme do žhavé současnosti, které bez diskuze dominoval rekordman a dnes už šestinásobný vítěz Roman Kresta.
1998
Jubilejní pětadvacátý ročník se stal kořistí domácího Ladislava Křečka. Cestu za druhým vítězstvím mu znepříjemňovali Polák Gieruszczak s Toyotou Celica, Španěl Caňellas, člen továrního týmu Seat a především Pavel Sibera s Octavií Kit Car. Druhá tovární Octavia s Jaroslavem Starým se zastavila až příliš brzy na to, aby stačila promluvit do celkového pořadí.
1999
Tovární tým Škoda představil poprvé ve své historii vůz s přeplňovaným motorem a s pohonem všech čtyř kol nejvyšší možné specifikace WRC. Za volantyŠkody Octavia WRC seděli Němec Schwarz a příbramský Emil Triner. Po odstoupení do té doby jasné vedoucího Schwarze se o vítězství přetahovali Triner a Dolák s Toyotou Celica. Více štěstí měl Triner a získal pro boleslavské WRC premiérové vítězství. Cíl soutěže byl netradičně v Praze.
2000
Start a cíl soutěže byl opět v Praze. S obrovským náskokem zvítězila nová akvizice továrního týmu Škoda Roman Kresta. Naopak bývalí členové Sibera (Octavia Kit Car) a Triner (Nissan Pulsar GTi – R) do cíle nedojeli, stejně tak Hrdinka se Subaru Impreza WRC. Naposledy byla soutěž pořádána Autoklubem Škoda.
2001
Osmadvacátý ročník měl být soubojem dvou jezdců Belgičana Thiryho a Romana Kresty na Octaviích WRC druhého evolučního stupně. Velkou část první etapy tomu tak skutečně bylo, a diváci měli možnost vidět kvalitní představení. Přítrž všemu učinil dvojitý defekt Belgičana, který nakonec dojel třetí. Parádní výkon předvedl celkově sedmý Martin Křeček s Fordem Escort.
2002
Krestův hattrick byl završen, navíc Octavia WRC se počtvrté za sebou zapsala do listiny vítězů. Slavná éra WRC pokračovala, a tak na druhém, třetím, a čtvrtém místě byla další wéercéčka. Za démona Bohemie označili diváci Brita Pattisona, který s letitým Fordem Escort skupiny A dojel pátý. Na startu se objevila početná skupina mladých norských jezdců, které vedl John Haugland.
2003
Neuvěřitelných a rekordních 18 vozů WRC stálo na startu třicátého ročníku Rallye Bohemia. Znovu dominoval Roman Kresta, tentokrát s Peugeotem 206 WRC. Událostí byl start mistra světa produkčních vozů z roku 2001 Argentince Gabriela Pozzo s Octavií WRC nebo atraktivní dvojice Křeček – Kulhánek na stejném voze. Epocha, označená třemi magickými písmeny WRC, končí...
2004
Dle nových předpisů FIA bylo startovní pole rozděleno na dvě části s tím, že vozy skupiny A8, tedy včetně WRC, byly bez nároku na vítězství. Po zásluze a skvělém výkonu zvítězil Peták s Peugeotem 306 Maxi, povedený závod jeli také Šín nebo Barvík. Mezi wéercéčky dominoval Kopecký před Krestou, Pechem a norským mistrem Schie.
2005
V historii boleslavské soutěže není mnoho překvapivých vítězů, nicméně Vojtěch Štajf je jedním z nich. Na bílé Subaru vítěze nestačili například Slovák Béreš, Němci Gassner a Burkart nebo domácí Prokop, Valoušek. Zajímavostí byl start Švéda Sandella s Renaultem Clio, který se o rok později stal mistrem světa v kategorii JWRC. Ve vloženém závodě pro vozy WRC zvítězil Kopecký před Pechem.
2006
Krásný souboj o vítězství mezi Martinem Prokopem a Václavem Pechem rozhodl defekt prvně jmenovaného. Černý kůň soutěže Patrik Flodin ze Švédska inkasoval v prologu pět trestných minut a celou soutěž mocně dotahoval. Po odečtení trestu by byl v cíli pravděpodobně druhý. Pochvalu si vysloužil Barvík, Arazim i Landa. V soutěži pro WRC startovalo jen minimum posádek, mezi nimi i Fin Paasonen nebo Nor Schie. Nejrychlejší byl opět Jak Kopecký na tovární Fabii WRC.
2007
Páté vítězství Romana Kresty a česká premiéra vozu nové kategorie Super 2000, byly hlavní události loňského ročníku. Talentovaní Seveřané Flodin a Brynildsen neuspěli, skvělé představení připravili Pech, Prokop a Votava. Po skončení vydařené soutěže se pořadatelé nechali slyšet, že Rallye Bohemia 2008 více přiblíží Mladé Boleslavi.
2008
Až do předposlední rychlostní zkoušky se odehrávala nádherný souboje mezi Václavem Pechem a Romanem Krestou na vozech Mitsubishi Lancer. Po celou dobu se přetahovali doslova o desetiny sekundy. Definitivní rozuzlení udělala bohužel technická závada Pechova vozu, a tak na druhou příčku poskočil Pavel Valoušek a pro životní výsledek si dojel Jaromír Tarabus s Fiatem Punto 2000. Podruhé se v rámci soutěže uskutečnily demonstrační jízdy soutěžních automobilů minulých let (viz Historie).
Zdroj: Daniel Porazil, Rallye psaná srdcem
JL, 11.7.2208
Jubilejní pětadvacátý ročník se stal kořistí domácího Ladislava Křečka. Cestu za druhým vítězstvím mu znepříjemňovali Polák Gieruszczak s Toyotou Celica, Španěl Caňellas, člen továrního týmu Seat a především Pavel Sibera s Octavií Kit Car. Druhá tovární Octavia s Jaroslavem Starým se zastavila až příliš brzy na to, aby stačila promluvit do celkového pořadí.
| 1. Křeček – Krečman | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 2:09:31,3 |
| 2. Sibera – Gross | CZ | Škoda Octavia Kit Car | 2:11:15,6 |
| 3.Caňellas – Lorza | E | Seat Ibiza Kit Car | 2:13:30,5 |
1999
Tovární tým Škoda představil poprvé ve své historii vůz s přeplňovaným motorem a s pohonem všech čtyř kol nejvyšší možné specifikace WRC. Za volantyŠkody Octavia WRC seděli Němec Schwarz a příbramský Emil Triner. Po odstoupení do té doby jasné vedoucího Schwarze se o vítězství přetahovali Triner a Dolák s Toyotou Celica. Více štěstí měl Triner a získal pro boleslavské WRC premiérové vítězství. Cíl soutěže byl netradičně v Praze.
| 1.Triner – Hůlka | CZ | Škoda Octavia WRC EVO I | 2:06:48,3 |
| 2.Křeček – Krečman | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 2:09:02,4 |
| 3.Arazim – Gál | CZ | Mitsubishi Lancer EVO V | 2:12:15,0 |
2000
Start a cíl soutěže byl opět v Praze. S obrovským náskokem zvítězila nová akvizice továrního týmu Škoda Roman Kresta. Naopak bývalí členové Sibera (Octavia Kit Car) a Triner (Nissan Pulsar GTi – R) do cíle nedojeli, stejně tak Hrdinka se Subaru Impreza WRC. Naposledy byla soutěž pořádána Autoklubem Škoda.
| 1.Kresta – Tománek | CZ | Škoda Octavia WRC EVO I | 2:15:48,3 |
| 2.Křeček – Krečman | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 2:18:13,8 |
| 3.Trajbold – Trajboldová | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 2:18:33,9 |
2001
Osmadvacátý ročník měl být soubojem dvou jezdců Belgičana Thiryho a Romana Kresty na Octaviích WRC druhého evolučního stupně. Velkou část první etapy tomu tak skutečně bylo, a diváci měli možnost vidět kvalitní představení. Přítrž všemu učinil dvojitý defekt Belgičana, který nakonec dojel třetí. Parádní výkon předvedl celkově sedmý Martin Křeček s Fordem Escort.
| 1.Kresta – Tománek | CZ | Škoda Octavia WRC EVO II | 2:08:16,4 |
| 2.Triner – Hůlka | CZ | Škoda Octavia WRC EVO I | 2:09:18,4 |
| 3.Thiry – Prevot | B | Škoda Octavia WRC EVO II | 2:09:29,7 |
2002
Krestův hattrick byl završen, navíc Octavia WRC se počtvrté za sebou zapsala do listiny vítězů. Slavná éra WRC pokračovala, a tak na druhém, třetím, a čtvrtém místě byla další wéercéčka. Za démona Bohemie označili diváci Brita Pattisona, který s letitým Fordem Escort skupiny A dojel pátý. Na startu se objevila početná skupina mladých norských jezdců, které vedl John Haugland.
| 1.Kresta – Tománek | CZ | Škoda Octavia WRC EVO II | 1:56:08,9 |
| 2.Pech – Uhel | CZ | Ford Focus WRC | 1:57:58,0 |
| 3.Hrdinka – Gross | CZ | Subaru Impreza WRC | 1:58:35,7 |
2003
Neuvěřitelných a rekordních 18 vozů WRC stálo na startu třicátého ročníku Rallye Bohemia. Znovu dominoval Roman Kresta, tentokrát s Peugeotem 206 WRC. Událostí byl start mistra světa produkčních vozů z roku 2001 Argentince Gabriela Pozzo s Octavií WRC nebo atraktivní dvojice Křeček – Kulhánek na stejném voze. Epocha, označená třemi magickými písmeny WRC, končí...
| 1.Kresta – Tománek | CZ | Peugeot 206 WRC | 1:54:02,6 |
| 2.Valoušek – Houšť | CZ | Toyota Corolla WRC | 1:57:02,6 |
| 3.T. Vojtěch – Palivec | CZ | Peugeot 206 WRC | 1:57:26,2 |
2004
Dle nových předpisů FIA bylo startovní pole rozděleno na dvě části s tím, že vozy skupiny A8, tedy včetně WRC, byly bez nároku na vítězství. Po zásluze a skvělém výkonu zvítězil Peták s Peugeotem 306 Maxi, povedený závod jeli také Šín nebo Barvík. Mezi wéercéčky dominoval Kopecký před Krestou, Pechem a norským mistrem Schie.
| 1.Peták – Benešová | CZ | Peugeot 306 Maxi | 2:28:37,2 |
| 2.Arazim – Gál | CZ | Mitsubishi Lancer EVO VII | 2:28:40,2 |
| 3.Pattison – Molyneux | GB | Mitsubishi Lancer EVO VII | 2:29:12,8 |
2005
V historii boleslavské soutěže není mnoho překvapivých vítězů, nicméně Vojtěch Štajf je jedním z nich. Na bílé Subaru vítěze nestačili například Slovák Béreš, Němci Gassner a Burkart nebo domácí Prokop, Valoušek. Zajímavostí byl start Švéda Sandella s Renaultem Clio, který se o rok později stal mistrem světa v kategorii JWRC. Ve vloženém závodě pro vozy WRC zvítězil Kopecký před Pechem.
| 1.Štajf – Černoch | CZ | Subaru Impreza STi | 2:19:14,6 |
| 2.Béreš – Starý | CZ/SK | Subaru Impreza STi | 2:19:33,4 |
| 3.Peták – Benešová | CZ | Renault Clio S1600 | 2:21:13,9 |
2006
Krásný souboj o vítězství mezi Martinem Prokopem a Václavem Pechem rozhodl defekt prvně jmenovaného. Černý kůň soutěže Patrik Flodin ze Švédska inkasoval v prologu pět trestných minut a celou soutěž mocně dotahoval. Po odečtení trestu by byl v cíli pravděpodobně druhý. Pochvalu si vysloužil Barvík, Arazim i Landa. V soutěži pro WRC startovalo jen minimum posádek, mezi nimi i Fin Paasonen nebo Nor Schie. Nejrychlejší byl opět Jak Kopecký na tovární Fabii WRC.
| 1.Pech – Uhel | CZ | Mitsubishi Lancer EVO IX | 2:30:40,9 |
| 2.Barvík – Mynářová | CZ | Mitsubishi Lancer EVO IX | 2:31:42,2 |
| 3.Prokop – Tománek | CZ | Citroën C2 S1600 | 2:32:46,8 |
2007
Páté vítězství Romana Kresty a česká premiéra vozu nové kategorie Super 2000, byly hlavní události loňského ročníku. Talentovaní Seveřané Flodin a Brynildsen neuspěli, skvělé představení připravili Pech, Prokop a Votava. Po skončení vydařené soutěže se pořadatelé nechali slyšet, že Rallye Bohemia 2008 více přiblíží Mladé Boleslavi.
| 1.Kresta – Gross | CZ | Mitsubishi Lancer EVO IX | 2:30:31,3 |
| 2.Pech – Uhel | CZ | Mitsubishi Lancer EVO IX | 2:30:50,6 |
| 3.Prokop – Tománek | CZ | Citroën C2 S1600 | 2:32:48,4 |
2008
Až do předposlední rychlostní zkoušky se odehrávala nádherný souboje mezi Václavem Pechem a Romanem Krestou na vozech Mitsubishi Lancer. Po celou dobu se přetahovali doslova o desetiny sekundy. Definitivní rozuzlení udělala bohužel technická závada Pechova vozu, a tak na druhou příčku poskočil Pavel Valoušek a pro životní výsledek si dojel Jaromír Tarabus s Fiatem Punto 2000. Podruhé se v rámci soutěže uskutečnily demonstrační jízdy soutěžních automobilů minulých let (viz Historie).
| 1.Kresta – Gross | Mitsubishi Lancer | 2:10.36,6 |
| 2.Valoušek – Hrůza | Mitsubshi Lancer | +3.18,8 |
| 3.Tarabus – Trunkát | Fiat Grande Punto 2000 | +2.14.34,5 |
Zdroj: Daniel Porazil, Rallye psaná srdcem
JL, 11.7.2208
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











