Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia Historic - zlatý Janotův návrat

Miroslav Janota na počátku letošní sezony ohlásil přestup, nebo lépe návrat, mezi historiky, do mistrovství České republiky v rally historických automobilů. Mezi historiky nejvíce svých úspěchů včetně titulu mistra Evropy a mistra České republiky.

Následovaly úspěšné roky se soudobým a extra silným Porsche 997 GT3 po boku Petra Nováka a další úspěchy s vozem, který vyžaduje opravdového řidiče. Oba se pro letošní rok rozhodli vrátit ke kořenům a v dílně radotínského MP Garage rally teamu prošel ozdravnou kúrou závodní vůz Kadett C/GT-E 16V, který má svůj původ v mistrovském Hájek Historic teamu.
První soutěží, kde se posádka pokusila bojovat s extra silnou špičkou historických rally, která za roky Janotovy absence pořádně posílila, byla Rally Bohemia Historic.


Miroslav Janota s Petrem Novákem se od úvodu soutěže drželi mezi nejrychlejšími třemi posádkami historiků. V průběhu soutěže stoupali pořadím až na konečné druhé místo, na kterém dojeli do cíle Rally Bohemia na náměstí v Mladé Boleslavi. Skvělý návrat mezi historiky, poháry a šampaňské na cílové rampě, to vše bylo nad plán týmu MP Garage, který v tak úspěšný návrat ani nedoufal. Až po cílovém ceremoniálu se posádka Miroslav Janota – Petr Novák dozvěděla, že vítězný vůz z Rally Bohemia Historic neprošel závěrečnou technickou kontrolou, a vítězství tedy nakonec připadlo jim.

Miroslav Janota: „Musím vyseknout obrovskou poklonu pořadatelům, kteří se nezalekli a v dnešní těžké době uspořádali úžasnou soutěž s krásnými rychlostními zkouškami. Kdyby se některé úseky propojily, tak mají evropský charakter a náročnost. Snad jen páteční kroužení v Sosnové bez měření času jsem moc nepochopil. To ale nijak nemění můj názor na to, že letošní bohemka byla skvělá. Osobně jsem se nestačil divit, jak rychle se mezi historiky jede. Nijak si to nezadá s tím, co jsme jeli se soudobým Porsche. Když si vezmete, že na nejdelším Radostíně jsem byl s brutálně silným a moderním Porsche jen o vteřinu na kilometr rychlejší, než letos historikem, mluví to za vše. S Petrem jsme si ale návrat mezi historiky užili maximálně. Auto fungovalo skvěle a mám za to, že je minimálně o vteřinu na kilometr rychlejší než původní verze Kadettu, kterou jsem jezdil dřív. Upřímně ale nevím, jestli o tu vteřinu dokáže zrychlit i řidič.

Na silné Escorty bychom si za normálních okolností sáhli jen těžko a skláním se před výkonem Tomáše Engeho, který dokázal s méně technicky vyspělým vozem držet krok. Je to PAN jezdec. Stejně tak chci vyseknout poklonu i Jirkovi Navrátilovi. Do cíle dojel první, auto uřídil a dával nám všem.

Osobně nemám vůbec radost, že se o vítězi rozhodlo kvůli nějakým nesrovnalostem u zeleného stolu a Jirka pro mě bohemku vyhrál. Věřím, že mu to nesebere chuť do závodění a potkáme se na dalších závodech, protože jeho Sierra je jednoznačně oživení historického závodění. My se těšíme do Příbrami, kde chceme znovu bojovat o umístění na stupních vítězů. Závěrem děkuji všem našim partnerům a samozřejmě Petrovi, protože podal velmi dobrý výkon a já doufám, že se mu to mezi historiky líbí.“


PE 16.7.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar