Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia Historic vyhrál Pedro s Lancií 037

Letošní Rally Bohemia byla poprvé zařazena do Mistrovství Evropy historiků, ale bohužel startovní pole čítalo pouze patnáct posádek, přičemž špičku představovali jen „Pedro“ a Myrsell, pěkné pokoukání bylo i na Maďara Ference Wirtmanna a Švéda Tony Janssona. To je bohužel asi všechno.

Současný evropský šampionát historiků čítá patnáct soutěží, a tak si jezdci vybírají jen ty soutěže, které jsou pro ně zajímavé. Ale důležité je, že se jela v Mladé Boleslavi Evropa poprvé a věříme, že za rok bude startovní pole početnější i kvalitnější.
Od začátku udávali tón Ital „Pedro“ s Lancii 037 a Švéd Myrsell s Porsche 911, s menším odstupem pak další Ital Marenzana s Porsche 911 a za nimi ještě Wirtmann a Jansson, oba s Fordem Escort. Při druhém průjezdu sychrovské zkoušky zbořil v Radostíně plot Ital Pagella s krásným Porsche 911, jen o tři zatáčky níž než Josef Semerád v prvním průjezdu.

Zbytek startovního pole byl už odsouzen spíš do role komparzistů, protože když Jan Krejča nebo Břetislav Enge s vozy Škoda 130 LR nechávají za sebou s přehledem i Lancii 037, dvoulitrové Fordy či BMW, potom je důkaz o kvalitě zahraničních jezdců jasný. Oba také skončili hodně vysoko v první desítce. Jan Krejča dojel pátý, Břetislav Enge s půlminutovou ztrátou hned za ním. A to po první etapě byl mezi nimi jen šestisekundový rozdíl a do šesté zkoušky se liberecký jezdec držel druhý v domácím šampionátu historiků, tři sekundy za Petrem Hustým s Alfou Romeo 1750 GTA ( v závěru ovšem musel odstoupit pro technickou závadu). Na první nedělní zkoušce Enge ztratil 23 sekund a tím byl souboj prakticky rozhodnutý.

Kvality prvně jmenovaného jsou jasné, řadu let představuje absolutní špičku mezi českými historiky. Naproti tomu Břetislav Enge před časem začal teprve pokukovat po historikách, pak si jednoho opatřil, zjišťoval, jak to chodí, občas se svezl a letos v 65 letech s dcerou Lucií zajel vynikající soutěž a dokázal, že ze svého umění, byť jezdil okruhy a vrchy, nic nezapomněl. Můžeme se jen těšit na jejich další společné starty.

První příčku si s přehledem držel „Pedro“, po desáté zkoušce měl náskok už 40 sekund před Myrsellem, ale hned v následujíci ztratil 20 sekund a v tu chvíli byl mezi nimi rozdíl 17 sekund. Ale v posledních dvou zkouškách se už Ital nenechal rozhodit a připsal si další body do Mistrovství Evropy.

V rámci klasifikace FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů dojeli třetí Italové Marenzana a Beltrame sPorsche 911 SC, čtvrtí Maďaři Ferenc Wirtmann – György Barna a pátí Švédové Tony Jansson – Daniel Westlund, obě na Fordech Escort RS.

Řekli v cíli

„Pedro“: „Jsou tu opravdu krásné tratě a bylo zde moc fanoušků. Těm bychom chtěli velmi poděkovat, protože díky tomu, jaké množství jich bylo u trati, jsme byly motivování stále jet, co nejrychleji umíme.“

Mats Myrsell: „. Celou dobu jsme jeli opravdu na plno, snažili jsme se na Pedra zaútočit, ale to víte, s naším starším Porsche se s tak monstrózním vozem jako je Lancia 037 těžko soupeří. Navíc, jak vidíte, nejsme úplně nejlehčí a naše Porsche musí přece jenom vézt nějaká kila navíc."

Jan Krejča: „Myslím, že nám hodně přálo štěstí, neměli jsme žádné problémy, soupeři ano. Snažili jsme se od začátku jet, co to jde. Stále to vycházelo a dopadlo to takhle dobře. Zda už myslíme na titul? No rozjeté to máme dobře, to je pravda, zatím jsme všechny tři závody včetně bohemky vyhráli. Ale co bude nebo nebude dál, to budeme řešit až po závodech.“

Břetislav Enge: „Takový výsledek jsem určitě nečekal. Přišli jsme se především svézt, to už jsme byli loni, letos jsme si řekli, že budeme trochu závodit, ale s nějakými takovými představami, že když budeme do pátého místa, tak to bude dobré. Takže jsme to udělali trošku nad plán  “


1.Pedro – BaldacciniLancia 037 Rally01:37:40.4
2.Myrsell – JunttilaPorsche 911 RS +00:25.4
3.Marenzana – BeltramePorsche 911 SC+02:57.6
4.Wirtmann – BarnaFord Escort RS 2000+05:27.3
5.Krejča – ŠárkaŠkoda 130 LR+06:08.5
6.Enge – EngováŠkoda 130 LR+ 06:40.5
7.Jansson – WestlundFord Escort RS 2000+07:45.5
8.Bosurgi – CirilloLancia 037 Rally+07:56.9
9.Michálek – MaryškaSuzuki Swift GTi+08:28.6
10.Söderberg – DavidssonFord Escort RS 2000+08:51.1




J.Lasík 14.7.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar