Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia Historic pro Janotu s Novákem

Součástí Rally Bohemia byly také historické automobily, rozdělené do dvou skupin. Ta první (27 posádek) bojovala o body do mistrovství republiky, ta druhá (22 posádek) jela pouze tzv.demonstrační jízdu, dříve nazývanou legendy. Letos nesla dost nepochopitelně označení Group B, přičemž ve startovní listině nebyl ani jeden automobil bývalé skupiny B.

Janota-Novák

Janota-Novák

Štolfa-Hawel

Štolfa-Hawel

Frei-Maryška

Frei-Maryška

Klepáč-Outěřický

Klepáč-Outěřický

Klepáč-Outěřický

Klepáč-Outěřický

Zenkl-Šrámek

Zenkl-Šrámek

Šipka-Šipková

Šipka-Šipková

Schmied-Kacerovský

Schmied-Kacerovský

Domácího prostředí chtěl využít Libor Kotrmon s Fordem Escort Cosworth, ale zálusk na další body si dělal i jeho největší konkurent Vlastimil Neumann se stejným vozem. Jejich souboj ale trval jen tři zkoušky. Nejdříve pro technickou závadu odstoupil Kotrmon po třetí zkoušce, o dvě zkoušky později jej následoval z prvního místa Neumann pro utrženou řadicí páku.


Tím se uvolnila cesta pro Mirka Janotu a jeho Opel Kadett, minimálně o dvě generace starší než jsou fordy. Sviji krásnou jízdou s nádhernými smyky sklízí potlesk diváků. Cestu k vítězství mu nepřekazil ani malý výlet mimo trať. S přehledem si tak dojel pro třetí vítězství na Rally Bohemia v řadě.


„Pro nás byla bohemka strašně náročná, protože od začátku jsme měli snad všechny technické problémy, které mohly nastat. Pořád jsme opravovali, neustále něco řešili. Pak jsem navíc udělal chybu a spadl do příkopu a ven nás tahali diváci. Takže jsme si prošli úplně vším. Teď jedeme na závěrečnou technickou kontrolu a věřím, že je to poslední krůček ke třetímu vítězství,“ uvedl za cílovou rampou Miroslav Janota.


Druhé místo vybojoval Jindřich Štolfa se Zdeňkem Hawlem tak trochu s exotickým Roverem 200. O více než sedmnáct sekund za nimi skončil Jan Frei na Škodě 1320 LR. Čtvrtou příčku vybojoval Martin Klepáč s Peugeotem 309, velice často jezdící pouze po dvou kolech. Po havárii v Českém Krumlově dal dohromady svého favorita dravý Otakat Zenkl ml. A ani na bohémce neztratil nic ze své pověsti. Na bramborovou medaili mu chybělo čtrnáct sekund


Ze 27 odstartovaných posádek dokončilo bohemii pouze patnáct. Mezi nimi chyběl bohužel i Vladimír Berger, který aby nepřerušil počet startů v této soutěži, si na poslední chvíli vypůjčil Favorita. Ale nebylo mu přáno soutěž dokončit. Pro poruchu vzdal na poslední zkoušce.



V demo jízdě se představilo 22 posádek, včetně dvou zahraničních. S Fordem Escort jel dnes už inventář soutěže Michael Smeets s Fordem Escort a Belgičan Franciz Linstrez se Škodou 130 RS. Pozornost budil Fiat 124 Abarth manželů Jana a Eriky Šipkových. Jako jeden z mála vozů šlo o opravdový originál, žádnou stavbu nebo kopii.



1.Janota – NovákOpel Kadett Coupe01:37:40.5
2. Štolfa – HawelRover 220 Gti+01:50.4
3.Frei – MaryškaŠkoda 130 LR+02:07.9
4.Klepáč – OutěřickýPeugeot 309 Gti+04:30.9
5.Zenkl – OmelkaŠkoda Favorit 136 L+04:45.3
6.Šrámek – HoráčekBMW 318 iS+ 06:08.5
7.Bahník L. – Bahník M.Peugeot 205 Gti+06:39.5
8.Mihulka – SoumarFord Escort RS 2000+ 07:56.0
9.Neoral – KocourŠkoda Favorit 136 L+11:36.8
10. Jansa – AdamecŠkoda Favorit 136 L+13:15.7





JL 12.7.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar