Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia Historic - ani Neumann, ani Káňa, ale Janota

Kdo vydržel u rychlostní zkoušky půldruhé hodiny, ten mohl pak ješě sledovat historické soutěžní automobily, jednak ty bojující o mistrovské body a také legendy při demonstrační jízdě. Jen nechápeme, proč byly označeny jako Group B parade, když mezi pětadvaceti legendami bychom béček napočítali na prstech jedné ruky.

Rally Bohemia Legend přilákala na start 35 posádek, mezi kterými nechyběl prakticky nikdo ze současné špičky a ani bývalí tovární jezdci škodovky Vladimír Berger se Škodou 130 LR a Jindřich Štolfa s Roverem 220 GTi. Bylo jasné, že o vítězství budou bojovat Vlastimil Neumann a Libor Kotrmon s Fordy Escort RS Cosworth, Jiří Káňa s Fordem Sierra Cosworth, Miroslav Janota s Opelem Kadett a Tomáš Enge s Fordem Escort 2000. Právě Enge pospíchal ze Sosnové, kde proběhla divácká show, honem do Liberce, aby opravil těsnění pod hlavou a mohl v sobotu startovat. Všichni tito jezdci jsou vždy zárukou kvalitního sportu.


Na prvních osmi zkouškách zajel sedmkrát nejlepší čas Neumann, ale pak musel odstoupit pro technickou závadu. V tu chvíli zaujímal 25.příčku mezi soudobými automobily. Poté se ujal vedení Káňa a když se zdálo, že už nic nestojí v cestě za vítězstvím, řekla Sierra v poslední zkoušce dost a bylo „vymalováno“. V tu chvíli vedl s náskokem devatenácti sekund.
Vítězství tak trochu spadlo do klína Mirkovi Janotovi s Petrem Němce, ale za jeho krásnou jízdu s letitým Kadettem si zlatý věnec zaslouží. Za nimi skončil Libor Kotrmon s Veronikou Kolivoškovou, když s Janotou prohráli o více než o jednu minutu. Třetí místo patří Tomáši a Lucii Engeových, kteří rovněž potěšili diváky a o výsledek jim dvakrát moc nešlo.


Věřte nebo ne, ale čtvrté místo vybojoval nestárnoucí Josef Peták s Nissanem Sunny. Prostě příbramský jezdec je v 62 letech stále mladík a bez rally žít nemůže. Třináctá zkouška nepřinesla naopak štěstí Jindrovi Štolfovi. Ze sedmé příčky musel vzdát pro poruchu Roveru. Tak snad příště.


Majitelé veteránů jsou většinou opravdoví nadšenci, kteří provozují rallye jako za starých dobrých časů. Jedinou odměnou je jim šachovnicová vlajka na cílové rampě. Mezi takové patří i Vlastimil Čuřín a Vašek Vorel, kteří se Škodou favorit dojeli na devátém místě.


Mezi legendami se objevili i dva zahraniční účastníci - Lars Zander s originálním Fordem Escort WRC a starý známý Michel Smeets s krásným Fordem Escort 1300 GT. Tradičním účastníkem je Stanislav Kafka se škodováckou dvoustovkou a ze své sbírky zapůjčil ještě MTX 160 RS Milanu Holubovi.



Ovšem největší aplaus sklízí Bronislav Sobotka s Ladou VFTS. Divokými smyky přivádí diváky do varu a ještě dlouho si o něm vyprávějí.


1.Janota – NěmecOpel Kadett Coupe01:33:15.6
2.Kotrmon – KolivoškováFord Escort RS Cosworth+ 00:01:17.8
3.Enge – EngováFord Escort RS 2000+ 00:02:15.9
4.Peták – ErnstNissan Sunny GTI+00:03:38.3
5.Knížek – ŠleglBMW 318 iS+ 00:04:59.8
6.Bělohradský – RiegerBMW 318 iS+00:06:24.2
7.Šrámek – HoráčekBMW 318 iS+00:07:34.6
8.Neoral – VotápekŠkoda Favorit 136 L+00:09:27.3
9.Čuřín – VorelŠkoda Favorit 136 L+00:09:50.1
10.Pavlíček – PoláčekFord Escort RS 1600+ 00:09:55.0




JL 13.7.2021
Foto Marcela Svobodová + JL

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar