Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rakouský revival do kopce neměl prostě chybu

Malé rakouské městečko Bad Mühllacken, ležící jen kousek od Dunaje a zhruba padesát kilometrů jižně od Vyššího Brodu zažilo v sobotu velký svátek. Na programu dne byl osmý ročník závodu do vrchu – Bergrennen Revival. Nešlo o klasický závod, ale dvě ukázkové jízdy závodních motocyklů a automobilů.

Na vlastní oči jsme viděli, jak lze uspořádat motoristický revival během jednoho dne, tak aby byli všichni spokojeni. A byli spokojeni, jak organizátoři, tak jezdci, i diváci, kterých i ve vedru dorazilo hodně. Teprve ráno se začali všichni sjíždět do depa, která bylo umístěno mezi rodinnými domky kolem místní „moštárny“. Občerstvení si vzali na starost místní hasiči, vstupné se nevybíralo. Prostě krásná pohoda.



A k tomu čtyři desítky motocyklů věhlasných značek jako Benelli, Laverda, Norton, Ducati, Suzuki, Honda, převážně z let 1954 (Norton Manx 500) až po rok 1988 (Suzuki RS 4500). Potlesk sklidily čtyři sajdkáry včele nejstarším BMW R69 (1960), naopak nejmladší byl Jacobsen /Suzuki F2 (1986).



Po motocyklech přišla na řadu přehlídka sto dvaceti vesměs závodních automobilů od nejmenších Steyr Puch ze šedesátých let až po dva monoposty F1 – Hill GH2 F1 (1978) a Wolf WR7. Revival byl opravdovou přehlídkou krásných formulí nejrůznějších kategorií z let 1968 až 1981. Na závěr přišly lahůdky nejtěžšího kalibru – oblíbené spidery – například tři Abarthy, Lola T210, PRC S4, Saker.



Samozřejmě se objevily cestovní automobily, mezi nimiž vynikalo NSU TT, které předvedla Silke Schlumberger, dále exkluzivní BMW 3.0 CSL Schnitzer z roku 1974. Pamětníci si jej pamatují ještě z ME cestovních automobilů v Brně.



Vrchol techniky současné představil Bernhard Löffler s Lamborghini Huracan GT3. Krásné srovnání techniky dávných časů a současnosti.



Ale viděli jsme i různé rarity, mezi které můžeme zařadit vůz Rene Bonnet Djet II (1964), rakouský zcela neznámý Ledl AS 160 Turbo (1984), Gamper Bimotore (1973) atd
Z českých jezdců bohužel nepřijel nikdo, ale závodní škodovky nebo metalex by se tady neztratily, stejně jako Petr Žáček se svým Audi Quattro, zvláště, když rakušáci na tuto značku slyší. Ale jednu českou stopu jsme tady přeci našli. S Audi Coupe 80 přijel Michael Endress, který v osmdesátých let startoval na Ecce Homo ve Šternberku.




Umíme si takový podnik představit také u nás. Třeba na Vyskři. Nejdříve by se musela opravit silnice.



JL 9.8.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar