Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Radek Perník a Dalibor Benych na Spring Classic - přes problémy k vítězství

V prosinci loňského roku si Radek Perník splnil jeden ze svých snů a nedaleko Prahy zakoupil Škodu 125 L ve velmi zachovalém stavu. Tento vůz následně prošel částečnou renovací, která vyřešila několik nedokonalostí a dostala škodovku do stavu hodného veteránského vozu.

Začátkem roku padlo rozhodnutí, že se účastníme nově vyhlášeného South Bohemia Trophy 2020, která se skládá ze dvou setinových rallye (I. Spring Classic a XI. South Bohemia Classic). Bohužel kvůli koronaviru se I. Spring Classic neuskutečnila v původním termínu 18. dubna.
Nový termín 6. 6. 2020 se rychle blížil, a tak jsme strávili několik odpoledních hodin „tréninkem“ a poznáváním, o co vlastně v setinových rallye jde. Šipkový itinerář, který jsme pro trénink použili, byl z loňského ročníku Rallye Český Krumlov a South Bohemia Classic. Znalost domácího prostředí nám ale nedávala jistotu, že se v něm opravdu vyznáme … Takzvané „ertety“ (zkratka RT) jsme rovněž trénovali, takže přípravu na premiérovou účast v I. Spring Classic jsme nepodcenili.

Do Písku, centra dění I. Spring Classic 2020, jsme se vydali již v pátek odpoledne. Úspěšně jsme prošli administrativní přejímkou a na škodovku nalepili startovní číslo 84. Následně jsme se zúčastnili Pre-Season Classic Party, která se konala v Restauraci Na Rozhledně v Písku.

V sobotu ráno jsme zamířili rovnou na start I. Spring Classic, který byl umístěn v areálu motokárové dráhy v Písku. Na tomto okruhu se jela hned po startu i úvodní RT. Vybaven dvojicí digitálních stopek, poznámkami v roadbooku a propiskou jsem usedl k Radkovi Perníkovi do nastartované Škody 125 a odjeli jsme na start.

Nervozita jak řidiče, tak mě, jako spolujezdce se nedá popsat, tep nám stoupal a vlastně jsme vůbec nevěděli, jak se nám bude dařit … 11:17 hodin a naše Škoda 125 L odstartovala do I. Spring Classic 2020. Ihned po projetí startovní rampy byla fotobuňka úvodního testu přesnosti. Mačkám první stopky, v levé ruce mám druhé, kdyby se objevil tzv. tajný test, tak abych na něj byl připravený (na přístrojové desce škodovky máme nalepený papírek s časem, za který případně tajný test máme absolvovat). Princip „ertety“ máme nastudovaný, ale v reálu to taková sranda není. Když zahlédneme cíl tajného testu, zjišťujeme, že jsme pomalí a že stanovený čas určitě nestihneme.

Stejná situace se bohužel opakuje i v cíli úvodního měřeného testu. Jediné pozitivum bylo, že z nás během tohoto ostrého úvodu, opustila nervozita. Výsledný 54. čas v RT 1 a 38. čas v tajném testu vzhledem k více než osmdesátce startujících vozů zas tak špatný nebyl.

Opustili jsme areál motokárové trati a vydali se na zhruba 200 km dlouhou trať. Ale vše nikdy nejde podle plánu a po ujetí zhruba deseti kilometrů se ze zadní části vozu ozvala rána a něco kovového upadlo z motorového prostoru. Ve zpětném zrcátku jsme oba viděli nějaký tmavý předmět, který skákal po silnici. Okamžitě jsme zastavili u silnice a šli zjistit, co se stalo. Po otevření kapoty bylo hned jasné. Upadla řemenice na vodní pumpě. Konec … to nás bohužel napadlo oba dva v momentě, kdy jsme viděli, co se stalo. Řemenici jsme našli v příkopě, vodní pumpu měli s sebou v autě novou, tak jsme se rozhodli, že se tuto poruchu pokusíme sami opravit. Za námi zastavila Škoda Favorit otce a syna Janečkových, kteří nám nabídli pomoc. Po ohledání řemenice, která byla zevnitř zničená bylo jasné, že i s díly, které máme s sebou nejsme schopni tuto závadu odstranit.

Využili jsme nabídnutou pomoc Janečkových a nechali škodovku odtáhnout do soukromé autodílny našeho kamaráda Radka Pavliše ve Strakonicích. Radek je velice šikovný, a tak nám závadu na autě opravil a my mohli pokračovat v soutěži dál. Bohužel zhruba hodinová ztráta, kterou jsme nabrali při opravě, znamenala, že další „ertety“ úvodní sekce nemáme šanci stihnout.
Padlo rozhodnutí, že zkusíme stihnout časovou kontrolu v Modravě. Tento plán se nám podařilo splnit i za cenu vynechání plánovaného obědu. Z časové kontroly v Modravě jsme tak odjížděli již v našem ideálním čase a vrátili jsme se zpět do soutěže. Za každý z neprojetých testů přesnosti jsme inkasovali 3000 trestných bodů, což nás zařadilo v pořadí až na samý konec výsledkové listiny.

Do Javorníku na Cofee Break jsme dorazili v pořádku. Škodovka držela a po další časové kontrole nás čekal RT číslo pět. Tento test se jel s vypnutým motorem a již bez nervozity se nám na něm podařilo zajet sedmý nejlepší výsledek. Následující „erteta“ pro nás znamenala rovněž pěkné 26. místo. Při naší premiéře v těchto soutěžích to pro nás byly opravdu moc pěkné výsledky. I další měřený test pro nás znamenal úspěch, konkrétně devatenáctý nejlepší výsledek. Byli jsme opravdu spokojeni jak s fungováním škodovky po opravě, tak i s tím, že se nám daří zajíždět pro nás výborné výsledky v testech přesnosti. Navíc v obcích lemovaly trať skupinky diváků a mávali na nás. Atmosféra byla opravdu úžasná.

Již v pohodě jsme dojeli zpět do areálu motokárové trati v Písku, kde nás čekala závěrečná dvojice testů. Prvním testem bylo zajetí stejného času, jako při úvodním testu, který se nám moc nepovedl a do cílové fotobuňky jsme tak přijeli asi o dvě vteřiny později. Závěrečný test byl vložený do toho osmého, a jelikož jsme disponovali dvojicí stopek, tak jsme na to byli připraveni. Navíc jsem se obával, aby tam nebyl ještě ten tajný, protože na ten bych už neměl stopky …

Nervozita v autě by se dala krájet a my vyrazili na závěrečné testy. Po dojetí obou závěrečných testů, kde se nám již celkem dařilo včas trefovat fotobuňky, jsme projeli cílovou rampou a I. Spring Classic 2020 dokončili. Nervozita z nás spadla a vydali jsme se na hotel, kde jsme se převlékli ve stylu předepsaného dress codu Tenue de ville a zamířili na vyhlášení výsledků do Hotelu Bílá Růže.

Až tady byl čas podívat se na výsledky v jednotlivých „ertetách“. Předposlední test jsme zajeli s jednatřicátým nejlepším výsledkem. Při pohledu do výsledků závěrečného testu jsme nevěřili svým očím. Posádka Radek Perník a Dalibor Benych startující se Škodou 125 L byla uvedena na prvním místě s nejmenším počtem trestných bodů! My jsme tento test vyhráli, ale až do okamžiku, kdy jsme byli za tento výkon při vyhlášení výsledků oceněni, jsme tomu nechtěli uvěřit. Po technických problémech hned v úvodu soutěže bylo vítězství v poslední RT takovým závěrečným bonbonkem I. Spring Classic 2020. Upadnuté ramínko stěrače spolujezdce před závěrečnou fotobuňkou ještě na trati „ertety“, bylo už jen posledním úsměvným momentem při naší premiéře v setinových rallye.

Soutěž se nám moc líbila a na podzim bychom se rádi ukázali na XI. South Bohemia Classic. Závěrem bychom chtěli poděkovat všem, kteří nám pomohli s opravou škodovky, pořadatelům za skvěle uspořádanou soutěž a šéfredaktorovi Autokaleidoskopu Jindrovi Lasíkovi za skvělou cenu, která byla určená vítězům deváté „ertety“.


Dalibor Benych
Foto Daniel Folprecht

9.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar