Prvomájové Petrovice se vydařily
Čas od času, pokud máme volno, zavítáme na veteránské akce, kde jsme ještě nebyli. Tentokrát nás zvědavost zavedla do Petrovic na Sedlčansku, kde se soutěžilo na 1.máje pod názvem Veteráni prvomájových Petrovic.
Dřív jsme museli do průvodu, teď můžeme naštěstí slavit svátek práce po svém, s tím, co nás baví. Prvomájové Petrovice se konaly letos popáté a byli jsme mile překvapeni úžasnou atmosférou, jaká nba místním náměstí od ranních hodin panovala. Hlavně díky manželům Šrůtovými a jejich kamarádům.
O výbornou nálada se po celý den starala skvělá country skupina Starý šedivý psi, která hrála jednu „klasiku“ za druhou. Informacemi a rozhovory zásoboval diváky moderátor Marek Cihlář. Mimo jiné vyzpovídal třeba bývalého soutěžního jezdce a také muzikanta Pavla Šofra, který přivezl ukázat jeden ze Cosworthů – Ford Sierra Cosworth a také Milan Horka, jehož šestikolový autobus, jediný dochovaný exemplář Tatra 500 se těšil velkému zájmu, a dokonce absolvoval i část tratě.
Veteránisté z AMK Milevsko pod vedením Jaroslava Šrůta, rodáka právě z Petrovic, mají jednu velkou výhodu pro pořádání akce. A to nádhernou přírodu v okolí Petrovic. Ať postaví trať kterýmkoliv směrem, tak je všude krásně, navíc podkreslená barevnou jarní přírodou. Co si může člověk víc přát. Tentokrát se různé soutěžní úkoly plnily na trase Krásná Hora, dále po trati bývalého závodu do vrchu, ale z kopce do Kamýku nad Vltavou a hned zase vzhůru do Zduchovic. Aby pak posádky se svými automobily opět klesaly k Vltavě do Solenic a přes hráz Orlické přehrady směr Milešov, Lašovice, Předbořice zpět na náměstí do Petrovic.
Na petrovické náměstí se sjelo dopoledne na sedm desítek historických vozidel včetně jednoho traktoru Zetor 25 a krásné hasičské „kačeny“ Tatry 805 z. Kvasejovic. Trošku nás mrzelo, že nepřijelo víc majitelů předválečných automobilů, které jsou vždy zpestřením. A tak se na trati, až v samém závěru, pohybovala jen Tatra 57 a Peugeot 201 M z roku 1937. Jinak převažovaly mladší ročníky, ale i mezi nimi jsme našli zajímavé kousky, jako byly například MG, Citroën 2CV, dvě krásné Tatry 603, Matra Simca Bagheera, Renault 17, dva BMW E30, obrovitý Ford Galaxie 500, elegantní Ford Capri atd. Celou trasu absolvoval bez problémů také Jan Týne s řemenovým motocyklem Clyno 2 ½ HP z roku 1920.
Soutěž se započítávala do nově vzniklého Jihočeského poháru a byla vypsána v pěti kategoriích: Automobily A1 do 1963 včetně, Automobily A2 od 1964, Motocykly M1 do 1963 včetně, Motocykly M2 od 1964 a Hasičská a speciální technika.
Absolutním vítězem a Putovní pohár pana starosty Petra Štěpánka, tzv. Pohár vítězů pohárů, převzal Jiří Čunát na motocyklu ČZ 175, který nasbíral pouhých 67 trestných bodů.
Kategorie A1
Kategorie A2
Kategorie M1
Kategorie M2
Kategorie S
Absolutní pořadí o Putovní pohár
JL 3.5.2022
O výbornou nálada se po celý den starala skvělá country skupina Starý šedivý psi, která hrála jednu „klasiku“ za druhou. Informacemi a rozhovory zásoboval diváky moderátor Marek Cihlář. Mimo jiné vyzpovídal třeba bývalého soutěžního jezdce a také muzikanta Pavla Šofra, který přivezl ukázat jeden ze Cosworthů – Ford Sierra Cosworth a také Milan Horka, jehož šestikolový autobus, jediný dochovaný exemplář Tatra 500 se těšil velkému zájmu, a dokonce absolvoval i část tratě.
Veteránisté z AMK Milevsko pod vedením Jaroslava Šrůta, rodáka právě z Petrovic, mají jednu velkou výhodu pro pořádání akce. A to nádhernou přírodu v okolí Petrovic. Ať postaví trať kterýmkoliv směrem, tak je všude krásně, navíc podkreslená barevnou jarní přírodou. Co si může člověk víc přát. Tentokrát se různé soutěžní úkoly plnily na trase Krásná Hora, dále po trati bývalého závodu do vrchu, ale z kopce do Kamýku nad Vltavou a hned zase vzhůru do Zduchovic. Aby pak posádky se svými automobily opět klesaly k Vltavě do Solenic a přes hráz Orlické přehrady směr Milešov, Lašovice, Předbořice zpět na náměstí do Petrovic.
Na petrovické náměstí se sjelo dopoledne na sedm desítek historických vozidel včetně jednoho traktoru Zetor 25 a krásné hasičské „kačeny“ Tatry 805 z. Kvasejovic. Trošku nás mrzelo, že nepřijelo víc majitelů předválečných automobilů, které jsou vždy zpestřením. A tak se na trati, až v samém závěru, pohybovala jen Tatra 57 a Peugeot 201 M z roku 1937. Jinak převažovaly mladší ročníky, ale i mezi nimi jsme našli zajímavé kousky, jako byly například MG, Citroën 2CV, dvě krásné Tatry 603, Matra Simca Bagheera, Renault 17, dva BMW E30, obrovitý Ford Galaxie 500, elegantní Ford Capri atd. Celou trasu absolvoval bez problémů také Jan Týne s řemenovým motocyklem Clyno 2 ½ HP z roku 1920.
Soutěž se započítávala do nově vzniklého Jihočeského poháru a byla vypsána v pěti kategoriích: Automobily A1 do 1963 včetně, Automobily A2 od 1964, Motocykly M1 do 1963 včetně, Motocykly M2 od 1964 a Hasičská a speciální technika.
Absolutním vítězem a Putovní pohár pana starosty Petra Štěpánka, tzv. Pohár vítězů pohárů, převzal Jiří Čunát na motocyklu ČZ 175, který nasbíral pouhých 67 trestných bodů.
Kategorie A1
1.Miluška Dvořáková | Škoda Felicia | 80 |
1.Vladimír Holan | Peugeot 201 | 126 |
2.Václav Dolejší | Škoda Octavia | 187 |
Kategorie A2
1.Josef Tolkner | Škoda 120 L | 89 |
2.Pavel Chýle | Škoda 125 L | 117 |
3.Antonín Hejlek | Lada 2103 | 132 |
Kategorie M1
1.jan Hulan | Jawa 350 | 90 |
2.Matt Monk | jawa 354 | 92 |
3.Jan Týle | Clyno | 132 |
Kategorie M2
1.Jiří Čunát | ČZ 175 | 62 |
2.Václav Mareš | Jawa 350 | 81 |
3.Jiří Hůla | ČZ 175 | 92 |
Kategorie S
1.Jiří Zavadil | Zetor 25 | 90 |
2. Petr Kocián | Škoda 1203 | 146 |
3.Jozef Barinka | Suzuki LJ80 | 156 |
Absolutní pořadí o Putovní pohár
1.Jiří Čunát | ČZ 175 | 62 |
2.Miluška Dvořáková | Škoda Felicia | 80 |
3.Václav Mareš | Jawa 350 | 81 |
JL 3.5.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout