První ročník Po stopách IDA Rallye v cíli
IDA Rallye patřila v sedmdesátých letech mezi oblíbené východočeské soutěže. Vloni uplynulo pětačtyřicet let od posledního ročníku a parta nadšenců v čele se soutěžními jezdci Lukášem a Josefem Cvejnovými se rozhodla tuto rally připomenout.
Akce Po stopách IDA Rallye se uskutečnila jako orientační jízda po tratích některých erzet této bývalé soutěže. A nebyla to procházka růžovým sadem, neboť každá ze dvou etap měřila okolo 150 kilometrů a vedla převážně úzkými silničkami Orlických hor a na Broumovsku.
Na trať se vydala padesátka posádek, včetně několika legend, které tuto soutěž absolvovaly v sedmdesátých letech. Také vozový park byl pestrý od škodovek přes fordy, fiaty, renaulty, BMW až po Ford Sierra, Porsche 911 nebo Lancie Delta. Na trase byly průjezdní, tajné i samoobslužné kontroly. A také dva měřené slalomové úseky. První v polském příhraničním městečku Kudowa Zdroj a pak v továrním areálu firmy Evromat. Soutěž se vydařila a jela se za krásného letního počasí.
Slavnostní start i cíl a vystavení vozidel bylo situováno do centra Náchoda na Masarykovo náměstí. Celá akce měla velkou podporu Města Náchod. Starosta Jan Birke odstartoval všechny posádky a po dojezdu došlo k přijetí automobilových legend na náchodské radnici. Tohoto setkání se zúčastnili bývalí účastníci Ida Rallye, ale také pět ex-továrních jezdců Škoda – Jiří Šedivý, Jiří Janeček, Jiří Kotek, Milan Zapadlo a Josef Srnský.
Po slavnostním vyhlášení, které proběhlo v důstojných prostorách divadla, následovala beseda s legendami, na níž se přítomní dozvěděli řadu zajímavostí z jejich sportovní kariéry. V předsálí divadla byla připravena zajímavá výstava s exponáty ze všech ročníků Ida Rallye.
Mezi legendami si nejlépe vedli Jiří Omelka s Tomášem Kopeckým s vozem VW Scirocco. Kategorii B pak vyhráli Zdeněk Ježek s Petrou Okurkovou na voze VW Golf. V závěru bylo konstatováno, že nic nebrání tomu, aby v roce 2026 soutěž pokračovala druhým ročníkem opět s výraznou podporou Města Náchod.
Pavel Vydra 23.6.2025
Foto: Jiří Rohlena
Na trať se vydala padesátka posádek, včetně několika legend, které tuto soutěž absolvovaly v sedmdesátých letech. Také vozový park byl pestrý od škodovek přes fordy, fiaty, renaulty, BMW až po Ford Sierra, Porsche 911 nebo Lancie Delta. Na trase byly průjezdní, tajné i samoobslužné kontroly. A také dva měřené slalomové úseky. První v polském příhraničním městečku Kudowa Zdroj a pak v továrním areálu firmy Evromat. Soutěž se vydařila a jela se za krásného letního počasí.
Slavnostní start i cíl a vystavení vozidel bylo situováno do centra Náchoda na Masarykovo náměstí. Celá akce měla velkou podporu Města Náchod. Starosta Jan Birke odstartoval všechny posádky a po dojezdu došlo k přijetí automobilových legend na náchodské radnici. Tohoto setkání se zúčastnili bývalí účastníci Ida Rallye, ale také pět ex-továrních jezdců Škoda – Jiří Šedivý, Jiří Janeček, Jiří Kotek, Milan Zapadlo a Josef Srnský.
Po slavnostním vyhlášení, které proběhlo v důstojných prostorách divadla, následovala beseda s legendami, na níž se přítomní dozvěděli řadu zajímavostí z jejich sportovní kariéry. V předsálí divadla byla připravena zajímavá výstava s exponáty ze všech ročníků Ida Rallye.
Mezi legendami si nejlépe vedli Jiří Omelka s Tomášem Kopeckým s vozem VW Scirocco. Kategorii B pak vyhráli Zdeněk Ježek s Petrou Okurkovou na voze VW Golf. V závěru bylo konstatováno, že nic nebrání tomu, aby v roce 2026 soutěž pokračovala druhým ročníkem opět s výraznou podporou Města Náchod.
Pavel Vydra 23.6.2025
Foto: Jiří Rohlena
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout