Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

První přejezd Sahary s Citroënem

Expedice ujela pod vedením svého velitele Georges-Maria Haardta a jeho zástupce Louise Audouina-Dubreuila po poušti více než 3200 km. Návrat nebyl původně v plánu, ale s ohledem na úspěch operace a spolehlivost vozidel navrhla posádka návrat stejným způsobem, takže se její výkon zdvojnásobil.

První přejezd Sahary autem absolvovalo od 19. prosince 1922 do 7. ledna 1923 pět polopásových vozidel Citroën: Scarabée d’Or (Zlatý Skarabeus), Croissant d’Argent (Stříbrný rohlík), Tortue Volante (Létající želva), Bœuf Apis (Posvátný býk) a Chenille Rampante (Plazící se housenka).


Kromě fenomenálního technického úspěchu polopásových vozidel postavených na bázi vozu Citroën B2 10 HP model K1 z roku 1922 je třeba také připomenout, že tato expedice vydláždila cestu dalším slavným expedicím Citroën (Černá, Žlutá atd.) a doposud neprozkoumané cesty, kudy jela, se následně objevily ve vojenských mapách všech národů. Celý příběh byl převyprávěn ve filmech a knihách, což je důkazem umu a dobrodružného ducha, které Citroën odjakživa ztělesňuje.



André Citroën vytvořil v rámci přípravy na přejezd Sahary z Tuggurtu (Alžírsko) do Timbuktu (Mali) nové speciální oddělení. Cesta probíhala na vozech s pásy značky Kégresse. André Citroën věděl, že pásový mechanismus, který vynalezl Adolphe Kégresse, bude klíčem k úspěchu. Tato světová premiéra vedla ke vzniku dálkových rallye závodů moderní historie. A nezapomínejme, že průzkumná cesta probíhala pod dohledem tisku, v novinách vycházely pravidelné sloupky, které se objevily ihned poté, co z pouště do Paříže dorazily rozhlasové a telegrafní zprávy. Celá výprava byla nejen důkazem průmyslového, technického a obchodního know-how Citroënu, ale také lidským dobrodružstvím.



VYSTAVENÁ REPLIKA ZLATÉHO SKARABEA


Citroën představuje repliku polopásového vozu Zlatý skarabeus, která se zúčastnila oslav 100 let značky Citroën. Prezentací repliky chce značka rovněž vyzdvihnout práci 160 studentů technické vysoké školy Arts et Métiers a automobilového lycea Lycée professionnel des métiers de l’automobile Château d’Épluches, 50 učitelů a manažerů, kteří odvedli celkem 50 000 hodin práce, použili 1 500 kg kovů a působili v 11 továrnách.




Citroën 24.2.2020




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar