Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Přes 350 veteránů zaplnilo Dobřichovice

Jestli jsme nedávno psali, že o Soutěž elegance historických vozidel v Roztokách u Prahy byl velký zájem, tak Veteráni pod zámkem v Dobřichovicích překonaly všechna očekávání. Vloni jsme poprvé tuto akci navštívili a byli jsme překvapení, jaké pěkné setkání veteránistů Jirka Patočka a Jirka Krupička připravili. Ovšem, co jsme viděli letos, překonalo všechna očekáváni.

Říkali jsme si, že když dorazíme na desátou, tak máme dost času. Ale chyba. Pomalu nebylo kde zaparkovat a louka podél Berounky zaplněna automobily a všude už stovky návštěvníků. Fotografování bylo takřka nemožné. Krásné letní počasí vytáhlo lidi z domovů a děti už do vody. Neustále přijížděly další automobily a také motocykly, k tomu traktory, „vé-třieska“, souprava Josefa Máši tentokrát ve složení Opel Blitz a motocykl Jawa 350 OHV z roku 1939 (traktor Porsche nechal doma).



Pořadatelé letos chtěli uspokojit i majitele youngtimerů a vyčlenili pro ně část louky. A možná právě toto rozšíření přitáhlo další návštěvníky. Prostor pod zámkem byl tradičně vyhrazen nejstarším automobilům, kterým opět kraloval De Dion Bouton z roku 1911 Vladimíra Šinágla. Hned vedle klasika veteránských akcí, automobily zrenovované Václavem Macháčkem, tedy Cadillac Suburban z roku 1917 a Cadillac Salle, rok výroby 1927. Automobily přivezla dcera Nikol s přítelem a mezi návštěvníky jsme potkali i paní Macháčkovou. Vedle stál pěkný Mercedes Benz 230 kabriolet B z roku 1939.




V záplavě asi 350 vozidel jsme našli i několik zajímavých kousků, které ještě nebyly k vidění. Například Delahaye 135 M z roku 1947 nebo Nash 452 z roku 1930. Obdiv vzbuzovalo kupé ÚVMV GT, které bylo veřejně vystavené po dlouhých letech. Mnozí ani netušili, že něco takového mohlo být v socialistickém Československu vyrobené. Přijel i Pavel Novák s Talbotem Lago T120 (1935), který měl premiéru před týdnem na Rallye Křivonoska. Z Plzně dorazil pan Jiří Pecka se synem, jejichž Marcos budí zájem všude, kde se objeví.




Kdo se ale opozdil, měl smůlu, protože v 11 hodin odstartovalo pětadvacet předválečných automobilů k Jízdě Jiřího Kristiána Lobkowicze s cílem na zámku v Mělníku. S Lagondami vyrazili Mirek Krejsa a Jan Čížek. Do Dobřichovic si jen „odskočili“ mezi závody Spa Classic a Nürburgring Classic, kde startují s vozem Jaguar.



Jakub Stauch usedl opět do Bugatti 44, které je opravdu výjimečným automobilem. Jeho bývalý majitelelem byl baron Parish z Vamberka, auto pak posledních padesát let prakticky stálo, Jakub Stauch ho dával deset let dohromady. Vzpomínková jízda se uskutečnila k uctění památky jednoho z našich velkých závodníků J.K.Lobkowicze, který tragicky zahynul na berlínském okruhu Avus 22.května 1932.


Veteráni pod zámkem se opět vydařily, i díky živé hudbě, skvělému počasí a neskutečné přehlídce převážně automobilů, ale i motocyklů.







JL 22.5.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar