Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Předválečné závodní speciály obstaraly jedinečnou show před barumkou

V roce 2011 přišel s nápadem úspěšný zlínský podnikatel a velký milovník historických vozů a chodící encyklopedie Ladislav Samohýl, který přemluvil svého kamaráda a dlouholetého ředitele rally Miloslava Regnera, aby pustil historické automobily před páteční večerní prolog před barumkou. A protože Miloslav Regner je také veteránista a vlastník Fiata 509 tak slovo dalo slovo.

Na trať úvodní městské zkoušky v ulicích Zlín a vyjedou vždy v pátek v podvečer historické závodní a sportovní automobily, které se divákům předvedou ve dvou blocích po třech kolech. Pausu mezi nim pak vyplní Spanilá jízda dalších historických automobilů. Letos se na Grand Prix přihlásilo…jezdců a jestli si myslíte, že jde o nějakou vyjížďku, tak se mýlíte. Možná by i šlo, pokud by za volant neusedli třeba Mirek Krejsa (Wolseley), Standa Profeld (Buggati 37), Tomáš Kalkus (Bentley Blower by Petersen), Petr Kožíšek (MG TA Sport), Markéta Profeldová (Nostalgic), Jan Profeld (Jaguar SS 100).




Nesmíme zapomenout ani na Jirku Hlavsu, který běžně krotí předválečnou sajdkáru, ale s chutí usedne do závodního vozu Walter 6B, který zrenovoval Stanislav Karger. Ti a i další jakmile mají možnost se někde předvést, tak dokáží pořádně šlápnout na plyn. A při pohledu na ně, bychom se nebáli říct, že tuhne krev v žilách.



Vedle sportovních předválečných automobilů jsme viděli i cestovní vozy. Například hlavní organizátor Šimon Hůlka předvedl krásnou Bugatti 57 Galibier a jeho kolega Jan Čapka pak Type 49 s karosérií Ruckstuhl Luzern. S Bugatti 47 nechyběl ani Vladislav Novák, který vozil Jakuba Staucha. Ten sice přivezl do Zlína dva automobily, ale protože si při startování klikou přivodil úraz, tak svoji Brescii půjčil Jiřímu Flídrovi. Tradičním účastníkem je Prof MUDr Jan Pirk se svojí manželkou a s Bugatti 13, zapůjčenou Ladislavem Samohýlem.



František Kudela se sice nepustil do souboje s „dravci“, ale raději zvolil s Talbotem Lago demonstrační jízdu. Jedná se o unikátní závodní automobil s rodokmenem.




Možná, kdyby bylo příště na Bugatti Grand Prix více času, tak bychom rozdělili hlavní kategorii na sportovní a závodní vozy a na vyloženě cestovní automobily bez ohledu na to, jestli jde o Bugatti nebo ne. Ale to je jen nápad, je nám jasné, že před vlastní erzetou barumky moc času není.




Letos došlo ale ještě k jedné změně, když po skončení se všichni nebo takřka všichni přesunuli do Kroměříže, kde v sobotu proběhla výstava Francouzské krásky, ale o tom až někdy příště.



JL 25.8.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar