Pražská noblesa byla opravdu noblesní
Krásné podzimní počasí, krásní auta, vynikající chleba se sádlem a škvarkama, pohodová až rodinná atmosféra a přes sto historických vozidel, co víc si mohli pořadatelé Vintage&Veteran Clubu Praha přát při třetím ročníku Pražské noblesy.
Od osmi hodin ráno se na parkoviště u Žlutých lázní začali sjíždět první účastníci. Největší nával přišel tradičně po deváté hodině a třeba Ivo Daněk dorazil z brdských hvozdů se svým Renaultem NN z roku 1923, mimochodem nejstarším automobilem, v hodině dvanácté, nebo lépe řečeno desáté, kdy už pomalu začínala první soutěžní jízda Jeremenkovou ulicí.
Na Pražskou noblesu se sjely tentokrát samé noblesní automobily až na pár výjimek, jako byla třeba Škoda Rapid. Jinak jsme napočítali 22 zahraničních a osm českých značek výrobců automobilů, což samo o sobě dokládá, že startovní pole bylo opravdu pestré. Nechyběly ani americké značky Pierce Arrow, Cord nebp Cadillac, anglické Rolls Royce, Lagonda, MG či Jaguar, francouzská Bugatti atd.
Pražská noblesa je vždy příležitostí prohodit také pár slov se zajímavými lidmi. Dobrou náladu rozdával skvěle naladěný Maestro Václav Zapadlík, z Klatov se přijel podávat pan Zdeněk Křivohlavý, bývalý úspěšný závodník ze 60 let s formulí 3 a ještě dnes stále aktivní. Jen litoval, že nevzal s sebou svého miníka. Za chvíli se k nám přidal pan Karel Martinovský, tentokrát v roli řidiče úžasného vozu Pierce Arrow a byť se pánové předem neznali, tak si hned měli o čem povídat. Ani nevíme, jestli jeden z našich vynikajících mechaniků stačil vůbec druhou jízdu.
Po několika letech přivezl ukázat svoji Bugatti T46 z roku 1930 pan Bohuslav Klein a jeho dvorní mechanik, často i řidič, Jirka „Hoboj“ Rambousek. Zřejmě jediný automobil tohoto typu u nás nebývá na veteránských akcích častým hostem. Oba pánové mi však stačili prozradit, že mají pro nás nějaké tajemství, a tak sledujte stránky autokaleidoskopu. Určitě to bude stát zato.
Pražská noblesa, byť se jel teprve třetí ročník, tak má za sebou vlastně už bohatou tradici. V roce 1988 totiž dvacet členů Vintage&Veteran Clubu uspořádal první ročník podniku nazvané Čtvrt míle Žižkovem ulicí U rajské zahrady. Už tehdy jsme byli přitom a už tehdy se podával chleba se sádlem. Ještě dnes mám před očima fantastickou jízdu Jiřího Šilhy s Bugatti 37 nebo jízda smykem na kostkách v podání Jiřího Kišky s BMW 328. Závodilo se vylučovacím způsobem, vždy dva stáli na startu a kdo projel první cílem, postoupil do dalšího kola. Na svým způsobem unikátní závod se přišlo podívat několik tisíc diváků. Po několika letech se akce přemístila k Žižkovskému památníku, kde míle pokračovala. Před čtyřmi lety se odtud jelo na zámekCtěnice. A pak už začala mít o akci zájem Praha 4a protože se hned napoprvé setkala s velkým ohlasem, tak se zrodila nová tradice. A to je dobře.
J.Lasík, 4.10.2010
Na Pražskou noblesu se sjely tentokrát samé noblesní automobily až na pár výjimek, jako byla třeba Škoda Rapid. Jinak jsme napočítali 22 zahraničních a osm českých značek výrobců automobilů, což samo o sobě dokládá, že startovní pole bylo opravdu pestré. Nechyběly ani americké značky Pierce Arrow, Cord nebp Cadillac, anglické Rolls Royce, Lagonda, MG či Jaguar, francouzská Bugatti atd.
Pražská noblesa je vždy příležitostí prohodit také pár slov se zajímavými lidmi. Dobrou náladu rozdával skvěle naladěný Maestro Václav Zapadlík, z Klatov se přijel podávat pan Zdeněk Křivohlavý, bývalý úspěšný závodník ze 60 let s formulí 3 a ještě dnes stále aktivní. Jen litoval, že nevzal s sebou svého miníka. Za chvíli se k nám přidal pan Karel Martinovský, tentokrát v roli řidiče úžasného vozu Pierce Arrow a byť se pánové předem neznali, tak si hned měli o čem povídat. Ani nevíme, jestli jeden z našich vynikajících mechaniků stačil vůbec druhou jízdu.
Po několika letech přivezl ukázat svoji Bugatti T46 z roku 1930 pan Bohuslav Klein a jeho dvorní mechanik, často i řidič, Jirka „Hoboj“ Rambousek. Zřejmě jediný automobil tohoto typu u nás nebývá na veteránských akcích častým hostem. Oba pánové mi však stačili prozradit, že mají pro nás nějaké tajemství, a tak sledujte stránky autokaleidoskopu. Určitě to bude stát zato.
Pražská noblesa, byť se jel teprve třetí ročník, tak má za sebou vlastně už bohatou tradici. V roce 1988 totiž dvacet členů Vintage&Veteran Clubu uspořádal první ročník podniku nazvané Čtvrt míle Žižkovem ulicí U rajské zahrady. Už tehdy jsme byli přitom a už tehdy se podával chleba se sádlem. Ještě dnes mám před očima fantastickou jízdu Jiřího Šilhy s Bugatti 37 nebo jízda smykem na kostkách v podání Jiřího Kišky s BMW 328. Závodilo se vylučovacím způsobem, vždy dva stáli na startu a kdo projel první cílem, postoupil do dalšího kola. Na svým způsobem unikátní závod se přišlo podívat několik tisíc diváků. Po několika letech se akce přemístila k Žižkovskému památníku, kde míle pokračovala. Před čtyřmi lety se odtud jelo na zámekCtěnice. A pak už začala mít o akci zájem Praha 4a protože se hned napoprvé setkala s velkým ohlasem, tak se zrodila nová tradice. A to je dobře.
J.Lasík, 4.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















