Pražská noblesa - Bugatti, Lagonda, Lincoln a další skvosty
V sobotu 10. října se v Praze uskuteční druhý ročník Pražské noblesy aneb jízda pravidelnosti Jeremenkovou ulicí. Pořadatelé z Veteran&Vintage Clubu tak už vloni navázali na několik vydařených ročníků Čtvrt míle Žižkovem.
Jízda pravidelnosti se jede na uzavřené trati Jeremenkovou ulicí. Cílem je dosáhnout ve dvou jízdách stejných časů při průjezdu měřícími body na trati (jeden ca uprostřed trati, druhý v cíli) a to tak, že si jezdec zvolí při první jízdě libovolnou rychlost max. do 50 km/h, kterou se bude ve druhé jízdě snažit zopakovat. Měří se na 0,01s.
Seznam přihlášených vozidel slibuje velice pěknou a pestrou přehlídku především automobilové historie, ale své zastoupení mají i motocyklisté.
Jestliže byl vloni největším šlágrem závodní American La France, tak letos to bude Bugatti T 35 B Pur Sang, s níž pojede opět Jirka „Hoboj“ Rambousek, v současné době asi náš největší „bugatista“ na techniku legendárních strojů z Molsheimu. Po jeho jízdě při závodě Zbraslav – Jíloviště se máme jistě nač těšit.
V kategorii nejstarších automobilů do roku 1930 je přihlášeno patnáct vozidel. Nejstarším je Buick Phaeton (1922) pana Jaroslava Vrány a Renault NN Normandie pana Ivo Daňka z Chouzavského spolku veteránistů. Představí se také třeba hned tři vozy Laurin Klement –Škoda 110, dále Lincoln L, Packard Standard Eight nebo Bugatti 44 s paní Markétou Profeldovou za volantem. Její manžel Standa pojede s Jaguarem SS.
V kategorii od roku 1931 do 1944 (33 vozidel) zaujme například britská Lagonda Supercharged Speed (1931) nebo americký Pierce Arrow. Známý veteránista Ota Nyč představí Tatru 57 a jeho dcera Markéta sportovní Walter Junior. Také mezi mladšími ročníky do roku 1970 nebude nouze o zajímavá vozidla (42). Jen namátkou jmenujme třeba Borgward Isabella, MG, Jaguar XK120 nebo SS 100 či E Type, chybět nebude ani Ferrari 308 GT4.
Po přejímce, kde se bude tradičně podávat chleba se sádlem začne v půl jedenácté první jízda uzavřenou Jeremenkovou ulicí.Po jízdě pravidelnosti následuje ještě jízda propagační jízda ulicemi Prahy 4 a výstava v obchodním centru Arkády Pankrác.
Program
JL, 6.10.2009
Seznam přihlášených vozidel slibuje velice pěknou a pestrou přehlídku především automobilové historie, ale své zastoupení mají i motocyklisté.
Jestliže byl vloni největším šlágrem závodní American La France, tak letos to bude Bugatti T 35 B Pur Sang, s níž pojede opět Jirka „Hoboj“ Rambousek, v současné době asi náš největší „bugatista“ na techniku legendárních strojů z Molsheimu. Po jeho jízdě při závodě Zbraslav – Jíloviště se máme jistě nač těšit.
V kategorii nejstarších automobilů do roku 1930 je přihlášeno patnáct vozidel. Nejstarším je Buick Phaeton (1922) pana Jaroslava Vrány a Renault NN Normandie pana Ivo Daňka z Chouzavského spolku veteránistů. Představí se také třeba hned tři vozy Laurin Klement –Škoda 110, dále Lincoln L, Packard Standard Eight nebo Bugatti 44 s paní Markétou Profeldovou za volantem. Její manžel Standa pojede s Jaguarem SS.
V kategorii od roku 1931 do 1944 (33 vozidel) zaujme například britská Lagonda Supercharged Speed (1931) nebo americký Pierce Arrow. Známý veteránista Ota Nyč představí Tatru 57 a jeho dcera Markéta sportovní Walter Junior. Také mezi mladšími ročníky do roku 1970 nebude nouze o zajímavá vozidla (42). Jen namátkou jmenujme třeba Borgward Isabella, MG, Jaguar XK120 nebo SS 100 či E Type, chybět nebude ani Ferrari 308 GT4.
Po přejímce, kde se bude tradičně podávat chleba se sádlem začne v půl jedenácté první jízda uzavřenou Jeremenkovou ulicí.Po jízdě pravidelnosti následuje ještě jízda propagační jízda ulicemi Prahy 4 a výstava v obchodním centru Arkády Pankrác.
Program
8.00 – 10.00 | Přejímka vozidel | Žluté Lázně, Praha 4 Podolí |
10.30 – 11.30 | První jízda | |
13.00 – 14.00 | Druhá jízda | |
14.00 – 15.00 | Jízda ulicemi Prahy 4 | |
15.00 – 16.00 | Výstava Arkády Pankrác | |
16.00 – 17.00 | Vyhlášení vítězů jízdy pravidelnosti |
JL, 6.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout