Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pražská Noblesa - vítězové a zajímavosti

Jak jsme už psali, domácí veteránská sezona skončila v sobotu desátým ročníkem Pražské Noblesy, která vyvrcholila poprvé na Vyšehradě. A doufáme, že ne naposledy. Vždyť krásné staré automobily si zaslouží být vystaveny v důstojném prostředí. V zahraničí je to zcela běžné.

Úvod Pražské Noblesy obstarává tradičně vynikající občerstvení s chlebem se škvarkama a cibulkou, samozřejmě, že nechybějí koláčky a kávička. Prostě pohoda od samého rána.
Pan MUDr Jaroslav Větvička, jako zástupce Mercedes Benz klubu a FKHV ČR seznámil všechny přítomné o připravované akci Grand Veteran, která proběhne 28. dubna v parku Psychiatrické nemocnice v Bohnicích. O přípravách vás budeme průběžně informovat.


Absolutním vítězem se stal Jindřich Honzák na skútru ČZ 502 se ziskem pouhých 34 trestných bodů. O dvacet víc jich nasbíral Petr Marek s Velorexem a teprve na třetím místě skončil první automobil – Škoda 1201 STW řízená Martinem Žebrem, když získal stejně bodů (87) jako Petr Pácha se Škodou Felicia.


Nejstarším automobilem se stal Cadillac 61, vyrobený v roce 1922, s nímž přijel Vladimír Wiesner. Jen o rok mladší byl Renault NN Normadie Ivo Daňka. Přihlášené automobily ještě staršího data výroby nechali jejich majitelé bohužel v garáži. Asi ranní déšť rozhodl.
S nejstarším motocyklem mezi třinácti stroji – Sarolea 600 se sajdkou (1936) dorazil Vladimír Másilko


Naopak za nejzajímavější byla vyhlášena Tatra 52 majitele Jiřího Veleby. Dochovala se totiž v původním stavu, jak byla v roce 1933 vyrobena.


Zpestřením Pražské Noblesy byla poprvé také zvláštní zkouška na Sofijském náměstí o cenu starosty Prahy 12. Tu získal rovněž Jindřich Honzák.


Cena ředitelky soutěže

Milan Hájek, Aero Minor 1949
Pavel Prošek, Cadillac 341 Coupe 1928
Jiří Hruška, Bugatti 40, 1930
Petr Němec, Škoda Popular 1940



Pražská Noblesa ale nejsou jen oceněné automobily a jejich majitelé, pěkných automobilů jsme letos viděli opět hodně a je vidět, že pořadatelům Vintage Veteran Clubu jde hlavně o kvalitu a ne kvantitu. Na Vyšehradě byla vozidla zaparkována na několika místech, ale zjistili jsme, že asi nejvíce obdivovaným a fotografovaným bylo tříkolové dvoumístné vozítko značky Trojan. S výrobou těchto vozů začala německá firma Heinkel, a když byla v roce 1958 ukončena výroba, tak byla výrobní zařízení včetně licence prodány irské společnosti Dundalk Engineering Company. Po jejím krachu se licence dostala k britské firmě Trojan. Celkem bylo v továrnách v Německu, Argentině, Irsku a Anglii vyrobeno přibližně 17 000 vozů.



Vozítko nemělo boční dveře, a pro nastupování se musela odklopit přední část včetně sloupku s volantem, tesy stejně jako na fotografii u BMW Isetta. Vozy byly poháněny vzduchem chlazeným jednoválcovým čtyřdobým motocyklovým motorem s rozvodem OHV o objemu 175 cm³ a výkonu 9,2 k. Výkon motoru byl přes čtyřstupňovou převodovku přenášen na zadní kolo. Rám tvořily ocelové trubky. Existovala také verze s větším objemem a čtyřmi koly s rozchodem vzadu 220 mm.



Veteránská sezona nám u nás skončila, první akcí na území České republiky bude koncem ledna průjezd veteránského Winter Trialu Jižními Čechami.




JL 12.10.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar