Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Pražská Noblesa na památném místě českých dějin

Devět let se jezdila Pražská Noblesa pouze Jeremenkovou ulicí s měřeným úsekem a okolními ulicemi, letos poprvé soutěžící zavítali do Modřan, ale hlavně na Vyšehrad. Je to snad poprvé, kdy historické automobily zavítaly na památné místo našich dějin.

Kdo umožnil vjezd veteránům na Vyšehrad, zasluhuje jedničku s hvězdičkou a ostatní, kteří mají tu moc povolovat akce na zajímavých místech, by se měli chodit učit na Pražskou Noblesu. Turisté, kteří se v sobotu přes poledne procházeli po Vyšehradě, byli v transu, fotoaparáty a mobily cvakaly o sto šest, cizinci jen nechápavě kroutili hlavou nad značkami jako Aero, Praga nebo Tatra, o kterých až dosud neslyšeli.


Ale vraťme se ke Žlutým lázním, kde Pražská Noblesa pravidelně začíná. Počáteční ranní déšť a sychravé počasí vystřídalo úderem desáté hodiny slunce a na tváři hlavního organizátora Petra Navrátila se objevil úsměv. A modrá obloha vydržela až skoro do třetí hodiny.



Majitelé nejstarších automobilů jako jsou Hupmobile, Ford T, Buick, Laurin Klement, Cadillac nebo Dodge, kteří byli přihlášeni, mohli jen litovat, že nepřijeli. Přišli tak o báječnou atmosféru, jaká na Noblese pravidelně panuje. Startovní pole se sice zeštíhlelo na 108 vozidel, včetně osmi motocyklů, ale přesto jsme viděli řadu krásných automobilů domácích i zahraničních značek.


Takový Tomáš Kalkus se e žádného počasí a vždy přijede. Tentokrát s krásnou Lagondou M45 z roku 1934, nejdelším vozem celého startovního pole. Naopak asi nejelegantnějším vozem byl Rolls Royce Wraith(1939). Pozornost diváků budil pochopitelně Bugatti typ 40 z roku 1930. A co teprve elegantní roadster Alvis Speed 20, slavící letos 80.narozeniny.


Z mladší generace, startovat mohly jen ročníky do roku 1970, se zmiňme o třech Jaguarech E nebo britské klasice MG, Triumph či Austin Healey nebo Mercdes Benz 190 SL. Jedním z nejobdivovanějších automobilů byly dva nejmenší exempláře, všeobecné známý BMW Isetta a hlavně pak Trojan v licenci firmy Heinkel, oba z počátku šedesátých let.


Přehlídka automobilů na jubilejním desátém ročníku Pražské Noblesy byla hodně pestrá, tak jak se na Noblesu sluší a patří. Tím veteránská sezona udělala tečku za letošním rokem a už dnes se těšíme na další. Už na 28. dubna se připravuje velká veteránská akce, o které Vás budeme informovat.



J.Lasík 7.10.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2017 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar