Pozvánka - Křivonoska 2007 už v sobotu
Nejstarší české veteránské Rallye Křivonoska je letos už neuvěřitelných 37 let. Tak bohatou historií se nemůže pochlubit prakticky žádná jiná akce podobného charakteru. V sobotu 12. května se vydá na trať malebnou jihočeskou krajinou bezmála na 200 veteránů.
Jako každoročně se bude opět nač dívat, kromě zhruba dvacítky vozidel pořádajícího Veteran Car Clubu České Budějovice jsou všechny ostatní historické motocykly (115) i automobily (105) vyrobeny do druhé světové války. Přijede i dvacítka veteránistů z Rakouska a stejný počet také z Německa a dokonce i čtyři Angličané s dvěma motocykly Norton, Raleigh a Ariel 500. Jeden z nich Leslie Wilson přicestuje dokonce až z pověstného ostrova Man.
Nejpočetnější rodinou budou už tradičně Hofstadlerovi z Rakouska se třemi motocykly a jedním automobilem. Mimochodem Karl Hofstradler, který se vydaá na trať jako první, se představí s řemenovým motocyklem Torpedo, jenž letos slaví právě 100. narozeniny. A není sám. Také dva nejstarší automobily Premier Runabout a P.A.T. – P.A.F. byly vyrobeny v roce 1907. Jen o dva roky mladší je Brush B a z roku 1911 pochází Bugatti 13 a Wanderer.
Z dalších zajímavých automobilů zahraničních značek jmenujme například Chandler Bix Six (1919), Renaulty KT1 (1922), NN (1924), MT1 (1924) nebo Monaquatre (1935), Studebaker Direktor (1930), Chevrolety AC (1928) nebo roadster (1930), Hudson Eigh (1930) , Ford A (1929), Simca Venture (1936), Adler Trumpf (1937) nebo Rolls Royce 20/25 (1935) či Bentley Fixed Head (1934). K tomu pochopitelně celá řada nejrůznějších modelů Tatra, Škoda, Jawa, Praga, Aero, Walter a také Laurin Klement DN6 z roku 1912.
Také mezi jednostopými stroji najdeme řadu zajímavých motocyklů – Opel Motoclub, FN, NSU, Indian, Raleigh, Ariel, Ardie, BSA, Rudge-Whitworth. Specialitou Křivonosky je vždy jednak účast několika řemenových motocyklů a také hasičských automobilů včele s Pragou R z roku 1915.
Trať měří 66 kilometrů a vede z kempu Křivonoska přes Lovecký zámek, Čejkovice, Dubné, Čakov, Záboří, Holašovice, Novou Ves, Brloh, Křemže, Mříč, Hradce, Lipí, Dubné, Čejkovice zpět na Křivonosku.
Startuje se po dvojicích, tzn. auto a moto od 11 hodin, a v cíli jsou první soutěžící očekáváni kolem 16. hodiny.
Jindřich Lasík, 10.5.2007
Nejpočetnější rodinou budou už tradičně Hofstadlerovi z Rakouska se třemi motocykly a jedním automobilem. Mimochodem Karl Hofstradler, který se vydaá na trať jako první, se představí s řemenovým motocyklem Torpedo, jenž letos slaví právě 100. narozeniny. A není sám. Také dva nejstarší automobily Premier Runabout a P.A.T. – P.A.F. byly vyrobeny v roce 1907. Jen o dva roky mladší je Brush B a z roku 1911 pochází Bugatti 13 a Wanderer.
Z dalších zajímavých automobilů zahraničních značek jmenujme například Chandler Bix Six (1919), Renaulty KT1 (1922), NN (1924), MT1 (1924) nebo Monaquatre (1935), Studebaker Direktor (1930), Chevrolety AC (1928) nebo roadster (1930), Hudson Eigh (1930) , Ford A (1929), Simca Venture (1936), Adler Trumpf (1937) nebo Rolls Royce 20/25 (1935) či Bentley Fixed Head (1934). K tomu pochopitelně celá řada nejrůznějších modelů Tatra, Škoda, Jawa, Praga, Aero, Walter a také Laurin Klement DN6 z roku 1912.
Také mezi jednostopými stroji najdeme řadu zajímavých motocyklů – Opel Motoclub, FN, NSU, Indian, Raleigh, Ariel, Ardie, BSA, Rudge-Whitworth. Specialitou Křivonosky je vždy jednak účast několika řemenových motocyklů a také hasičských automobilů včele s Pragou R z roku 1915.
Trať měří 66 kilometrů a vede z kempu Křivonoska přes Lovecký zámek, Čejkovice, Dubné, Čakov, Záboří, Holašovice, Novou Ves, Brloh, Křemže, Mříč, Hradce, Lipí, Dubné, Čejkovice zpět na Křivonosku.
Startuje se po dvojicích, tzn. auto a moto od 11 hodin, a v cíli jsou první soutěžící očekáváni kolem 16. hodiny.
Jindřich Lasík, 10.5.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout