Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pohodová atmosféra pod zámkem v Dobřichovicích

V sobotu jsme vyrazili do Dobřichovic na čtvrtý ročník akce Veteráni pod zámkem. A netušili jsme, že za svůj vznik může vlastně závod Zbraslav – Jíloviště. Akce nás velice překvapila, organizací a množstvím historických vozidel, které dorazily k Berounce.

„Vznik je poměrně jednoduchý. Když jsme před lety hledali doplňková program k závodu do vrchu Zbraslav – Jíloviště, tak jsme hledali vhodnou lokalitu, kam v neděli vyrazit. Napadli nás Dobřichovice, a protože se nám tady líbili, našli jsme i podporu u pana starosty, tak jsme si s Jirkou Krupičkou řekli, že pod zámkem zkusíme uspořádat sraz. Výsledek můžete vidět. Dneska se sem sjelo takřka dvě vozidel,“ vysvětluje Jirka Patočka.


Tak trochu akce připomíná Soutěž elegance v Roztokách. Některá vozidla jsem viděl nedávno. Ale Dobřichovice mají oproti Roztokám několik výhod. Jednak krásné prostředí na břehu Berounky, ale především prostor, kde lze vystavit převážně osobní automobily. A díky tomu se návštěvníci rozptýlí a nepřekážejí si. K tomu ještě živá jazzová hudba, dobré pivo i klobása. Prostě pohodová akce.
Předběžně se přihlásilo 143 vozidel, někteří nepřijeli, naopak jiní dorazili bez ohlášení, a tak jsme napočítali dobrých sto padesát vozidel, převážně osobních automobilů, asi třicet motocyklů, několik traktorů, jeden nákladní automobil Praga RN atd. Snad jen autobus chyběl.


Nejstarším automobilem byl krásný De Dion Bouton z roku 1911, jehož majitel pan Šinágl měl akci skoro doma. Ze stejného roku pocházel i vedle stojící Ford T.


Stejně jako v Roztokách jsme zavzpomínala na nedávno zesnulého Václava Macháčka při pohledu na Cadillac de Sotto z roku 1927, s nímž dorazila dcera Nikol a o dva roky mladší Auburn 8. Oba vozy zachránil právě Václav Macháček. Auburn byl k vidění ještě jeden, ale ten by ho určitě nezajímal. jednalo se totiž o repliku. Za zmínku stojí i Ford V8 z roku 1936. Nechyběly ani české předválečné automobily jako PragaPiccolo (1927), Aero 50 (1937) atd.


Na sraz dorazili také majitelé klasických amerik. Zvláště krásný pohled byl třeba na… Chrysler Newport (1977), Mercury Cougar (1969), Pontiac Bonneville (1Q968) nebo jeden z největších modelů Buick Riviera (1971) s vidlicovým osmiválcem 7,5 litru o výkonu 315 k. Značku Odlsmobile reprezentoval model Six (1927) a model Delta 88 (1956). Člověk si mohl porovnat, jak rychlý skok udělaly americké značky během třiceti let.


Zajímavou soupravu přivezl Josef Máša. Na užitková Opel Blitz z roku 1967 naložil ještě traktor Porsche. Výborný nápad. Výborný nápad od kantora svařování na zemědělské učilišti. Asi by bylo jen málo majitelů historických automobilů, kteří by nepotřebovali něco zavařit.


Kdo nelitoval dlouhé procházky, ten se mohl skoro na konci pokochat pohledem na krásnou Toyotu KE Corolla z roku 1975. Historické Toyoty nejsou na srazech často k vidění.


Když jsme tak procházeli mezi vystavenými vozidly, tak jsme narazili na dva mladíky, Daniela Kotlaříka a Šimona Boučka, kteří vystavili své babety. Z rozhovoru s nimi jsem pochopil, jak hodně jsou zapálení pro věc a vlastně začínají od „píky“. Jeden přijel po ose, druhý si musel nechat stroj nechat přivézt, protože ještě nemá řidičské oprávnění. Konečně také někdo, kdo nesedí doma jen u počítače. Uvidíme za pár let, jestli jim nadšení vydrží.





JL 23.5.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar