Podzimní rojení - začátek nové tradice
Veteránská sezona pomalu končí, moc akcí se už neuskuteční, a tak jednou z posledních bylo Podzimní rojení na autodromu v Sosnové. Jednak se zde sešli majitelé britských vozů, jednak také sportovních a závodních automobilů ostatních značek.
Záměrem celé akce bylo, dobře se na závěr roku pobavit, zajezdit si na okruhu a také pozvat majitele historických formulí a závodních cestovních automobilů. Zároveň šlo o to, vyzkoušet si, jak by takové setkání mohlo vypadat v příštích letech a ověřit si, co taková akce obnáší. Něco se podařilo více, něco méně, ale každý začátek je těžký a nějak se začít musí. Myslíme si však, že základní kámen nové tradice byl položen a teď akci jen dovést k dokonalosti. A také přesvědčit další majitele zajímavých automobilů, které psaly historii československého sportu.
Ačkoliv se několik majitelů historických formulí 3 ze 60. let nedostavili, tak šest monopostů nabídlo na trati v Sosnové velice pěknou podívanou. Mezi stroji vynikala Lucia F3 vyrobená ve dvou kusech v roce 1966 v AZV Vrchlabí. Nechyběla ani pověstná Magda, dále Gbelec Kondor F3, Delfín II Škoda nebo Delfín II Wartburg. S monopostem vlastní konstrukce startoval bývalý úspěšný jezdec Zdeněk Křivohlavý a první zkušenosti za volantem formule MTX 1-01 z roku 1970 získávala Pavla Vovsová, dcera našeho vynikajícího jezdce Jiřího Vovse v evropském šampionátu závodů do vrchu. Do formule usedla poprvé doma večer před setkáním, ale s přibývajícími koly získávala nové a nové zkušenosti. Že by jednou následovala svého otce?
Zajímavý automobil představil sběratel závodních škodovek Stanislav Kafka, který vyjel s unikátní Škodou 1000 MB, skupiny B5. S tímto vozem jezdila v roce 1969 tovární dvojice Jaroslav Bobek a Leoš Hnatevič automobilové rallye, poté byla přestavěna na okruhovou verzi pro Jaroslava Bobka. Vůz pohání čtyřválec 1,8 litru o výkonu zhruba 160 k.…
Největší lahůdku jsme si nechali na konec. Pan Evžen Majoroš z Prague Classic Car Centre přivezl unikátní americký automobil American La France vyrobený v roce 1916. Pod kapotou tohoto monstra se ukrýval šestiválec o objemu takřka 15 litrů a výkonu kolem 200 k. Těchto automobilů po celém světě mnoho nenajdeme. V Evropě jich je pouze pár. Sportovní automobily firma American La France vyráběla spíš jen okrajově, stěžejní náplní byly nákladní a hlavně pak hasičské automobily. V každém případě jde o obohacení české veteránské scény a přejme si, aby tento skvost u nás dlouho vydržel. Sám Evžen Majoroš neskrýval radost z jízdy s tímto monstrem.
Podzimní veteránské rojení se vcelku vydařilo, počasí bylo krásné podzimní, do příště je třeba vymyslet možná zajímavější způsob závodění včetně měření časů a vylepšit informovanost jezdců. Doufejme, že si na první ročník v roce 2009 najdou cestu i další majitelé zajímavých automobilů, kterých je u nás víc než dost.
Jindřich Lasík, 7.10.2008
Ačkoliv se několik majitelů historických formulí 3 ze 60. let nedostavili, tak šest monopostů nabídlo na trati v Sosnové velice pěknou podívanou. Mezi stroji vynikala Lucia F3 vyrobená ve dvou kusech v roce 1966 v AZV Vrchlabí. Nechyběla ani pověstná Magda, dále Gbelec Kondor F3, Delfín II Škoda nebo Delfín II Wartburg. S monopostem vlastní konstrukce startoval bývalý úspěšný jezdec Zdeněk Křivohlavý a první zkušenosti za volantem formule MTX 1-01 z roku 1970 získávala Pavla Vovsová, dcera našeho vynikajícího jezdce Jiřího Vovse v evropském šampionátu závodů do vrchu. Do formule usedla poprvé doma večer před setkáním, ale s přibývajícími koly získávala nové a nové zkušenosti. Že by jednou následovala svého otce?
Zajímavý automobil představil sběratel závodních škodovek Stanislav Kafka, který vyjel s unikátní Škodou 1000 MB, skupiny B5. S tímto vozem jezdila v roce 1969 tovární dvojice Jaroslav Bobek a Leoš Hnatevič automobilové rallye, poté byla přestavěna na okruhovou verzi pro Jaroslava Bobka. Vůz pohání čtyřválec 1,8 litru o výkonu zhruba 160 k.…
Největší lahůdku jsme si nechali na konec. Pan Evžen Majoroš z Prague Classic Car Centre přivezl unikátní americký automobil American La France vyrobený v roce 1916. Pod kapotou tohoto monstra se ukrýval šestiválec o objemu takřka 15 litrů a výkonu kolem 200 k. Těchto automobilů po celém světě mnoho nenajdeme. V Evropě jich je pouze pár. Sportovní automobily firma American La France vyráběla spíš jen okrajově, stěžejní náplní byly nákladní a hlavně pak hasičské automobily. V každém případě jde o obohacení české veteránské scény a přejme si, aby tento skvost u nás dlouho vydržel. Sám Evžen Majoroš neskrýval radost z jízdy s tímto monstrem.
Podzimní veteránské rojení se vcelku vydařilo, počasí bylo krásné podzimní, do příště je třeba vymyslet možná zajímavější způsob závodění včetně měření časů a vylepšit informovanost jezdců. Doufejme, že si na první ročník v roce 2009 najdou cestu i další majitelé zajímavých automobilů, kterých je u nás víc než dost.
Jindřich Lasík, 7.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout