Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar 3D Konfigurátor kol

Podzimní jízda Retro Prague - loučení se sezonou

Poslední veteránskou akcí letošního roku byla Podzimní jízda Retro Prague, jejíž hlavní organizátoři pánové Mirek Kotlařík a Josef Hensl připravili čtyřem desítkám posádek zajímavý program spojený s návštěvou dvou mladoboleslavských muzeií.

Od devíti hodin ráno se začali účastníci sjíždět do zahrady Senátu, kde je čekalo malé občerstvení a poté start k první etapě vedoucí do Mladé Boleslavi. Jako první se přihlásil Tomáš Kalkus, a proto jeho Jaguar E-type nesl startovní číslo jedna. Byť předpověď počasí slibovala poměrně teplo, tak na jízdu bez střechy to tentokrát nebylo.


Pozdní podzimní termín zřejmě ovlivnil účast předválečných automobilů, které přijely pouze tři – Praga Grand, Tatra 57 a BMW 328, zato Mercedesů bylo tolik, že jsme si připadali na srazu automobilů s třícípou hvězdou.


Nejkrásnější a zároveň ani nejhezčí přivezl MUDR Jaroslav Větvička. Jeho čtyřdveřový Mercedes-Benz 220 Sb byl vyroben v roce 1965 a zadní kola pohání řadový šestiválec objemu 2,2 litru. S dvěma karburátory poskytuje výkon 110 k při 5000 otáčkách za minutu a točivý moment 172 Nm při 3500/min. Na stovku zrychlí za patnáct sekund a jede rychlostí až 165 km/h. Model 220 Sb se vyráběl v letech 1959 až 1965.


Ostatní značky už tak početně zastoupeny nebyly a tvořily pestrou směsici automobilů ze šedesátých a sedmdesátých let, snad až na Jaguar XK140.


Na závěr jsme si nechali Ferrari 400 Automatic, které mnozí hodnotí jako nejošklivější Ferrari, jaké kdy bylo vyrobeno, i když jej karosovalo studio Pininfarina.
Třístupňová automatická převodovka byla pro mnohé překvapením (pro modely 400 Gt nebo 400 A byla stále nabízena manuální pětistupňová), neboť se pro ni rozhodlo ale šedesát procent zájemců. A také automatem vyšel Enzo Ferrari vstříc americkým zákazníkům, kteří tak svým způsobem pomohli značku zachránit. Vůz pohání vidlicový dvanáctiválec objemu 4,8 litru s výkonem 340 k a točivým momentem 471 Nm


První etapa vedle od Senátu po staré silnici do Mladé Boleslavi, nejdříve do muzea letectví Metoděje Vlacha a poté do továrního muzea Škoda Auto a renovátorské dílny.



Cíl byl Horních Počernicích, kde byla v Hotelu Čertousy Podzimní jízda vyhodnocena a ukončena. Podzimní jízda udělala tečku za další vydařenou veteránskou sezonou a všichni se už těší na duben, kdy se sejdeme na dalších akcích, hlavně pak 28. dubna v areálu bohnické léčebny na Grand Veteran.




JL 5.11.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2017 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar